وزیر کار:

گل سرسبد تحول سلامت بیمه کردن ۱۰ میلیون فقیر شهری بوده است

کدخبر: 2079469

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گل سرسبد اجرای طرح تحول سلامت را بیمه کردن ۱۰ میلیون فقیر شهری عنوان کرد و گفت: در مقطعی دولت نتوانست پول تامین کند ولی ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح تحول سلامت اختصاص می‎یابد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علی ربیعی عصر امروز در آئین افتتاح سامانه قرارداد بیمه سلامت با بخش مامایی که در شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: دولت تا امروز 4 هزار میلیارد تومان برای طرح تحول سلامت توزیع کرده است و 4 هزار میلیارد تومان تا هفته آینده تزریق می‎کند.

وی تصریح کرد: دولت بحران مالی که گرفتار آن شده را سپری خواهد کرد برخی افراد سوءاستفاده کردند و متاسفانه علیه بیمه‎ها و طرح تحول سلامت مسائلی مطرح کردند اما باید بدانند که بیمه‎ها بیمه‎کننده طرح تحول سلامت هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از استخدام 500 ماما در سراسر کشور خبر داد و گفت: 500 ماما با برگزاری یک آزمون به استخدام دولت درمی‎آیند.

ربیعی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جامعه ناامنی روانی است، افزود: بر اساس مطالعاتی که انجام دادیم بیشترین علل اعتیاد دیگر فقر و بیکاری نیست بلکه در عدم مدارای اجتماعی است و تغییر آزار ساختاری در بدنه خانواده ایجاد شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با راه‎اندازی این سامانه جلوه دیگری از خدمات سازمان‎های بیمه‎ای آغاز می‎شود، ابراز کرد: ما کار را به عملیات اجرایی رساندیم سرمایه‎گذاری که بیمه‎ها در این زمینه کردند جزو اقدامات خوب بوده که امیدواریم این طرح که از امروز در سه استان آغاز شده را به کل کشور تعمیم دهیم.

ربیعی افزود: شاید هر شغلی یک نوع رابطه انسان با محیط و رابطه انسان با انسان‎های دیگر را تجربه می‎کنند اما قشر ماما در طول عمر کاری بی‎گناه‎ترین موجودات خدا را می‎بینند و دیدن یک مخلوق خدا که گناهی نکرده خیلی لذت‎بخش است، رابطه شغل و شاغل یک رابطه ثابت شده است کاری که ماما انجام می‎دهد در روح آنها اثر می‎گذارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: 8 هزار ماما در کشور داریم که فارغ‎التحصیل می‎شوند که 3 هزار نفر آنها با اجرای این طرح مشغول به کار خواهند شد، 4 هزار ماما در طرح پزشک خانواده روستایی همکاری دارند و 500 ماما نیز با برگزاری آزمون استخدام می‎شوند.

ربیعی با اشاره به اینکه توجه به زایمان طبیعی و باروری سالم یکی از مهمترین وظایف ما در سیاست‎های ابلاغی جمعیت و خانواده است، اظهار کرد: هر مردمی باید به احترام مادر و همسرش آرزوی دوران سلامت باروری سالم را برای زنان داشته باشد باروری سالم همراه با اعتماد به نفس و آرامش روانی آن چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید در هزار روز اول زندگی نوزاد مراقبت جدی صورت بگیرد، ابراز کرد: غربالگری روی نوزادان انجام می‎شود که باید با سوءتغذیه مبارزه کنیم، مادران و بچه‎های دارای سوءتغذیه دائما رصد می‎شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عده‎ای هنوز خاصیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نشناختند و با اغراض شخصی صحبت می‎کنند ما در راستای مبارزه با فقر درمان، فقر آموزش، فقر مسکن، فقر امنیت و سوءتغذیه گام برمی‎داریم.

وی یکی از مشکلات جامعه را در ناامنی روانی عنوان کرد و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده بیشترین علل اعتیاد در فقر و اعتیاد نیست بلکه در ناآرامی روانی و عدم مدارای اجتماعی است.

ارسال نظر: