گزارشی از اولین روز برگزاری سومین جشنواره ملی آواها و سروده‌های حماسی بسیج:

موسیقی متعهد و انقلابی از جنس مقاومت است/ هنر در طراز انقلاب اسلامی اولویت بسیج هنرمندان است

کدخبر: 2078817

جشنواره سراسری "ترنم بیداری" در شیراز با طنین نوای "عمار داره این خاک" آغاز به کار کرد.

به گزارش نسیم آنلاین ، سومین جشنواره ملی آواها و سروده‌های حماسی بسیج با میزبانی شیراز، شهر سومین حرم اهل بیت(ع) و پایتخت فرهنگ ایران زمین با طنین نوای «عمار داره این خاک» رسما کلید خورد.

پیش‌همایش این جشنواره ملی که با استقبال هنردوستان شیراز رقم خورد، میزبان خوانندگان و گروه‌ سروهای استانی، ملی و بین‌المللی بود.

در این جشنواره که به مدت سه روز برگزار می‌شود، خوانندگان و گروه‌های مختلف سرود در بخش‌های موسیقی پاپ، نواحی، ردیف دستگاهی در دو بخش اصلی و مدافعان حرم به رقابت می‌پردازند.

موسیقی متعهد و انقلابی از جنس مقاومت است

حامد زمانی، خواننده ملی و حماسی در پیش همایش این جشنوارهبه اجراهای آهنگ‌های عمار داره این خاک، سپر، جوان و آواز طوفان پرداخت و اظهار داشت: این راه، راه پربرکتی است که درآن رنج و شایعه زیادی وجود دارد.

وی بیان کرد: وظیفه هنرمند متعهد حفاظت از ارزش‌هاست.

موسیقی متعهد و انقلابی از جنس مقاومت است/ هنر در طراز انقلاب اسلامی اولویت بسیج هنرمندان است

این هنرمند انقلابی به خبر آزادی حلب اشاره و تصریح کرد: اگر یک خط فرضی رسم کنیم یک طرف خط سازش و طرف دیگر مقاومت قرار دارد.

زمانی خاطرنشان کرد: موسیقی ما در قسمت مقاومت قرار دارد نه سازش و ما در قسمت مقاومت قرار گرفته ایم.

هنر در طراز انقلاب اسلامی اولویت بسیج هنرمندان است

غلامرضا منتظری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور نیز در مراسم افتتاحیه رسمی این جشنواره در تالار ولایت حرم شاهچراغ(ع) شیراز اظهار داشت: 570 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که تولید ۱۰ اثر موسیقایی فاخر از اهداف سازمان هنرمندان است.

وی افزود: حوزه تولید از مهمترین مأموریت‌های سازمان بسیج هنرمندان است که طرح‌های هنرمندان در کارگروه‌های بسیج بررسی و در مسیر تولید قرار می گیرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور تصریح کرد: کادرسازی و آموزش نیروهای بسیجی هنرمند از اهداف جشنواره ملی «ترنم بیداری» است.

منتظری بیان داشت: بسیج هنرمندان بر آن شده است که حاصل فعالیت‌های فرهنگی و هنری سازمان را در دسترس عموم قرار دهند.

هنرمندان بسیجی سراسر کشور حرم شاهچراغ(ع) را گلباران کردند

هنرمندان بسیجی سراسر کشور در اولین روز از جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج «ترنم بیداری» حرم حضرت شاهچراغ(ع) را گلباران کردند.

بنابراین گزارش، حامد زمانی، طاها چوگان باز، محمد محیدلی و گروه سرود طاها از استان فارس و گروه سرود مازندران به اجرا پرداختند.

در روز اول این جشنواره حسین کشتکار، علی اسدی و دانیال مهران راد در بخش اصلی موسیقی پاپ به رقابت پرداخته و مجید صانعی در بخش مدافعان حرم موسیقی پاپ رقابت کردند.

فرج‌الله مرادی، طاهر مرادی، موسی‌الرضا ولی‌نژاد و مسعود مرادی نیز در بخش اصلی موسیقی نواحی به رقابت و اجرا پرداختند. سرود «عفاف و حجاب» از استان اصفهان و سرود «من انقلابی‌ام» کاری از مرکز تولید صدا و سیمای فارس و سرود «امید ظهور» از استان تهران نیز در بخش اصلی اجرا و سرود حاج حسین از استان همدان در بخش مدافعان حرم نیز به رقابت می‌پردازند.

روزبه نعمت‌اللهی، محمد محیدلی از لبنان و جمشید جم هنرمندان مدعو و پیشکسوت دردومین شب از اجراهای شبانه سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج خواهند بود.

ارسال نظر: