صبح امروز آغاز شد:

نشست بین‌المللی دانشمندان نانو در مالزی

کدخبر: 2078973

گردهمایی دانشمندان جهان اسلام توسط دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) و با همکاری و میزبانی دانشگاه پوترا مالزی(UPM)، امروز ۲۹ آذر با حضور ۲۵۰ محقق حوزه نانو و ۳۰ دانشمند برجسته جهان اسلام در دانشگاه UPM مالزی آغاز شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » از ستاد ارتباطات و اطلاع­رسانی جایزه مصطفی(ص) طراحی نشست‌های تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی(STEP) از جمله ابزارهای ایجاد ظرفیت‌های جهانی برای دانشمندان مسلمان و ترویج علم در جهان اسلام است که نخستین دوره آن همزمان با هفته مراسم اعطای جایزه مصطفی(ص) در سال گذشته و با همکاری فرهنگستان علوم،‌ دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه تهران برگزار شد.

این گزارش حاکیست: دومین نشست "استپ" با حضور دانشمندان برجسته جهان اسلام در 29 آذر و در دانشگاه یوپی ام مالزی آغاز شده است و تا سوم دی­ماه ادامه خواهد داشت و حدود 250 محقق حوزه نانو در این نشست حضور میابند که با همکاری آکادمی علوم مالزی، بیش از 30 دانشمند برجسته جهان اسلام در حوزه نانو از 12 کشور در این نشست حضور دارند.

در این گزارش آمده است: سازمان‌های مطرح علمی بین‌المللی مانند کامستک،‌ آکادمی علوم آفریقا،‌ آکادمی علوم مالزی،‌ فرهنگستان علوم جهان اسلام،‌ فرهنگستان علوم ج ا. ایران، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو،‌ بنیاد ملی نخبگان و نهادهای مختلف علمی دیگر با دعوت از دانشمندان جهت حضور در نشست در برگزاری نشست علمی "استپ" با دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) همکاری داشته­اند.

گفتنی است: جایزه مصطفی(ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. جایزه مصطفی(ص) با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.

ارسال نظر: