اختصاصی «نسیم آنلاین»:

حضور همزمان مدیرعامل صندوق پس انداز راه آهن در هیات مدیره چند شرکت!

کدخبر: 2079155

عباس پور بصیر جدای از ریاست هیات مدیره و مدیریت عاملی موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن، همزمان در ترکیب هیات مدیره شرکت‌های تحت پوشش این موسسه از جمله راه آهن، حمل و نقل، شرکت خط و ابنیه فلق و شرکت راه آهن کشش نیز حضور دارد!

مدیر عامل موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن به «نسیم آنلاین» گفت که عضویت همزمان او در هیات مدیره شرکتهای تابعه این موسسه، منافاتی با قانون ندارد و افزود که براساس آیین نامه مصوب، خود او فقط از صندوق و یکی ازشرکتهای تحت پوشش پاداش دریافت می کند.

در حال حاضر، شرکتهایی چون راه آهن حمل و نقل، ترکیب حمل و نقل، راه آهن کشش، خط و ابنیه فلق، راه پرواز،خدمات بیمه ای پوشش جاده ابریشم، گسترش صنایع ریلی ایران، توسعه بازرگانی پیشتاز راه و شهر و همراه اندیشان فرتاک در زمره شرکتهای تحت پوشش این موسسه به شمار میروند.

پیمایش های خبرنگار «نسیم آنلاین» تصریح دارد که در حال حاضر، "عباس پور بصیر" جدای از ریاست هیات مدیره و مدیریت عاملی موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن، همزمان در ترکیب هیات مدیره شرکت های تحت پوشش این موسسه از جمله راه آهن حمل و نقل، شرکت خط و ابنیه فلق و شرکت راه آهن کشش حضور دارد.

جدای از او،"سبحان نظری"، دیگر عضو موظف هیات مدیره و معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن به صورت همزمان در فهرست هیات مدیره شرکت راه پرواز و شرکت راه آهن حمل ونقل هم حضور دارد.

عباس پور بصیر در گفتگو با «نسیم آنلاین» تاکید کرد که با وجود عضویت همزمان در هیات مدیره چندین شرکت تحت پوشش موسسه، اما از همه آنها پاداش و یا حق حضور در غالب عضو غیر موظف هیات مدیره دریافت نمی دارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی،‌ اردیبهشت ماه امسال، مصوبه ای را در مورد ممنوعیت عضویت افراد در هیات مدیره بیش از یک شرکت به تصویب رسانده اند که براساس این مصوبه، (هیچ فردی) نمی‌تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی، همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیردولتی است، به سمت مدیرعامل یا عضو هیات مدیره انتخاب شود.

بر این اساس، متخلف علاوه براسترداد وجوه دریافتی به شرکت، به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می‌شود.

رئیس هیات مدیره موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن، هرگونه زیان ده بودن شرکت های تحت پوشش این موسسه را رد واعلام کرد که در حال حاضر شرکت های این موسسه جملگی سود ده هستند.

وی تصریح کرد که از محل سود عملیاتی شرکت های تحت پوشش در سال قبل 27 درصد و امسال هم 23 درصد سود به سپرده کارکنان راه آهن پرداخت شده است.

پور بصیر، در عین حال تصریح کرد که این موسسه در قیاس با صندوق ذخیره فرهنگیان کشور یک موسسه بسیار کوچکتر بوده اما سرمایه این موسسه در بورس، سپرده بانکی ، حمل و نقل و تولیدی متمرکز شده است.

مدیر عامل موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن اذعان داشت که با توجه به کاهش نرخ سود بانکی این موسسه تلاش کرده تا سپرده های بانکی خود را زمینه های دیگر جابجا کند.

وی، از برنامه موسسه صندوق پس اندازکارکنان راه آهن برای فراهم آوردن زمینه حضور شرکت راه آهن حمل و نقل در بازار سرمایه و بورس خبرداد و پیش بینی کرد که با سهامی عام شدن این شرکت تا انتهای سال ، راه آهن حمل و نقل بورسی شود.

پوربصیر اطمینان داد که برای سال آینده سود عملیاتی شرکت های تحت پوشش موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن کمتر از رقم سال جاری نشود.

وی، گفت که شرکت های موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن بدهی معوق به بانکها و یا حقوق عقب افتاده به کارکنان خود ندارند و افزود که بودجه شرکت های این موسسه در سالجاری چالشی و انبساطی در نظر گرفته و کاهش نیافته است.

به گفته مدیر عامل موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن، بیشترین حجم سرمایه گذاری این موسسه در شرکت های راه آهن حمل ونقل،راه آهن کشش وترکیب حمل و نقل متمرکز شده است.

وی، با بیان اینکه مجمع این موسسه متشکل از هیات مدیره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی است، اظهار داشت که در عین حال سازوکار این موسسه غیر دولتی است.

ارسال نظر: