بان کی مون با لایحه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی مخالفت کرد

کدخبر: 2078550

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل روز جمعه از نمایندگان رژیم صهیونیستی خواست، لایحه‌ای که شهرک سازی در زمین‌های شخصی فلسطینی‌ها در کرانه باختری را مجاز می‌داند، مورد بازنگری قرار دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، خبرگزاری رویترز از مقر سازمان ملل در نیویورک گزارش داد: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل روز جمعه از نمایندگان رژیم صهیونیستی خواست، لایحه‌ای که شهرک سازی در زمین‌های شخصی فلسطینی‌ها در کرانه باختری را مجاز می‌داند، مورد بازنگری قرار دهند.

وی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت، این لایحه تبعات منفی برای رژیم اسرائیل دارد و شانس برقراری سازش میان فلسطینی ها و طرف اسرائیلی را از بین می برد.

فلسطینی ها که خواستار تاسیس کشور مستقل فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه به پایتختی بیت المقدس هستند، شهرک سازی را مانع اصلی پیش روی سازش با رژیم صهیونیستی تلقی می کنند.

آخرین دور مذاکرات سازش میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی که با میانجیگری آمریکا انجام شد، در سال 2014 به شکست انجامید.

رژیم صهیونیستی که آمریکا را میانجیگر اصلی در خاورمیانه تلقی می کند، همواره گفته است که تنها مذاکرات مستقیم با طرف فلسطینی می تواند به سازش منتهی شود.

مذاکرات سازش به دلیل موانعی چون شهرک سازی و تقسیمات سیاسی فلسطینی ها متوقف مانده است.

بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که چشم انداز راهکار به اصطلاح ایجاد دو کشور در حال حاضر دور از دسترس است، زیرا به نظر نمی رسد رژیم صهیونیستی قصد داشته باشد به 50 سال اشغالگری بر کرانه باختری و شرق بیت المقدس پایان دهد.

ارسال نظر: