تعداد تلفات ارتش ترکیه در شهر "الباب" سوریه به ۱۴ کشته رسید

کدخبر: 2079362

ارتش ترکیه در بیانیه‎ای از افزایش تعداد تلفات سربازان این کشور در درگیری با عناصر مسلح در شهر الباب در شمال سوریه به ۱۴ کشته و ۳۳ زخمی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس به نقل از اسکای نیوز نوشت: ارتش ترکیه چهارشنبه شب در بیانیه‎ای اعلام کرد که 10 نفر از سربازان ترکیه در سه عملیات انتحاری داعش در شهر الباب واقع در شمال سوریه کشته و 18 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

ارتش ترکیه صبح امروز نیز علام کرده که چهار تن از سربازان تُرک بر اثر انفجار بمب کنار جاده‎ای و در درگیری با تروریست‌های گروه داعش در نزدیکی شهر الباب کشته و 15 نفر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که گروه تروریستی تکفیری داعش امروز اعلام کرد که 50 نفر از نیروهای ترکیه در الباب کشته و زخمی شدند.

منابع نظامی ترکیه همچنین اعلام کردند که ۱۳۸ نفر از عناصر تروریستی داعش نیز در عملیات نظامی نیروهای ترکیه و نیروهای «سپرت فرات» در شهر الباب سوریه کشته شدند.

آنکارا 24 اوت 2016 در تلاش برای آنچه نابودی عناصر داعش و عناصر پ‎ک‎ک می‌نامد، با اجرای عملیاتی موسوم به «سپر فرات» تانک‌ها و نظامیان خود را در شمال سوریه مستقر و از عناصر مسلح معارض دولت سوریه در مناطق تحت تسلط گروه داعش حمایت کرد.

آنکارا در حالی همچنان بر ادامه عملیات نظامی در خاک سوریه تأکید می‌کند که دمشق مداخله نظامی ترکیه را در سوریه محکوم کرده و آن را نقض آشکار حاکمیت سوریه دانسته است.

ارسال نظر: