یک فعال کارگری:

هضم رشد ۷.۴ درصدی اقتصاد برای مردم سخت است/ با گران شدن هر روزه کالاهای اساسی، تورم تک رقمی باور کردنی نیست

کدخبر: 2079495

یک مقام مسئول کارگری گفت: می‌گویند تورم در ایران به خط قرمز رسیده و کمتر از این به زیان اقتصاد است ولی هضم این حرف برای طبقه متوسط سخت است چون برای آنها مهم نیست سانتافه ۲۰۰ میلیون تومان شده باشد مهم قیمت شیر و تخم مرغ و نان است.

به گزارش « نسیم آنلاین » یک مقام مسئول کارگری تحقق رشد اقتصادی ایران را در اجرای برجام دانسته و می‌گوید درست است که تورم پایین آمده و رشد اقتصادی اتفاق افتاده ولی مردم به دلایلی آن را باور نمی‌کنند و حق هم دارند.

علی اصلانی دستیابی به رشد ۷.۴ درصدی اقتصاد را مورد ارزیابی قرارداد و گفت: اولین جرقه‌های رشد اقتصادی با اجرای برجام زده شد و تاثیر خود را بر بخش‌های مختلف اقتصاد گذاشت البته زمزمه‌های لغو برجام و برهم خوردن آن و بازگشت دوباره تحریم‌ها مدتی نوسان را در بسیاری از بازارهای داخلی از جمله ارز حاکم کرد از این رو باید به هر طریق ممکن برجام را نگه داریم.

وی ادامه داد: ممکن است عده بسیاری رشد ۷ درصدی را قبول نداشته باشند و بگویند آمارسازی است و یا واقعیت ندارد در حالی که این طور نیست کمی رشد اتفاق افتاده و تورم پایین آمده است منتها هضم آن برای مردم سخت است و بنا به دلایلی آن را نمی‌پذیرند.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار درباره چرایی لمس نکردن آمارهای رشد اقتصادی و کاهش هزینه‌ها از سوی جامعه، گفت: چون اقتصاد ما پویا نیست و فاصله نرخ تورم در کشور با خط فقر زیاد است اثر خودش را نشان نمی‌دهد.

وی افزود: بگذارید صادقانه بگویم مردم زمانی پایین آمدن تورم و کاهش قیمتها را می‌پذیرند که شیر دامدار ۲۵۰۰ تومان خریداری شود ولی آنها شیر را ۲۰۰۰ تومان بخرند و با اعلام کاهش تورم، بگویند وضعشان خوب شده است اما ۷۰ درصد مردم قشر متوسط به پایین و کارگری هستند و متاسفانه دولتها همواره روی کالاهای مصرفی مردم دست گذاشته‌اند.

این مقام مسئول کارگری ادامه داد: می‌گویند تورم در ایران به خط قرمز رسیده و کمتر از این به زیان اقتصاد است ولی هضم این حرف برای طبقه متوسط سخت است چون برای آنها مهم نیست سانتافه ۲۰۰ میلیون تومان شده باشد مهم قیمت شیر و تخم مرغ و نان است.

به اعتقاد اصلانی اکثر مردم مشارکت اقتصادی ندارند چون نمی‌توانند خانه بخرند یا ماشین خود را عوض کنند و قدرت خرید پایین دارند به همین دلیل هرکاری که دولت برای کم کردن نرخ تورم و بالا بردن رشد اقتصادی انجام دهد آن را احساس نمی‌کنند و از این جهت باید به مردم حق بدهیم.

ارسال نظر: