عملیات جست‌وجو و نجات غواصان پایان یافت

سقوط بالگرد در دریاچه چیتگر/ تمامی ۸ سرنشین بالگرد ۲۰۵ سقوط کرده نجات یافتند/ ۲ نفر جان باختند + تصاویر

کدخبر: 2076851

یک فروند بالگرد متعلق به شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) پیش از ظهر امروز در دریاچه چیتگر تهران سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، یک فروند بالگرد متعلق به شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) پیش از ظهر امروز در دریاچه چیتگر تهران سقوط کرد.

حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: پس از اعلام سقوط تیم‌های اورژانس تهران به محل حادثه اعزام شدند.

این بالگرد 9 سرنشین داشته است.

گفتنی است در حال حاضر تیم های غواصی آتش نشانی تهران مشغول جستجو برای یافتن دو سرنشین مفقود شده بالگرددر داخل دریاچه هستند.

به گفته صادقی رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، تاکنون 9 نفر از سرنشینان این بالگرد سالم از داخل آب بیرون آمدند اما لاشه بالگرد در داخل آب قرار دارد.

به گزارش «نسیم آنلاین»، دو سرنشین دیگر بالگرد سقوط کرده در دریاچه چیتگر پیدا شدند.

مرتضی مرادی‌پور معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان تهران با اعلام این خبر گفت: نیروهای امدادی هلال‌احمر از نخستین پایگاه امدادی نزدیک به حادثه و از پایگاه چیتگر به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اعزام 3 تیم امدادی به محل حادثه اظهار کرد: خدمات امدادی لازم به سرنشینان بالگرد ارائه شده و به علاوه تیم 5 نفره غواصی هلال‌احمر نیز برای جست‌وجوی مابقی سرنشینان بالگرد به محل حادثه اعزام شده است.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان تهران با بیان اینکه نیروهای هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی در حال امدادرسانی به حادثه‌دیدگان هستند، گفت: تا کنون 6 تن از سرنشینان بالگرد، سالم از آب بیرون کشیده شدند و برای نجات بقیه سرنشینان در حال رهاسازی بالگرد هستیم.

احمدی، دبیر کل جمعیت هلال احمر در گفت و گوی زنده با بخش خبری ساعت 13 شبکه خبر با اشاره به اینکه بالگرد سقوط کرده در دریاچه چیتگر متعلق به هلال احمر نبوده است گفت: 6 نفر از افراد سقوط کرده از سوی تیم های غواصی در محل حادثه پیدا شدند.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به آمار و اطلاعات واصله مبنی بر اینکه 8 نفر در این بالگرد حضور داشته اند، تیم های غواصی در حال جست و جو در دریاچه چیتگر هستند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم این افراد به سرعت پیدا شده و امیدار هستیم که زنده باشند.

بر همین اساس، شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپتر سازی ایران(پنها) در اطلاعیه ای درخصوص سقوط یک فروند بالگرد بل 205 این شرکت اعلام کرد:یک فروند بالگرد 205 متعلق به این شرکت در ساعت 11:40 امروز در حین پرواز در دریاچه شهدای خلیج فارس تهران (چیتگر)سقوط کرد که تمام 8 سرنشین آن توسط نیروهای امدادی از آب خارج شده و به بیمارستان منتقل شدند.

این اطلاعیه با بیان اینکه دلایل وقوع این سانحه از سوی کارشناسان این شرکت در دست بررسی است می افزاید:اخبار مبنی بر ناپدید شدن برخی از سرنشینان آن به هیچ عنوان صحت ندارد.

به گزارش «نسیم آنلاین»، میزان نوشت: پس از انتقال 8 سرنشین این حادثه به بیمارستان، متاسفانه خلبان جان خود را از دست داد. پرونده این سقوط با دستور مقامات قضایی به دادسرای نظامی ارجاع داده شد.

مرادی پور، سرپرست امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به پایان عملیات جست‌وجو و نجات غواصان در دریاچه چیتگر از بیرون کشیدن لاشه بالگرد حادثه دیده با کمک یک بالگرد دیگر خبر داد.

عکس

وی خاطرنشان کرد: ارتفاع آب در دریاچه چیتگر در حدود سه متر و 40 سانت است و ارتفاع بالگرد نیز در حدود سه متر است و تمام تلاش این است تا پایان امروز لاشه بالگرد حادثه دیده بیرون کشیده شود.

به گزارش «نسیم آنلاین»، مجتبی خالدی درباره حادثه سقوط بالگرد گفت: مصدومان این حادثه پس از بیرون کشیدن از آب، به بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، فیاض بخش، شهید چمران و تریتا مننتقل شدند.

وی با بیان اینکه دو نفر از مصدومان این حادثه جان خود را از دست داده اند، یادآور شد: مصدوم 46 ساله ای در بیمارستان تریتا و مصدوم 53 ساله ای که به بیمارستان فیاض بخش منتقل شده بودند، جان خود را از دست دادند.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: از 8 نفر سرنشین این بالگرد 7 نفر از آنها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شده‌اند و در حال حاضر، اقدامات درمانی مناسب برای 5 تن از مصدومان در حال انجام است.

ارسال نظر: