مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

جشنواره رویش محملی برای تبادل تجربیات است/ افزایش فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه علمی کاربردی

کدخبر: 2078975

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: جشنواره رویش می‌تواند محملی برای تبادل تجربیات بین دانشجویان باشد و دانشجویان با فعالیت‌های سایر دانشگاه‌ها آشنا شوند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فضل الله ایرجی کجوری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، درباره تاثیر جشنواره رویش در فعالیت‌های دانشجویان با بیان اینکه این جشنواره می‌تواند مجموعه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه را به شکلی هم افزایی کند، گفت: این جشنواره می‌تواند محملی برای تبادل تجربیات باشد و این تبادل منجر به این شود که دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف ضمن آشنایی با فعالیت سایر دانشگاه‌ها بتوانند برخی از این فعالیت‌ها را هم در دانشگاه خودشان به کار بسته و انجام دهند و همچنین شبکه فرهنگی هنری و اجتماعی و مذهبی هم در دانشگاه‌های مختلف شکل بگیرد.

وی روند برپایی جشنواره رویش را صعودی عنوان کرد و ادامه داد: از نظر کمی تعداد دانشگاه‌هایی که در جشنواره شرکت کردند چشم گیر بوده و حدود ۳۰ درصد رشد داشته. در این دوره بیش از ۱۱ هزار اثر به دبیر خانه ارسال شد و در مجموع از نظر کمی درصد قابل قبولی ارتقا داشتیم. از نظر کیفی هم آثار دانشجویان و تعداد فعالیت‌ها در کارهای گروهی خیلی چشم گیر بود و اسباب رضایت داوران شده است.

ایرجی افزود: از نظر کمی هم به شکل غیر منتظره ای اثر رسیده بود، بنابر این فکر می‌کنم که دوره ششم جشنواره رویش اساسا با همه دوره ها متفاوت بود. از نظر کمی و کیفی واقعا در یک وضعیت ارتقا هستیم و این کمک و مدد دانشجویان بود که به ما اعتماد کردند و در این جشنواره شرکت کردند. ما امیدوار هستیم که از این اعتمادشان این استفاده بکنیم که در جشنواره های بعدی به صورت گسترده تری استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره فعالیت دانشگاه جامع علمی و کاربردی در این نمایشگاه گفت: من در جاهای مختلفی شاهد و ناظر فعالیت های دانشگاه جامع علمی و کاربردی بودم؛ خصوصا در فعالیت های هنری و فرهنگی به نظرم خیلی موفق و قابل قبول حاضر شدند. رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شود یک هماهنگی با این فعالیت ها دارد و اگر فضای گسترده تری در این نمایشگاه ها داشته باشند احتمالا آثار بیشتر و فاخر تری به جشنواره می آورند.

وی کار دانشجویان این دانشگاه را بسیار عالی دانست و ادامه داد: برخی کارها دانشجویی نیست و به نظر من کارهای اساتید است. با بعضی از دانشجوها هم که صحبت کردم در رشته های هنری عضویت دارند و فعالیت و تحصیل می کنند و در آن به درجه استادی رسیده اند؛ مثلا در بخش خط و بخش های طراحی کارها بسیار چشمگیر بود.

ارسال نظر: