در گفتگو «نسیم آنلاین» عنوان شد:

موضوع "پیدایش انقلاب اسلامی" به جشنواره فیلم فجر می‌آید

کدخبر: 2076750

تهیه‌کننده "مالاریا" گفت: امسال با مستند "دست‌های خالی"که به موضوع پیدایش انقلاب اسلامی می‌پردازد، در جشنواره فیلم فجر شرکت خواهم کرد.

مسعود ردایی، تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، گفت: امسال با مستند سینمایی «دست های خالی» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور خواهم داشت.

وی ادامه داد: این مستند که به موضوع پیدایش انقلاب اسلامی می پردازد، با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده و فیلمبرداری آن در 3 کشور ایران، ایتالیا و فرانسه انجام شده است.

تهیه کننده «مالاریا» اظهار داشت: کارگردانی و نویسندگی مستند بازسازی شده «دست های خالی» را جمشید بیات ترک بر عهده داشته است؛ همچنین محمدعلی فارسی به عنوان مشاور کارگردان، علی رجبی، مدیر اجرایی تولید، افشین گودرزی، فیلمبردار، داریوش اطهاری، تدوین و میثاق دومیرانی نیز موسیقی کار را برعهده داشته اند.

ردایی با بیان اینکه زمان مستند 72 دقیقه است، تصریح کرد: «دستهای خالی» روایتی مستند از توفان انقلاب اسلامی است، توفانی که یک نویسنده فرانسوی آن را با تمام وجود خود تجربه کرده و دگرگون می‌شود.

تهیه کننده «سه بیگانه» خاطر نشان کرد: این مستند در جشنواره سینما حقیقت نیز حضور داشت ولی چون می خواستیم زمان آن را از 90 دقیقه کمتر کنیم، مستند را جشنواره خارج کردیم تا بتوانیم تدوین دوباره آن را انجام دهیم؛ از این رو در صورت انتخاب مستند از سوی هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر، اولین اکران آن در جشنواره خواهد بود.

در خلاصه این مستند آمده است: «کمتر کسی تمایل دارد مشاهدات او را باور کند. نوشته‌هایش در اروپا خشم بسیاری را برانگیخته است. آیا او شیفته و محسور سوژۀ خود شده است؟ چرا اصرار دارد باید از نزدیک انقلاب مردم ایران را دید و شناخت تا تفاوت آن را با دیگر انقلابها فهمید؟ ...»

ارسال نظر: