باحضور وزیر رفاه؛

طرح "توانمندسازی محله محور در کشور" کلید خورد

کدخبر: 2078620

طرح پایلوت "توانمندسازی محله محور در کشور" با حضور وزیر رفاه و رییس سازمان بهزیستی در کاشان کلید خورد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آغاز این آیین در مسجد محله لتحر کاشان اظهار کرد: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه کاری سازمان بهزیستی کشور، الگوی کاری را در محله ها آغاز کردیم که استراتژی آن در مساجد می باشد.

علی ربیعی افزود: بر اساس این طرح در محله‌ها آسیب‌ها را کاهش داده و با نظریه توانمندسازی در محله‌ها فعال می‌کنیم که این کار در شورای عالی کار و شورای عالی بهزیستی به تصویب رسیده است.

وی افزود: برای ایجاد این استراتژی اولین کار آن ایجاد تشکل‌های مدنی در هر محله می باشد تا بتوان با ایجاد پنجره‌های حمایتی با کمک خیرین و دستگاه های دولتی به اهداف خود برسیم.

ربیعی گفت:‌برای ایجاد طرح محله‌محور سه ضلع دولت و بهزیستی، نهادها و تشکل‌های مردم نهاد و مردم محلی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: با توسعه شهرها برخی روستاها تبدیل به حاشیه نشینی شده‌اند و علاوه بر از دست دادن خصلت کشاورزی ترکیب جمعیت آنها با مهاجرت اتباع خارجی بهم خورده که زمینه ساز آسیب های اجتماعی مانند فقر و بیکاری شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای از بین بردن و کاهش این آسیب‌ها برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت بهتر زندگی کردن در خانواده ها و آموزش مهارت های فنی برای شغل یابی را انجام می‌دهیم.

ربیعی افزایش آمار طلاق را یکی از آسیب های موجود در محله ها دانست، افزود:‌ بیشترین دلیل طلاق بر خلاف مشکلات سبک زندگی از ناحیه اعتیاد است که باید برای برطرف کردن آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

بر اساس این گزارش این طرح با حضور وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی و مسئولان استانی و محلی آغاز به کار کرد.

ارسال نظر: