پژمان‌فر بعد از دیدن "یتیم‌خانه ایران":

سکوت هنرمندان در عدم نمایش "تاریخ" محل سؤال است

کدخبر: 2077855

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سکوت طولانی هنرمندان در برابر تعدی بزرگی که در فیلم "یتیم‌خانه ایران" به‌نمایش درآمد برای مردم کشور محل سؤال و مطالبه جدی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پس از دیدن فیلم «یتیم‌خانه ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی گفت: «یتیم‌خانه ایران» ساخته خوب آقای طالبی را به حق باید به خاطر جسارت عوامل تولید و بخصوص کارگردان در پرداختن به سوژه های این چنینی تحسین کرد. این سوژه بکر تاریخی نه فقط برای نسل جدید که حتی برای بزرگسالانی که شاید در مسیر زندگی هویت تاریخی خود را از یاد برده باشند، یادآور خاطرات تلخ و عبرت انگیز دست اندازی مستکبرین به کشور عزیزمان است.

وی افزود: الحمدلله مدتی است که رویش‌های سینمای انقلاب در آثاری نظیر ایستاده در غبار، سیانور، یتیم خانه ایران و ... به این مهم توجه قابل تقدیری داشته اند. فیلم «یتیم خانه ایران» هم برای کارگردان عزیز قدم بزرگی رو به جلو و نشانه بالندگی و جهش این هنرمند ارزشی است و هم بازی‌های هنرمندان بازیگر زیبا و دلنشین و باور پذیر است که به حق جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر اکران چنین آثاری حداقل جای این پرسش را برای مردم باز می کند که چرا تا حال جریان روشنفکری در هنر متعرض چنین آثاری نشده است. بدون شک در تاریخ فرهنگ هنر، وقایع تاریخی یک ملت همیشه دست‌آویز خلق آثار هنری ماندگار بوده است.

پژمان‌فر در پایان خاطرنشان کرد: با اینکه هر ساله آثار متعدد هنری توسط جامعه روشنفکری کشور تولید و در جشنواره‌های خارجی مورد استقبال قرار می‌گیرد اما سکوت طولانی این هنرمندان در برابر تعدی بزرگی که در فیلم به نمایش درآمد برای مردم کشور محل سئوال و مطالبه جدی است که آیا تاریخ و هنر و گذشته این مردم باید مطمح نظر باشد و یا سفارشات جشنواره های خارجی؟

ارسال نظر: