گرامی داشت مقام مادر پیامبر(ص) ومولودالنبی در دارالسلام

کدخبر: 2076840

بانوان مسلمان تانزانیایی از مذاهب مختلف اسلامی روز یک شنبه ۱۴ آذر ماه۱۳۹۵ در مدرسه اقرء گرد هم آمده و میلاد پیامبر اسلام را در چهارمین روز از ماه ربیع الاول گرامی داشتند

به گزارش « نسیم آنلاین » ، سایت خبری "فرهنگ نیوز" نوشت:

بانوان مسلمان تانزانیایی از مذاهب مختلف اسلامی روز یک شنبه 14 آذرماه1395 در مدرسه اقرء گرد هم آمده و میلاد پیامبر اسلام را در چهارمین روز از ماه ربیع الاول گرامی داشتند در این مراسم ویژه بانوان توسط گروهی از پیروان فرقه صوفیه قادریه به افتخار و برای زنده نگهداشتن یاد بیان فضائل آمینه بنت وهب مادر رسول خدا حضرت محمد ص برگزار گردید.

در ماه ربیع الاول هر سال مراسمی برای بزگداشت مقام شامخ مادر پاک نبی گرامی اسلام توسط گروهی از بانوان فرقه زاویه قادریه اسلامی ZAWIYATUL ISLAMIY QADIRIYA برگزار می گردد.

این مراسم امسال در چهارمین روز ماه ربیع الاول در مدرسه IQRAA اقرء وابسته به شورای عالی مسلمانان در منطقه مگومبنی دارالسلام برگزار شد. در این مراسم پس از قرائت قران خانم خدیجه سعید اولین خبرنگار خانم در رادیو تانزانیا ( که اکنون دارای 81 سال است ) به عنوان خبر نگاری پیش کسوت و مدیر این جشنواره خیر مقدم گفته و در مورد تاریخچه فرقه زاوییة القدریة الاسلامیة سخنرانی کرد ودر بخشی از سخنان خود گفت: موسسه آموزشی و فرهنگی وخیریه اقرء زاویه قادریه اسلامی IQRAA ZAWIYATUL QADIRIYA ISLAMIY در سال 1979 زیر مدیریت مرحومة مریم و عایشه کتوندو تاسیس شده. با هدف های: تعلیم کودکان و خانم ها در این منطقه شد وهمچنین صندوق خیریه و قرض الحسنه برای اهداف تاسیس گردید: - کمک به افراد نیازمند و ایجاد اشتغال - آموزش سبک زندگی ومهارتهای فنی و تکنیک برای توسعه اقتصادی خانواده های مسلمان

در ادامه جلسه سرودی در مدح خانم آمینه بنت وهب مادر رسول خدا حضرت محمد ص اجرا شد و برای بنیانگذاران این مؤسسة - IQRAA ZAWIYATUL QADIRIYA ISLAMIY بطور دست جمعی ذکر و فاتحه اجرا شد انگاه مهمان ویژه این مراسم - خانم ZAINAB VULU زینب وولو نماینده پارلمان از منطقه مروگرو با قرائت پیام خود کلاس های مهارت های اجتماعی برای بانوان را افتتاح کرد.

خانم ZAINAB VULU وولو در سخنرانی خود بر اهمیت آموزش و پرورش در جامعه تاکید کرد کودکان و زنان قران را باید بگیرند و وافزود ما باید برنامه زندگی خود را بر اساس قران و تعالیم حضرت محمد ص تنظیم نماییم. دیگر سخنران این جشن خانم HALIMA حلیمه از معلمین مدرسه اقراء بود که در سخنرانی خود گفت: حضرت محمد برای ما نعمت است و تولد او نور است زیرا او آمد برای برطرف کردن تاریکی و بی عدالتی در جامعه؛ او به ما امر به معروف و نهی از منکر؛ کمک به هم نوعان و بخشیدن یک دیگر را آموخت وما را سفارش به وحدت کرد. خانم UMMU SALAMA ADAM ام سلمی آدم که یکی از مهمترین معلمان قرآن است دیگر سخنران این جشن بود او در سخنرانی خود گفت: جشن های مولودی باید بتواند در رفتار و اعمال ما ایجاد تغییر کند و ما را ملبس به زیور تقوا بنماید.

خانم مریم باقری همسر رایزن فرهنگی ج.ا.ایران آخرین سخنران این مراسم بود که طی سخنانی به بیان موقعیت اجتماعی زن در اسلام و جایگاه او در انقلاب اسلامی پرداخت .ایشان در بخشی از سخنان خود گفت با اینکه زنان قبل از اسلام از از حقوق اولیه انسانی واجتماعی خود محروم بودند پیامبر صلی الله علیه و اله به زنان ارزش و اعتبار بخشید و به او منزلتی عالی داد .

او با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم که فرمود: من از دنیای شما سه چیز را دوست دارم افزود . آوردن زن در کنار نماز و عطر نه از باب شهوت است بلکه بیان منزلت بلند زن است که جایگاهی مقدس برای او در کنار نماز قایل شده است . ایشان با بیان اینکه ارزش زن به نقش مادری او و عفاف و حجاب او است افزود امام خمینی ره در عین حالی که اهمیت زیادی برای نقش اجتماعی بانوان قایل بود بر عفاف و حجاب زنان تاکید خاصی داشتند و حجاب و پاکدامنی زنان را نشان آزادگی انان می دانست . ایشان تاکید نمود زنان آزاده ایرانی توانستند در عین حفظ حجاب و عفاف خود نقش اساسی در صحنه انقلاب اسلامی و توسعه و ترقی جمهوری اسلامی پس از انقلاب اسلامی ایفا نمایند.

ارسال نظر: