انتقاد وزارت بهداشت از رای منفی نمایندگان مجلس به تجمع بیمه‌ها

اگر برخی از دستگاه‌ها قیل و قال نمی‌کردند طرح تجمیع بیمه‌ها را در مجلس تصویب می‌کردیم

کدخبر: 2079308

وزارت بهداشت اعلام کرد اگر فضای بدون تنش و قیل و قال نامتعارف از سوی برخی دستگاه های اجرایی در جلسه کمیسیون تلفیق اخیر ایجاد نمی شد چه بسا تجمیع بیمه‌ها به تصویب می رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین » روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ ۹۵/۹/۲۰ در گروه اقتصادی آن سایت با عنوان: " تلاش وزیر بهداشت برای دور زدن مصوبه معاون اول روحانی" خواهشمند است دستور فرمایید برای روشن شدن افکار عمومی نسبت به درج پاسخ ذیل که براساس گزارش معاونت برنامه ریزی، هماهنگی، حقوقی و امور مجلس می باشد اقدام و همکاری لازم صورت گیرد.

متن پاسخ

موضوع تجمیع بیمه ها، فی نفسه مربوط به دوره کنونی نیست و پیشتر در قوانین برنامه پنجم توسعه، ساماندهی بهداشت و درمان (مصوب سال ۸۱) و ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی (مصوب سال ۱۳۸۳)، مورد تاکید قانونگذار بوده و البته اجرای آن همواره به دلیل فقدان عزم دستگاه های مجری به تعویق افتاده است.

حکم پیشنهادی تجمیع بیمه ها، نه از سوی وزارت بهداشت، بلکه از سوی تعدادی از نمایندگان محترم مجلس به کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ارایه و در آن کمیسیون به تصویب رسید همچنین متن فوق در کمیسیون برنامه و بودجه نیز به تصویب اعضای محترم کمیسیون رسید لکن در کمیسیون تلفیق برنامه ششم صرفنظر از حواشی و ایجاد تنش از سوی گروه های خاص تنها با اختلاف یک رای مصوب نشد. این خود بیانگر آنست که تعداد قابل توجهی از نمایندگان مردم در مجلس در این دوره نیز، نظیر ادوار گذشته به مقوله تجمیع بیمه ها اعتقاد و اهتمام دارند و اگر فضای بدون تنش و قیل و قال نامتعارف از سوی برخی دستگاه های اجرایی در کمیسیون اخیر ایجاد نمی شد چه بسا به تصویب می رسید.

ارسال نظر: