در پاسخ به نظرخواهی «نسیم آنلاین» مطرح شد

درخواست ۴۰۰ نفر از نخبگان کشور برای برخورد قاطع با نقض برجام

کدخبر: 2076626

۴۰۰ نفر از نخبگان کشور با شرکت در نظرخواهی «نسیم آنلاین» از دولت و مجلس خواستند تا هرچه زودتر در واکنش به نقض برجام در آمریکا، واکنشی قاطعانه و جدی از خود نشان دهد.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »:: پنجشنبه شب گذشته سنای آمریکا تمدید تحریم های "ایسا" که تمدید 10 ساله تحریم‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف از جمله سرمایه گذاری در ایران، تحریم‌های صنعت نفت و گار و فروش آنها در بازارهای بین‌المللی است را با رای مثبت تمامی سناتورهای خود به تصویب رساند. این قانون هفته قبل از آن نیز با رای اکثریت مطلق مجلس نمایندگان تصویب شده بود و حالا باید برای اجرایی شدن به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد. تمدید این تحریم‌ها در حالی صورت می‌پذیرد که حسن روحانی، محمدجواد ظریف، علی اکبر صالحی، علی لاریجانی و آیت الله آملی لاریجانی و بسیاری از مسئولان دیگر کشور هر کدام به نوبه خود تدید این تحریم‌ها را نقض برجام دانسته و گفته‌اند که با پاسخ مناسب ایران روبرو خواهد شد.

پس از این وقایع، «نسیم آنلاین» در یک نظرخواهی از مخاطبین خود، نظر و دلایل جمعی از نخبگان سیاسی -اقتصادی را برای پاسخ به نقض برجام در آمریکا ارزیابی کرد. مشروح دستچین شده مهمترین اظهارات قریب به 400 نفر از نخبگان کشور شامل جمعی از نمایندگان مجلس و ادوار، کارشناسان سیاسی، اقتصادی و نظامی، متخصصان حقوق و امور بین الملل، ائمه جمعه، فعالین رسانه، کارشناسان فرهنگی و فعالین دانشجویی در ادامه از نظر می‌گذرد.

مجید نامجو، وزیر سابق نیرو

با سلام

رساندن سانتریفیوژها به 190 هزار سو که نیاز اعلام شده کشور می‌باشد بهترین کار می‌باشد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران

شروع جهادگونه برنامه‌های هسته‌ای

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل؛

با سلام از نظر بنده از اول این رفتار آمریکا قابل پیش‌بینی بود.

ما می‌بایست طبق نظر مقام معظم رهبری یک برنامه برگشت پذیری سریع به وضع قبل از برجام داشته باشیم .

برنامه تولید سانتریفیوژ نسل جدید.

افزایش تعداد سانترفیوژ در حال چرخش در فردو.

افزایش سقف انبار مواد تولیدی.

و امثالهم ولی اقدام توسط این دولت کمی بعید بنظر می‌رسد.

آیت الله روح‌الله قرهی؛ رئیس حوزه علمیه صاحب الزمان (عج)

سلام علیکم بهترین روش را قرآن کریم بیان فرمودنده اند فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم که بارها امام المسلمین به بیانات مختلف بیان کردند و اگر برخورد قاطع صورت نگیرد ذلت همیشگی برای ما رقم خواهد خورد اگرچه این امتحان در جریان مثال آزموده را آزمودن خطا است بود و گرگانی چون آمریکا حقیقت گرگ صفت بودن را نشان دادند و طبیعی است که شیطان هرگز دست از شیطنت بر نخواهد داشت و اگر تصور شود که بعضی از مذاکره کنندگان ساده لوح بوده‌اند خود ساده اندیشی است و به قول معروف تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

التماس دعا العبد روح الله قرهی

محمدمهدی زاهدی؛ وزیر سابق علوم و نماینده مجلس

با سلام، فوری کشور بایستی به شرایط قبل از برجام برگردد و در کمترین زمان ممکن در حوزه فناوری‌های هسته‌ای به پایلوت های سانتریفیوژهای نسل‌نو دسترسی پیدا کنیم.

خطیبی؛ نماینده سابق ایران دراوپک

اقتصاد مقاومتی را جدی‌تر بگیریم

نامی؛ وزیر سابق ارتباطات

سلام . با توجه به اینکه برجام یک توافق چند جانبه می باشد باید نظر سایر طرفهای آنرا نیز بررسی و سپس تصمیم گرفت.

کائیدی، نماینده مجلس نهم؛

با سلام توجه شما را به سخنی بصیرانه از رهبر انقلاب در سال هشتاد و چهار جلب می نمایم، امریکا خرش از پل گذشت میرود سر جای اولش

باید با بصیرت عمل کرد تا بیشتر از این ضربه نخوریم، چهل ماه چشم دوختن به دست شیطان بزرگ بس است.

در نرمش قهرمانانه روی پل هستیم از موضع و حرف رهبر بعنوان مربی با تجربه که شناخت خوبی از حریف باتزویر و استکباری دارد بهره بگیریم

التماس دعا

حجت الاسلام غروی، خطیب و کارشناس مذهبی؛

سلام علیکم

تمدید تحریم ده ساله بد عهدی امریکاییها است لیکن بسرعت نباید عکس العمل نشان داد

اول وزارت امور خارجه باید با کشورها مخصوصا اروپایی‌ها رایزنی بکند آنها را آگاه بکنند که نقض برجام چه باز تابی داردکه اروپاییها مدافع ما بشوند

دوم تبلیغات داخلی و خارجی که مردم دنیا بفهمند امریکاییها مقصرند (یادمان باشد در جنگ عراق با ایران قبل از اینکه برای دنیا ثابت شود و سازمان ملل تجاوز عراق را محکوم کند ما دفاع را شروع کردیم آقای دکتر ولایتی فرمودند ماه‌ها تلاش کردیم که ثابت کنیم ایران اغاز کننده جنگ نبوده)

بنابراین تبلغات جهانی بسیار مهم

در مرحله اخر مجلس باید تصمیم بگیرد با رای بالا در جهت نقض برجام باتشکر

ساداتی‌ن‍‍ژاد نماینده مجلس ؛

از سر گیری فعالیت هسته ای با قدرت

یادگاری، رئیس سابق جهاد دانشگاهی کشور؛

مقابله به مثل و برگشت به تمام مواردی که تعطیل کردیم

عوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی ‌و ‌سیاست خارجی مجلس نهم؛

سلام

عجله نباید کرد.

آمریکا دیگه صاحب جمع دنیا نیست.

ما یک توافق بین المللی داریم که به 1. تائید سازمان ملل رسیده داریم، مسیر کار هسته‌ای صلح آمیز ما را راهنماست، قطعنامه هم دارد.

2. تحریم‌های آمریکا هم تأثیری در تدوین و یا تصمیمات استراتژیک ما ندارد و ما باید بر اساس راهبرد هسته‌ای خودمان به کارها ادامه بدهیم.

3. می‌دانستیم آمریکایى‌ها این کار را می‌کنند، لذا نباید اجازه بدهیم این مسأله مایه انشقاق در بین سران سیاسی و حکومتی ما بشود و باید از راه‌اندازی موج و ایجاد مسیر انشقاق بین مردم و مسئولین جلوگیری شود.

4. و در یک کلام نگران این مسایل نباشیم. ملت ایران به مسیر اصلح دست یافته و راهش را ادامه خواهد داد.

نوربخش، رئیس سازمان تامین اجتماعی تهران؛

قطعا نقض برجام است و ایران باید واکنش لازم در جهت احاله به شورای داوری، اقدامات فنی و تقنینی در راستای پیشگیری و همچنین آمادگی لازم در صورت عدم حصول نتیجه مطلوب انجام دهد.

فتحی‌پور، نماینده مجلس‌ نهم؛

بسمه تعالی تصویب تمدید تحریم ها نقض آشکار توسط شیطان بزرگ برجام است مجلس شورای اسلامی نیز با طرح دوفوریت جواب دندان شکن را بدهند و همانطوری که حضرت آقا فرمودند نباید به استکبار جهانی اعتماد کرد و اینها قابل اعتماد نیستند ما باید اقتصاد مقاومتی را در کشور عملیاتی کنیم و فعالیت هسته‌ای نیز طبق برنامه از قبل ادامه یابد.

محسن کوهکن، نماینده مجلس؛

با سلام.

1. به استناد بی‌اعتبار کردن برجام با نقض آن توسط آمریکا رسما بصورت ضرب العجل با انتشار متن حقوقی قوی بی‌اعتباری توافقات در قالب برجام اعلام و همه اقدامات مرتبط در داخل متوقف گردد.

2. طبق دستور العمل قانونی و در یک برنامه کاملا زمانبندی شده سازمان انرژی اتمی مکلف به شروع اقدامات متوقف شده و تعلیقی شده و مراتب به اژانس اعلام گردد و بصورت یک طرفه این اقدامات اعلام گردد.

محمدرضا مروارید؛ استاندار ایلام

به نظر من اگر عوامل اسرائیل وآمریکا در داخل بگذارند از همین مسئله هم میشود برای کشور بهره برداری کرد متاسفانه اگر مسئولی در داخل اعتراض کند به این مسئله بلافاصله میگویند که دیدید گفتیم برجام بد است. اگر بگن در برجام آمده که 7سال دیگر باید این قانون لغو بشود و ماهم پروتکل الحاقی را می‌پذیریم میگویند این وادادگی است. شما بجای آمریکا آیا میپذیرد قانونی که باید 7سال بعد لغو بشود الان لغو شود؟ از قدیم گفتن یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به دیگران.

عده ای از اول نمیخواستن این موفقیت بنام دولت روحانی ثبت بشود به هر انتحاری دست میزدند حتی منافع ملی را به خطر میندازند، سال‌های 91 و اول 92 یادشان رفته وضع مملکت چی بود حالا بازخواست دولت به این ثبات رسیده بین اروپا و آمریکا انشقاق افتاده در زمستان کنار منقل نشسته و میگویند برجام اخ بود.

الان باید صبر کنیم تا ببینیم اوباما آن را تائید می‌کند یا نه، بعد هم ترامپ به روال گذشته 6ماه یک بار تعلیق می‌کند یا نه، بعد تصمیم بگیریم.

میرباقری؛ قائم مقام صدا و سیما

انسجام ملى، حل چالش‌هاى موجود سرمایه‌هاى اجتماعى، گسترش تعامل بین‌المللى در همه حوزه‌ها، بهره‌بردارى از شرایط سیاسى منطقه و فضاى بین المللى بعد از انتخابات آمریکا، تشدید اختلافات جناح‌هاى سیاسى آمریکا و اصرار بر اجراى توافق برجام باتوجه به چندجانبه بودن آن، معتقد نیستم، که ایران توافق برجام را زیرپا بگذارد، این موضوعى است که لابى صهیونیزم در آمریکا دنبال مى‌کند و ایران را منزوى و آمریکا را خشن مى کند، عکس آن آمریکا را تنها و ایران را قابل دفاع در نظام بین الملل جلوه مى کند، باید بدانیم لابى جنگ‌طلب صهیونیزم، خواهان شکستن خط مقاومت است

مجید محتشمی، دبیرکل حزب آزادی؛

در صورت امضای سند تمدید تحریم مزبور که ناشی از خوی استکباری آمریکا و زیاده طلبی و باج خواهی آنان می باشد، باید با رایزنی گسترده با پنج عضو دیگر و دولت های تأثیرگذار در عرصه بین المللی، نسبت به ایزوله کردن و افشای نقش آمریکا در پیمان شکنی عهدنامه بین المللی برجام اقدام نموده و در مقابله با دیپلماسی تهاجمی آمریکائی ها با دیپلماسی مقتدرانه پاسخگو باشیم.

چراکه دنیا به این واقعیت که ایران به قدرت اول منطقه خاورمیانه و چه بسا قدرت معنوی جهانی تبدیل شده است، به نوعی سر به تعظیم نهاده و پذیرفته است.

و طبعاً در صورت وتوی سند مزبور، ادامه دیپلماسی برجامی با راهبرد برد - برد امکانپذیر خواهد بود.

حقیقت‌پور، نماینده مجلس نهم؛

قانون الزام دولت در خصوص بدعهدی آمریکا در مجلس نهم تصویب شده است باید همان را اجرا کنیم.

گنجی؛ مدیر مسئول روزنامه جوان

نقص بخشی از تعهدات خود

پناهیان، خطیب دینی؛

حداقل پاسخ به تحریم اخیر مجالس امریکا این است که مجلس شورای اسلامی ایران به اتفاق آراء اجرای برجام را به حالت تعلیق درآورد

سعید حدادیان؛ مداح

سلام

پاسخ این سوال را باید از مقام معظم رهبری حفظه‌الله تعالی دریافت.

مقتدایی، نماینده مجلس نهم؛

سلام

1. تدوین یک نامه بسیار دقیق حقوقی سیاسی و ارسال آن به دبیرکل سازمان ملل متحد

2. بهره‌گیری حداکثری رسانه‌ای در داخل و خارج کشور بخصوص در سطح جهان اسلام، آمریکای لاتین و کشورهای آسیایی با بسیج تمام قد رایزنی‌های فرهنگی برای تبیین غیرقابل اعتماد بودن آمریکا،

3. برنامه‌ریزی راهپیمایی سراسری مردم ایران از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اعلام انزجار از اقدامات آمریکا،

4. جلوگیری گام به گام با اعلام قبلی، از نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای که مبتنی‌بر تعهدات برجامی ایران است.

5. تلاش عملی برای جدا کردن صف اروپا از آمریکا و درگیر کردن اتحادیه اروپا از طریق مکاتبه رسمی و مذاکرات دو یا چند جانبه با فعالیت شبانه روزی و عدم انفعال وزارت خارجه

6. عمل کردن به مصوبه قبلی مجلس نهم در خصوص برجام

7. بهره گیری هوشمندانه از اهرم‌های فشار ایران در عراق، افغانستان، سوریه و سایر نقاط جهان بر آمریکا

8. اعلام زمان‌هایی در آینده برای انجام آزمایش‌های جدید موشکی و هسته‌ای توسط مراجع مربوطه در کشور

9. ایجاد گارد جدید در دولت با عزل و نصب‌های معنادار در دفتر رئیس جمهور و وزارت خارجه

10. بازگرداندن مجدد روند مذاکرات هسته‌ای به شورای عالی امنیت ملی و گرفتن آن از وزارت خارجه و ایجاد گارد جدید با استفاده از دیپلماتهای کارکشته ایران و تعیین اهداف مشخص برای آنان.

11. تلاش جدی برای آرام بودن فضای داخلی کشور وتحقق اقتصاد مقاومتی با بالاترین سرعت وبسیار هدفمند

میر محمدی، نماینده سابق مجلس نهم؛

سلام چنانچه مصوبه کنگره تبدیل به قانون گردید اول اقدام حقوقی و سیاسی در مجامع بین‌الملی و کشورهای عضو برجام و درثانی راه اندازی سانتریفیوژها بطور همزمان

پیرموذن؛ نماینده مجلس نهم

سلام بایستی منتظر امضا یا عدم امضای اوباما ماند، اگر اوباما امضا نکرد و تمدید تحریم کلید نخورد، اجرای برجام ادامه یابد اما اگر اوباما هم تایید کرد و البته جامعه جهانی هم همراه شد (اعضای دیگر 5+1) اونوقت بایستی بتاسی از فرمان رهبر برجام را آتش زد.

حسینعلی شهریاری، نماینده مجلس نهم و دهم ؛

باسلام

به نظر من از هر اقدام عجولانه و انفعالی باید پرهیز کرد. ابتدا باید با سایر کشورهای عضو 1+5 مذاکره و مکاتبه کرد و موارد نقض برجام را توسط آمریکا یادآوری کرد. ضمناً با سازمان ملل و اعضای شورای امنیت بخصوص روسیه و چین نیز مذاکره و مکاتبه و رایزنی کنیم و سعی کنیم که به صورت منطقی جبهه‌ای در مقابل آمریکا به حمایت از مفاد برجام ایجاد کنیم.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی، امام جمعه ایلام؛

باسلام مجلس و دولت باید پاسخ محکم و کوبنده در شأن ملت بزرگ و انقلابی ایران به عهدشکنی و گستاخی رژیم آمریکا بدهد اگر دولت به توصیه‌های حکیمانه رهبر انقلاب می‌کردند امروز شاهد تحریم‌ها و برخوردهای تحقیرآمیز آمریکایی‌ها نبودیم باید کسانی که برجام را فتح الفتوح و بزرگترین پیروزی می‌دانستند چه جوابی برای ملت دارند چرا شروط نهگانه رهبرمعظم انقلاب در وقت امضای برجام رعایت نشد

یوسفیان ملا؛ نماینده مجلس

سلام با جلب شورای امنیت ملی که تایید مقام معظم رسیده طرح سه فوریتی افزایش درصد غنی سازی به تناسب مصوبه مجالس امریکا یا افزایش ذخیره اب سنگین یا هردو میزان متناسب با اقدام طرف مقابل

لاله افتخاری، نماینده سابق مجلس؛

باسلام

با ایشان بنابر فرمایش قرآن عمل می‌کنیم "ان عدتم عدنا"یعنی مقابله به مثل از جایگاه اقتدار.

سیدحسین ذوالانوار، عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم؛

سلام

1. تشکیل جلسه‌ای متشکل از حقوقدانان موجه جهانی و انتشار وسیع نتایج آن مبنی بر غیرقابل اعتماد نبودن آمریکا. بیانیه کشورهای غیرمتعهد و احیانا مجمع عمومی سازمان ملل

2. مردانه عمل کردن دولت با اقتصاد مقاومتی.

منوچهری، نماینده ادوار مجلس و مشاور وزیر بهداشت؛

باسلام و سپاس از نظرسنجی شما

ما به حمد خداوند متعال دارای بصیرترین و شجاعترین رهبر دنیا و مقاوم‌ترین، استوارترین و صبورترین مردم دنیا و توان و قدرت نظامی بسیار بالا در دنیا هستیم پس باید به فرمان مقام معظم رهبری به مقابله با دشمن و توطئه‌های شوم و ناجوانمردانه آنها برخیزیم ....مقابله به مثل کنیم ....

بسطامی، کارشناس سیاسی؛

باسلام

بنظر اینجانب، مسئولین امر باید در راستای منویات رهبری معزز انقلاب، توپ را به 6 قدمی گل زمین حریف ببرند تا دیگر گل نخوریم به همین اساس باید بدون فوت وقت تمامی دوربین‌ها را از مراکز اتمی برچینند، بتون قلب راکتور اراک را بشکنند و سانتریفیوژها را با سرعت حداکثری بچرخانند؛ مطمئنا دشمن پوشالی با این زبان آشناست و عقب‌نشینی خواهد کرد در غیراین صورت با هر عکس‌العمل نرم دیگری باید منتظر عواقب بدتر و شکننده‌تری باشیم.

همانطور که دردفاع مقدس امام راحل فرمودند اولین ناو جنگی آمریکارا در خلیج فارس با موشک بزنید ولی مسئولین غافل آن روز اینکار را نکردند و سال‌ها خسارات جنگ را به ما تحمیل کردند.

حمید علیمردانی، مدیر آموزش اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر

قطعا لازم است ایران با یک استراتژی برنامه‌ریزی شده در دو محور اقدام نماید

1. روابط با سایر کشورها بخصوص اروپا

2. تقابل منطقی با اقدامات خصمانه امریکا و پرهیز از تصمیمات اشتباه

با این گونه اقدامات قصد دارند مسئولین را مجبور به اتخاذ تصمیمات عجولانه کنند که در نتیجه از آب گل‌آلود به نفع خودشان ماهی بگیرند اما ما باید در عرصه‌های بین‌المللی علاوه بر متانت با حفظ آرامش اقدام کنیم.

سید کمال سیدعلی، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات؛

با آمدن ترامپ نباید انتظار داشت وضع بهتر ‌شود بنابراین باید سنجیده عمل کنیم و تا قبل از اینکه برود در کاخ سفید بنشیند باید از پیشواز تشدید تحریمها امتناع نمود حتى اگر اوباما هم امضاء کرد باید دید چه تفاوتى در عمل خواهیم داشت یک نظر این است؛ چون تحریم آمریکا اتفاق جدیدى نیست باید ببینیم در منطقه چه اتفاقى خواهد افتاد.

جوادی، کارشناس IT؛

سلام ممنون

باتوجه به مرعوب بودن دولت و دستگاه سیاست خارجه هیچ امیدی به این دولت نیست، نیاز به دولتی داریم تا با اقتصاد مقاومتی، حفظ ارزش‌ها و اعتقاد عملی به استعداد جوانان بتوانیم در این جنگل بیشه‌زار سیاست، موفق بمانیم نیاز به هوای تازه درانتخابات پیش‌رو داریم.

باتشکر

حجت الاسلام سیدسعید طبائی، امام جمعه احمدآباد مستوفی؛

سلام بهترین کار از این است که آژانس بین‌المللی بخواهند آمریکا را محکوم و در صورتی که آژانس سکوت یا حمایت از آمریکا کرد همکاری با آژانس را تعلیق کنند.

محمد صفری سردبیر روزنامه سیاست‌روز

سلام واکنش قاطع و صریح همچنین عذرخواهی آنهای که اتهامات سنگینی به منتقدین وارد کردند.

حسن زهیری، خبرنگار

بازگشت به حالت پیش از برجام

محمد روح نواز، خبرگزار ؛

بازگشت به شرایط قبل از برجام و اقدام متقابل علیه ناقض برجام

حسن ضابطی، خبرنگار؛

فعال شدن دوباره سانتریفیوژها چند برابر ظرفیت قبل

حجت الاسلام یدالله رضایی، امام جمعه مهرشهر؛

واکنش سریع وزارت خارجه، توقف برجام و دور ریختن آن، اتکا بر قدرت خدا، اقتصاد مقاوتی و اقدام و عمل.

سیدرضا نورانی، عضو رئیس انجمن ملی محصولات کشاورزی؛

سلام بنظر من تا روی کار آمدن دولت جدید باید تأمل کرد.

محمدعطاردیان، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار؛

اعتراض منطقی و گفتگوی مدبرانه دیپلماتیک

حسن ابراهیمی‌فرد، کارشناس اقتصاد؛

سعی کنیم گام‌به‌گام حرکات سنجیده را با اتکا به پشتوانه توان دفاعی، نظامی، امنیتی و مردمی، صبورانه دنبال کنیم و بهانه به دست دشمن تحریک شده ندهیم.

سعی شود بطور مستدل نقطه ضعف از آنها بگیریم. جمهوری‌خواهان به قدرت رسیده را از مسیر تفکر براندازی نظام جمهوری اسلامی بدور سازیم و زمان را از آنها بگیریم.

ناصر مصباح نژاد، امام جمعه سی‌سخت؛

باسلام بنده از ابتدا با برجام مخالف بودم و معتقدم برجام راه اشتباهی بودم که رفتیم حالا که طرف مقابل نقض عهد کرده فرصت خوبی برای بازگشت به فعالیت‌های پرسرعت هسته‌ای است و با یک اقدام انقلابی قطعاً به خواست ما تن می‌دهند و در مجامع بین‌المللی ابتدا از حقوق ملت دفاع علمی سپس اقدام عملی واکنش مناسب خواهد بود.

بند 3 قانون اقدام متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران باید اجرایی شود.

پوررضایی، کارشناس بورس ؛

1. پرهیز از اقدامات احساسی

2. تدوین برنامه مقابله به مثل با موارد نقض برجام متناسب با هر اقدامی که دشمن انجام می‌دهد

3. دادن پاسخ‌های به موقع از سوی مسولین در جنگ رسانه‌ای

4. تمرکز بر بدعهدی و پیمان‌شکنی دشمن

5. جدا کردن آمریکا از سایر کشورها با تدبیر وسیاست ضرورى است.

هاشمی جاوید، کارمند خبرگزاری خانه ملت؛

زیرساخت اصلی تحریم‌ها علیه ایران، مجموعه رویه‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا در سراسر جهان است که قطعنامه‌ها از خروجی‌های آن بود، آمریکا با دستاویز تحریم علیه ایران، رژیمی مالی گسترده‌ای را ساخت و به تدریج مشروعیت نظارت تحریمی را به قواعد بین‌المللی منتقل و حتی از آن علیه روسیه استفاده کرد که متأسفانه در دولت به این مورد توجه نشد و به اشتباه به آمریکا اعتماد شد و شعارگونه تأکید کردند که دیوار تحریم فرو ریخت و هنوز هم دست خالی و دستپاچه بر طبل بی‌اثری تحریم‌ها می‌کوبند و... علی ایحال، در شرایط کنونی، اگر معاملات خارجی ایران با ارزی غیر از دلار انجام شود، سیطره تحریم‌های آمریکایی، تا حدودی خنثی خواهد شد.

در عین حال دولت باید رویکردی را در پیش بگیرد که از طریق آن بدعهدی آمریکایی‌ها و نقض برجام از سوی آنها هزینه‌زا و پر تنش نشان دهد و در نهایت به جامعه جهانی القا کند که بدعهدی آمریکا برای کل دنیا هزینه دارد و مشکل‌زا خواهد بود.

سید فضل‌الله حسینی، امام جمعه رباط کریم؛

بهترین اقدام آن است که سریعا مراحل بازگشت به شرایط پیش از برجام به اجرادرآید و هرجا که آمریکا کوتاه آمد ما هم کوتاه بیائیم.

شاعری،کارشناس حفاظت محیط زیست؛

هر تصمیمى از سوى آمریکا که نقض بر جام باشد باید با پاسخ قاطع و سریع ایران روبرو شود در غیر این صورت هدف برجام عملى نخواهد شد.

عامری،کارشناس وزارت نفت؛

با توجه باینکه برجام توافق چند جانبه است، باید از هرگونه اقدام یک طرفه پرهیز نمود و بلافاصله درخواست تشکیل جلسه کمیته بررسی نقض برجام انجام و به موازات با چین، روسیه و اتحادیه اروپا بطور جداگانه مذاکره نمود تا از تحریم‌های جدید تبعیت ننمایند.

دائمى، کارشناس وزارت نیرو؛

1. اقتصاد مقاومتى براى پایدارى در مقابل تحریم

2. اجتناب از تندروى، تهیج مردم، اقدامات ناسنجیده و شعارى

3. اصلاح نظام قضایى و جلوگیرى از فساد و اعمال حکمرانى قانون

4. ایجاد وفاق عمومى و جذب حداکثرى

مینایی، کارشناس رسانه

سلام علیکم و رحمه الله

در مرحله اول می‌بایست منتظر عکس‌العمل رئیس جمهور و همینطور وزیر امورخارجه آمریکا که قرار است بندهای هسته‌ای قانون ISA را خارج نماید باشیم در عین حال واکنش اروپا مهم است.

از طرفی با پرهیز از شتابزدگی شورای امنیت ملی مرجع اصلی است و مجلس شورای اسلامی هم بایستی هماهنگ باشد، در این مرحله یک تصمیم قوی تحریمی موثر علیه امریکا توصیه می‌گردد.

نصیر سارانی، بازرگان محصولات کشاورزی؛

مذاکره نمایند

فندرسکی، مرکز میقات حوزه علمیه قم؛

بهترین پاسخ ایران، بازگشت دوباره به تمامی ظرفیت سابق غنی‌سازی و ایجاد سایت‌های جدید برای جبران خلل بوجود آمده ناشی از برجام

رضایی، نماینده مجلس نهم؛

سلام با برنامه‌ریزی صحیح و بکار بستن دستورات رهبری همچون گذشته با استقامت در مقابلش به ایستیم.

حجت الاسلام محمدصادق طالبی، امام جمعه اقلید؛

1. بدنیا تفهیم کنیم که این نقض صریح برجام است

2. آمریکائی‌ها در بدعهدی بار اولشان نیست (ماجرای گروگانها)

3. تصمیم گیرنده تنها آمریکا نیست بلکه 5+1 است

4. اگر آمریکا به تنهائی تصمیم گیرنده دیگر آبروئی برای اروپا نمی‌ماند یعنی دیگر 1 معیار است نه 5+1

5. ضرر هرجایش برگردی نفع است از همین حالا تمام فعالیتها را از سر بگیریم

6. ایکاش روز اول فرمایش رهبر معظم را گوش گرفته بودیم که امروز شرمنده‌ی مردم و شهدا نبودیم

7. شما را بخدا به این آیه قران عمل کنیم آیه‌ی 58 سوره‌ی انفال ص 184

8. امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند نترسید

حجت الاسلام ابراهیم سیفی، امام جمعه زنگی‌آباد؛

باسلام راه‌اندازی مجدد

کارآمد، خبرنگار فرهنگ‌نیوز؛

سلام راه‌اندازی سانتریفیوژها تا رسیدن به 190 هزار سو

حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی؛

از سرگیری غنی سازی تا بیش از 20 درصد محمدتابش

نصیری، کارشناس سیاسی؛

سلام علیکم.

مسلما شیطان بزرگ نقشه‌ جدیدی در سر دارد و بایستی با در نظر گرفتن همه‌ جوانب، همه‌ نهادهای تصمیم گیرنده بالاتفاق تصمیم به از سرگیری کلیه فعالیت‌های هسته‌ای گرفته و راهپیمائی‌های سراسری نیز برای میدان آوردن مردم در جهت مردمی کردن این تصمیم تدارک دید. البته دولت بایستی هزینه داده و پرچمدار این تصمیم گیری‌ها باشد.

ظریفی، کارشناس رسانه ؛

همین فردا دولت ایران لایحه‌ای را به مجلس ارائه کند مبنی‌بر اینکه با توجه به بدعهدی‌های آمریکا و عدم پایبندی‌شان به مفاد برجام و همچنین تمدید تحریم‌های10 ساله داماتو (که علی قول آقای ظریف نقض صریح برجام است)، برجام به حالت تعلیق در می‌آید.

سپس در صورتی که رئیس‌جمهور آمریکا مصوبه کنگره و سنا را وتو نکرد، مجلس ایران لایحه دولت را تصویب کند و تمام....

هر چند این اتفاق از هر جهت برای دولت و اصلاح‌طلبان مفید است ولی بعید به نظر می‌رسد که حس خوشبینی‌شان به آمریکا تقلیل یابد و همچنان برکوس مدارا با دسیسه‌های آمریکا خواهند نواخت.

حجت الاسلام مصطفی رستمی، امام جمعه مریانج؛

سلام

1. لابی با اروپا برای امتیازگیری

2. اقداماتی برای توسعه صنعت هسته‌ای در حوزه‌های قابل مانور

حجت الاسلام محمد علی ارزنده، امام جمعه الیگودرز؛

سلام علیکم باید سریعا با بالاترین درصد تولید اورانیوم مقابله به مثل کرد

حجت الاسلام حسین ابراهیمی، امام جمعه زرندیه؛

چه کار می‌توان کرد جز عذرخواهی روسای جمهور و مجلس از رهبری معظم انقلاب، خانواده‌های معزز شهدا و مردم شریف ایران.

ابوالقاسم ناظمی اردکانی، مشاور سابق رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

باسلام، بهترین واکنش وحدت کلمه، تکیه به پتانسیل و ظرفیت موجود کشورمان و تاکید برشیوه عقلانیت درسیاست خارجی

حسن‌زاده، خبرنگار؛

با توجه به مذاکرات برد برد و ایجاد بندهایی در مورد نقض احتمالی قراردادهایی چنانچه طرف مقابل برخلاف تعهدات یک طرفه علیه کشورمان عمل کند، ایران نیز باید درمقابل سوءاعتمادها از بسته فنی و تکنیکی از قبل تبین شده خود استفاده کند که البته علاوه بر این موضوع توجه وتمرکز بر اقتصاد مقاومتی و اتکاء به خود شرط پیروزی است.

جعفری،‌ نماینده مجلس نهم؛

1. تبیین درست واقعیت مطلب برای جامعه بین‌الملل از طریق دیپلماسی رسمی و دیپلماسی عمومی

2. وادار کردن طرف‌های غیر‌آمریکایی برجام برای موضع‌گیری صریح و عملی در برابر آمریکایی ‌ها

3. ورود جدی عملیاتی مجلس به طور فراجناحی و ارائه طرح‌های ابتکاری و غیرانفعالی

4. تلاش برای جلوگیری از دو قطبی شدن کشور در این مساله مهم و تفهیم این معنا به ارباب رسانه

5. بهره‌گیری دولت از نظر منتقدین و توجه به زاویه نگاه آنان

حق‌گو، خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛

مجلس باید تصمیم بگیرد

حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود؛

راه اندازی فردو

علی مدد زارع، امام جمعه بوانات؛

سلام

باید سریعا جدیدترین سانتریفیوژها را راه اندازی کرد

قلب رآکتور اراک را بازسازی کرد و تمامی تاسیسات هسته‌ای را که در دولت یازدهم از کار انداختیم به حالت قبل درآورد و غنی‌سازی را به حداقل 25% رساند

بیگدلی، دبیر کل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور؛

یک کلام

لغو برجام

حجت الاسلام سیدداود شاهچراغی، امام جمعه ازنا؛

بنظر می‌رسد وحدت رویه در بین تمامی دستگاه‌های داخلی نظام اعم از دولت، مجلس، شورای عالی امنیت ملی، نیروهای نظامی پیامی مهمی به طرف‌های غربی مخابره خواهد کرد.

رئیس‌جمهور باید سفری به روسیه و چین داشته باشد و در سیاست خارجی فعالانه حوزه‌های مختلف را مورد ارزیابی قرار دهند.

رئیس‌جمهور و وزیر خارجه مکاتباتی با همتایان خود در گروه 5+1 داشته باشند و از عواقب نقض برجام و برنامه‌های ایران و عواقب شکست برجام تذکراتی داشته باشند.

مجلس شورای اسلامی با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی مصوبه‌ای در جهت عمل متقابل داشته باشد و بجای عمل منفعلانه در قضیه برجام فعالانه عمل کنیم.

حجت الاسلام حسن مطهریان، امام جمعه بوئین و میاندشت

سلام علیکم به نظر حقیر بهترین واکنش ادامه دادن فعالیت‌های تعلیق یا تعطیل شده هسته‌ای است!

شعری‌مقدم‌، مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران؛

توصیه می‌کنم فعلا از هرگونه اقدام عجولانه و احساسی خودداری شود ما باید بتوانیم آمریکا را منزوی کنیم و این نیاز به یک همایش غیرعلنی از همه صاحب‌نظران با بینش‌ها و نظرات مختلف دارد تا به یک راه حل جامع برسیم از هر راه حلی که منجر به مقابله نظامی شود باید پرهیز شود.

پاپی‌زاده فعال رسانه ای

اقدام متقابل با تدبیر

قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاورین املاک و مستغلات؛

اگر برجام که با زحمت و تلاش دولت انجام شده و با اجازه رهبر بوده باید از این حقوق ایجاد شده بر ایران دفاع کرد.

قیاسی، مدیرعامل سابق هواپیمایی اترک ایر؛

بسمه تعالى

به نظر اینجانب باید منتظر عکس العمل اتحادیه اروپا بود

چون این قرارداد بین المللى هست و دو جانبه نبوده که حالا فسخ شود

رفتاری متناسب براساس برجام بگونه‌ای که در دام مقصرسازی آمریکا نیافتیم

رامندی، خبرنگار؛

خروج فوری از برجام و از سرگیری غنی‌سازی با غنای بالاتر از 20 درصد

حجت الاسلام جباری، امام جمعه بهشهر؛

سلام

اقدام و واکنش فوری بدون تاخیر

رجبی، نماینده مجلس نهم؛

تمدید قانون برجام نقض صریح بندهای متعدد برجام بویژه بندهای 26 و 29 می باشد. دولت محترم سریعاً نسبت به اجرای قانون مقابله به مثل را که در مجلس نهم تصویب شده و دستور حضرت آقا هم هست اقدام کند. چون تاخیر در این امر باعث گستاخی بیشتر دشمن خواهد بود.

لسانی، فعال رسانه ای؛

ثبت نقض عهد آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل

شروع و پیشبرد اقدام متناظر در حوزه فناوری هسته‌ای

آزمایش موشکی دفاعی پیشرو

کمک علنی و قاطعانه به جنبش‌های ضد استعماری منطقه و جهان بخصوص جبهه مقاومت

محمدی، کارشناس امور بین‌الملل؛

لازم است که قبل از هرگونه اقدام تلافی جویانه، مراتب تصمیم ایران با ادله حقوقی کافی به اطلاع سایر اعضای 5+1 برسد.

محمدتجلایی، امام جمعه آذربایجان شرقی؛

در داخل هرکس خیانت کرده دستگیر شود و برای خارجی‌ها با تمام قوت گوش مالی داده شود

حجت الاسلام سیدمهدی اصل حسینی امام جمعه شهر هرند،

سلام با درصد بالا غنی‌ سازی را انجام دهند و حتما نظر مقام معظم رهبری را اعمال کنند.

محمد صادقی، نماینده مجلس نهم؛

برجام عملا خاتمه یافته بنا بر این طبق خود برجام همه چیز باید به حال قبل از برجام برگردد منتها قبل از آن رسانه‌ها و رسانه ملی مخصوصا با ظرافت و البته با قدرت بایستى افکار عمومى را آماده سازند.

فیاضی، نماینده مجلس نهم؛

توقف هرگونه اقدام در راستای توافق توسط ایران از هم اکنون

استیضاح وزیرخارجه

طرح سوال از رئیس‌جمهور توسط مجلس

از جمله آن انهدام تاسیسات هسته‌ای

ناشی از اجرای یک جانبه برجام

درخواست جبران خسارت

حجت الاسلام عظیم بامری، امام جمعه دلگان؛

واکنش سریع مجلس و دولت نسبت به نقض بر جام

هادی صدیق، امام جمعه فسا؛

از سرگیری غنی‌سازی اورانیم با حداکثر ظرفیت موجود

مهدیان، خبرنگار؛

خروج از برجام و اعلام رسمی نقض برجام به آمریکا

حجت الاسلام قاسم هاشمی، امام جمعه شهر قهدریجان ؛

سلام

اگر توسط اوباما وتو نشود مجموعه‌ای از اقدامات از جمله شکایت به سازمان‌های بین‌المللی،‌ برجسته کردن عهدشکنی ایالات متحده، سرعت دادن به غنی‌سازی، تقویت بنیه دفاعی‌ و بصیرت‌افزایی در جامعه به منظور بالا بردن آستانه تحمل مردم

رحمانی، خبرنگار خبرگزاری فارس؛

1. ابتدا دولت بایستی با پذیرفتن دشمنی آمریکا، راسا و شخصا نسبت به تبیین دشمنی‌های آمریکا در داخل و خارج اقدام کند و کمپین‌های گسترده ضدآمریکا راه اندازی کند.

2. توسعه فن‌آوری هسته‌ای را با سرعت چندین برابر قبل برجام دنبال کند.

شاه میرزایی عضو شورای عالی فضای مجازی

اولا باید جشن بگیریم نه اینکه ناراحت بشیم. از برجام خیری ندیده بودیم که ناراحت بشیم. خدا را شکر که خودشون نقض کردند و بدنامیش برای ما نیست. ثانیا همانطور که آنها بدون مخالف تمدید کردند، ما هم باید اتحادمون را نشون بدیم و یکصدا باشیم. ثالثا به سایر کشورها تا زمانی که نقض نکرده‌اند داوطلبانه اجازه بدیم بیایند از غنی‌سازی‌مون بازدید کنند.

ابراهیمی کارشناس سیاسی

راه اندازی یه رآکتور اراک دیگه

عمل به فرمایش حضرت آقا، البته اگه سر عقل بیایم.

تقی‌زاده، ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز؛

سلام واکنش باید قاطع، معقول (به نوعی که سایر اعضای 5 کشور را منفعل و روسیه و چین را محق برای انصراف از اجماع کند)، قابل اجرا و در داخل با حداکثر اجماع باشد.

قربانی، کارشناس قضایی؛

باسمه تعالی باسلام

اولا محاکمه عوامل اجرایی که به بیانات رهبری توجه ننمودن و خون شهدا رو پایمال کردن و میلیادها خسارت به کشور تحمیل کردن

دوما بدون فوت وقت از سرگیری غنی‌سازی با تمام توان

سوما بالا بردن قدرت نظامی سپاه و ارج نهادن بیشتر به این سازمان جهت پیشبرد اهداف عالی کشور

داوود صیفوری، نظام مهندسی کشور؛

بنظر می‌رسد با توجه به بدعهدی و پیش‌دستی آمریکا در نقض برجام جمهوری اسلامی هم باید به نحو مقتضی مقابله به مثل نموده و حقوق ملت ایران را حفظ نماید.

یعنی ضمن توقف کلیه تعهدات ایران در برجام وضعیت انرژی هسته‌ای را سریعا به وضعیت قبل از اجرای برجام در بیاورد.

حجت الاسلام احمد شاکری، امام جمعه یزدانشهر؛

سلام علیکم، بهترین عکس العمل، عمل به قرآن کریم است که می‌فرماید: فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم، موشک جواب موشک.

محمدی، کارشناس مسائل بین‌الملل؛

بسمه تعالی،

همانطور که می‌دانید برجام، علی‌رغم خسارات سنگینی که به برنامه هسته‌ای، اقتصاد ملی و اعتبار ج.ا.ایران وارد نموده، دارای برخی جنبه‌های مثبت نیز می‌باشد که نمی‌توان آن را انکار نمود. لذا لغو کامل برجام از سوی ایران به مصلحت نیست. تمدید تحریم‌ها از سوی امریکا لغو برجام نیست، نقض برجام است. لذا ج.ا.ایران هم باید در اقدامی متقابل و متناسب با این نقض، در مورد برخی از اقدامات صورت گرفته از سوی ج.ا.ایران مهندسی معکوس انجام دهد که یکی از آنها که مهمترین آنها است بازگشت به غنی سازی تا 190 هزار سو می‌باشد. این اقدام از منظر حقوق بین الملل قابل توجیه است و کسی نمی‌تواند ایران را به عهد شکنی متهم نماید. با این روش ایران می‌تواند جنبه های مثبت برجام را برای خود محفوظ نگاه دارد بدون آن که اقدام به لغو کامل آن نماید.

مروی، نماینده مجلس نهم؛

باتوجه به بدعهدی‌های آنها و تمدید تحریم‌ها آنچه را در اجرای برجام به انجام رسانده‌ایم منتفی و به شرایط قبل برگردیم و به توسعه فن‌آوری هسته‌ای صلح‌آمیز بپردازیم.

حجت الاسلام قاسم دانشی، امام جمعه بم؛

سلام علیکم، تشکر، خداقوت.

جواب کلوخ انداز سنگ است.

اوباما یا ترامپ . . . سگ برادر شغاله!

افروز، خبرگزاری دانا؛

با سلام

طبق اظهارات سخنگوی کاخ سفید تمدید تحریم داماتو نقض برجام نبوده و آمریکا تنها حقی برای خود قائل است که بتواند در وقت ضرورت از ان استفاده کند و اینکه در خصوص طرح داماتو در زمان مذاکرات هیچ گفتگویی صورت نگرفته و در سند برجام هم این موضوع وجود ندارد. این جملات نشان دهنده غفلت و عدم دور اندیشی تیم مذاکره کننده است که امروز برایشان قابل پیش بینی نبوده و در زمان مذاکرات لغو طرح داماتو را در سند برجام نگنجانده‌اند که امروز آمریکایی‌ها ادعای چنین چیزی داشته باشند

امروز شاهدیم که در عرصه بین الملل نقش ایران در منطقه خاورمیانه و سوریه و عراق بسیار تعیین شده است بگونه‌ای که این موضوع را در حلب و موصل میبینیم و واکنش جهانیان را هم شاهدیم این موضوع دستاورد شهدای عزیز مدافع حرم و تمام کسانی است که در آن جبهه تلاش میکنند و این الگو برداری هم باید در این جبهه ببینیم که همدل و یکپارچه و هماهنگ عمل کنیم که زحمت عزیزان تیم مذاکره کننده خدای ناکرده هدر نرود.

اگر تمدید ده ساله تحریم ایران از سوی آمریکا و تمدید قانون داماتو، نقض برجام به شمار آید و ما نیز در پی آن برجام را پاره کنیم هر آنچه تا حدی دستاورد بدست آمده برجام و تثبیت حق ایران در بازار فروش نفت بوده به خطر می افتد. باید از قبل این پیش‌بینی می‌شد و بگونه‌ای عمل می‌کرد که امروز شاهد چنین اتفاقی نبودیم چون ما در مقابل 5 کشور دیگر هم هستیم و فقط آمریکاییها نیستند. آنها که برای لغو برجام نذر کرده و دخیل بسته‌اند می‌دانند که بازگشت شرایط به دوران تحریم‌ها و عدم توانایی دولت در فروش نفت و دریافت پول آن چه خسارتی به اقتصاد کشور وارد می آورد.

آیا راهکاری هست که بتوان ضمن لغو برجام، همچنان سهم ایران از تولید و فروش نفت را حفظ و درآمدهای نفتی را دریافت کرد؟ آیا بازگشت به غنی‌سازی بیست درصد و توسعه فعالیتهای هسته‌ای به شکلی که در زمان تحریم وجود داشت می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی و عامل ایجاد ثبات در بازار انرژی باشد؟

فرجام سخن آنکه در شرایط فعلی تصویب قانون داماتو نباید از سوی ایران بدون واکنش باشد اما چاره‌ای جز حفظ برجام و مراقبت از دستاوردهای آن نیست و دلیلی ندارد که بد عهدی و بی خردی حاکمان کاخ سفید موجب اقدامات شتابزده و غیرعقلایی ما شود. پس بیاییم با صبر و خرد جمعی و همدلی و وفاق ملی و وحدت کلمه حول محور ولایت دست به کاری عقلایی بزنیم.

به نظر بنده حقیر باید عالمانه و صبورانه و با دوراندیشی و با همدلی و با وفاق ملی و وحدت همه جانبه و خرد جمعی تحت رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری در مقابل نیرنگ و خدعه امریکاییها ایستاد و طرحی را آماده کنیم که مقام معظم رهبری فرمودند جمهوری اسلامی ایران از هیچ قدرتی هراس ندارد و در مقابل تمدید تحریم ها و بد عهدی های امریکاییها واکنش نشان خواهد داد.

و در پایان این را بدانیم که امریکا یک کشور است در مقابل 5 کشور دیگر برجام ما باید بگونه ای عمل کنیم که 5 کشور دیگر را با توجه به بد عهدی امریکاییها در مقابلشان قرار دهیم و این موضوع هم باید به جد در دستور کار دستگاه دیپلماسی قرار گرفته و این بار برخی اعضای تیم را تعویض کنیم که بتوانیم در این جبهه پیروزمندانه خارج شویم. دستگاه دیپلماسی باید از استراتژیهایی که در عراق و سوریه داریم الگو برداری کند و ببیند که آن تیم تا چه اندازه هوشمندانه و دوراندیشانه کار کردند و امروز به کجا رسیده‌اند.

حجت الاسلام علی خاتمی، امام جمعه شهر زنجان؛

سلام علیکم بهترین واکنش مقابله به مثل است به شرط آنکه دستگاه دیپلماسی و شورای عالی امنیت کمیسیون امنیت متحدا یک تصمیم مشترک بگیرند

حجت الاسلام مرتضی جعفری، امام جمعه رابر؛

باسلام مجلس و دولت اقدام انقلابی انجام بدهند. به دشمن اعتماد نیست اطاعت ازامام خامنه‌ای را باید برخود واجب دانسته تا درمقابل غرب قوی شد

حسینی، شبکه دیدار؛

تعلیق برجام

حجت الاسلام عباسعلی سلطانزاده، امام جمعه کیار؛

سلام علیکم

علیرغم ناباوری برخی مسئولان در مورد بدعهدی امریکا و اعتماد بی‌جای برخی مسئولان و تحریم مجدد و تحمل هزینه‌های سنگین، بازگشت به وضعیت قبل ضروری است هرچند مشکل شده اشت.

موفق باشید

حسین ضیایی، صادرات و واردات محصولات کشاورزی؛

باید موضوع در سازمان ملل مطرح شود

ساعدی، نماینده سابق دشت آزادگان؛

باسلام، اولین اقدام باید نظر اروپایی‌ها که طرف برجامند ببینیم که اگر تابع قانون مصوب جدید آمریکایی‌ها باشند ایران با اقتدار و عقلانیت سیاسی در بعد خارجی قدم‌های برجسته و تکان دهنده بردارند

حسنی، روابط عمومی بانک سامان؛

تاکید و پیگیری حقوق حقه ایران در نهادهای بین المللی

تاکید بر دیپلماسی گسترش روابط با کشورهای اروپایی و آسیایی

تاکید و تعهد عملی مردم و دولت بر اجرای اقتصاد مقاومتی و تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی

کاستن از مظاهر و اسباب وابستگی به کشورهای خارجی

رستمیان، نماینده مجلس نهم؛

این تصمیم نشان از ناپایدار بودن قرادادها با آمریکا و مجامع بین‌المللی دارد که باید برای آشنا کردن مردم دنیا بطور وسیع مطرح گردد و باید تحریم را با تولید و راهکارهای مناسب کم اثر کرد باید ضعف‌های آمریکا شناسایی و مقابله کرد و تعهدهای ما نیز دیگر الزام آور نیست

طهان‌پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی؛

سلام

با توجه به نهادهای متعدد نسبت به موضوع بنظرمیرسد مسئولین بلند پایه نظام می‌بایست با صبر و شکیبائی به خاطر حساسیت برجام نظردهند.

عیسی‌زاده، نماینده مجلس؛

مقابله به مثل

حجت الاسلام محمدشمس الدین زاده، امام جمعه بشرویه؛

باسلام.

نظر این حقیر نظر مقام معظم رهبری است. اگر انها برجام را پاره کردند ما نیز ان را اتش می زنیم البته میتوان به گونه‌ای عمل کرد که نظر اتحادیه اروپا را نسبت به بدعهدی‌های آمریکا یادآور بوده و از فضای حاصل شده در اختلاف نظر اروپا و آمریکا بهره‌برداری کرد

حجت الاسلام محمود مداحی، امام جمعه داورزن؛

سلام علیکم با نظر مقام معطم رهبری؛ برجام سوزانده شود

کیانژاد، کارشناس سیاسی؛

باسلام

ما هم باید انجام تعهداتی را که داده بودیم رو مسکوت بزاریم

آقا محمدی، نماینده مجلس نهم؛

اگر ما بر اساس سیاست قرآنی بخواهیم با موضوع نقض برجام توسط آمریکا عمل بکنیم از روزی که این قانون به تاُیید رئیس جمهور امریکا برسد یا مصوبه سنا عملیاتی بشود ایران هیچگونه تعهدی در قبال رعایت برجام ندارد و کل برجام ملغی می باشد و ایران باید همه عملیاتی را که متوقف کرده از سر بگیرد.

میرسرابی، کارشناس وزارت صنایع و معادن؛

حمایت قاطع از جبهه مقاومت اسلامی در یمن.

برخورد قاطع با نیروهای نظامی کشور عهدشکن آمریکا در خلیج فارس.

اعلام رسمی لغو برجام بدلیل نقض آن توسط کشور بدعهد آمریکا.

فیضی، کارشناس مخابرات؛

سلام، پیش‌بینى‌هاى مربوط براى مقابله به مثل را انجام دهیم.

حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان؛

باسلام در هرزمان سفینه النجاه انقلاب مقام معظم رهبری است. مسولین برجام در حین مذاکره گوش به رهنمودهای رهبری ندانند. امیدوارم عبرت بگیرند و این بارگوش بدهند.

یعقوبی، مدرس دانشگاه ؛

بنام خدا

به نظر میرسد کمیته بررسی برجام بایستی با توجه به موارد جدید نسبت به ادامه یا تعدیل برخی موارد تصمیم‌گیری کارشناسی نماید.

حجت الاسلام سیدرضا شاهچراغ، امام جمعه گراش؛

انچه که با اهمیت است اتحاد و همدلى در این قضیه است، یعنى تمام ارکان حاکمیت اعم از مجلس شوراى اسلامى، دولت، نهادهاى نظامى و امنیتى با اطاعت از ولایت امر بتوان با کمترین عوارض این عارضه را پشت سر بگذاریم. ( به تعبیر امام: پشتیبان ولى فقیه باشید تا آسیبى به مملکت وارد نشود). متشکر.

بختیاری، مدیر عامل بیمه دی؛

سلام

به نظر بنده نحوه اتخاذ سیاست‌های عقلانی در داخل ایران خیلی با اهمیت‌تر از اقدامات خارج از کنترل آمریکا است.

در چنین شرایطی بهترین اقدام ، پرهیز از شتاب زدگی ، کار احساسی و هیجانی است.

ترامپ و دولت آینده او ان‌شاءالله با چالش‌های متعدد و متنوع مواجه می‌شود و بهتر است ما با حوصله و تعمق رفتار کرده و با اروپا ارتباط بهتری بگیریم.

کلام آخر من همان حرف اول: دولت ایران باید به بزرگ مرد عرصه بین‌الملل خود سخت کمک و اعتماد کرده و صرفا مبنا را بر رفتارهای سنجیده و عقلانی بگذارد.حتم دارم ظریف با ظرافت ، بسیار خوب می داند این کاروان را از دل هیاهو به سر منزل مقصود که حافظ منافع بلند مدت ما باشد برساند ان‌شاءالله

رضایی، خبرنگار روزنامه حمایت؛

از ابتدا مشخص بود چنین اتفاقی خواهد افتاد، مسئولان جمهوری اسلامی باید هر چه سریع‌تر واکنش کوبنده‌ای به این اقدام خصمانه و ضد برجامی نشان دهند، بدون شک تاخیر در اقدامات مقتضی اوضاع را به مراتب بدتر خواهد کرد.

موفق، کارشناس مالی؛

سلام و ارادت.

به نظربنده در اولین گام بایستی وحدت و هماهنگی بین مسئولان مدنظر قرار گرفته و ضمن خویشتن‌داری با رعایت مصالح ملی و اصول بین‌المللی با تدابیر مقام معظم رهبری پاسخ صریح، شفاف و قاطع داده شود.

حجت الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان،

سلام باید نمایندگان مجلس و دولت به فرمان امام مسلمین عمل نموده و اقدام انقلابی سریع انجام دهند و ازحمایت ملت همیشه در صحنه برخودارشوند و نام نیکی در تاریخ برای خود ثبت نمایند، از دشمن نترسند که طبل تو خالی‌اند.

طباطبایی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری؛

اعتراض خود را به هیات مربوطه در اتحادیه اروپا که مراقب اجرای تعهدات طرفین است اعلام نماییم. ولی این فقط یک عمل شکلی است و تاثیری ندارد. بهتر است تا سرکار امدن ترامپ صبر نماییم و بعد از اقدامات انها تصمیم‌گیری نماییم.

کربلایی، کارشناس مرکز میقات حوزه علمیه قم؛

سلام علیکم.

یک موضع انقلابی و فعال که به انفعال در برابر غرب و استکبار پایان دهد. می‌تواند حرکت با سرعت هر چه ببیشتر چرخ صنعت هسته‌ای باشد. با تشکر

آزدو، رئیس انجمن اتانول ایران؛

باسلام

1. انجام اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری

2. مقابله به مثل و تحریم کلیه کالا آمریکایی

3. انجام قرادادهای دو جانبه با محوریت ارز داخلی ریال جهت تقویت صنایع و خروج از رکود

4. بازگشت کامل چرخه هسته‌ای مانند گذشته

ساروخانی، مدیرعامل سابق بانک ملت؛

مراجعه به کمیسیون رسیدگی به مسائل برجام و ارائه مستندات مربوط به نقض تعهدات آمریکا جهت رسیدگی

مجرای دیپلماتیک

حجت الاسلام علی صالحی، امام جمعه آبگرم قزوین؛

باسلام

بعد گزارش به سازمان ملل و رسانه‌ای کردن مساله طی مراسمی برجام لغو شود و بعنوان قرار داد باطل عنوان شود.

جلیل، نماینده مجلس نهم؛

باید حاکمیت تصیم بگیرد

سجادی، دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان؛

باسلام من فکر میکنم ج.ا.ایران باید بر حقوق حقه هسته‌ای خود پافشاری نماید لهذا وزارت خارجه بویژه وزیر و سفرا باملاقات و باارسال یادداشت سیاسی به مقامات عالی سایر کشورها ومجامع بین‌المللی آنان را از بدعهدی و سیاست غلط و خصمانه آمریکا مطلع و حق مقابله ایران را اعلام نمایند. ضمنا از تمام ابزارها و امکانات خود و دوستان ایران برای فشار به آمریکا برای انجام تعهداتش استفاده شود. در نهایت به جهان با استدلال اعلام کنیم که مصمم به استفاده از حقوق هسته‌ای خویش هستیم. فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه روشن و راه‌گشا می‌باشد.

شمس‌الدین، کارشناس سیاسی؛

سلام باید واکنش جدی نشان داد.

زارعیان، فعال رسانه‌ای؛

سلام، باید خویشتن‌دار بود، بدون تعجیل همه جوانب حقوقی را بررسی و مقابله به مثل کرد

اردکانی، اعضای اتاق بازرگانی؛

ایران هم به مدت ده سال هر نوع واردات از آمریکا را ممنوع کند.

عبادالله، روابط عمومی دفتر نوسازی وزارت راه؛

بارها رهبر فرزانه کشور فرموده‌اند که آمریکا قابل اعتماد نیست. رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین روز کاری مجلس بصورت تند این حرکت سنا امریکا را محکوم کند. همچنین وزارت خارجه مراتب انزجار مردم ایران را بصورت نامه به دولت امریکا از طریق سفارتخانه‌ای که حافظ منافع امریکا است برساند.

ایران باید از خود بزرگی نشان دهد و کاری کند که کشورهای متضرر با ایران خودشان وتو کنند. راهپمایی‌های مردمی را پیشنهاد نمی‌کنم و احتمالا در چند روز آینده مقام معظم رهبری تکلیف را بر همگان روشن خواهند نمود.

سیدمحمدعلی شهیم، مدرس حوزه؛

واکنش صریح رئیس جمهور و بموقع و شروع دوباره آب سنگین و سانتریفیوژ

رضایی، پژوهشگر رسانه؛

سلام، به نظر اینجانب پس از تأیید طرح مذکور توسط رئیس جمهور آمریکا بدون فوت وقت فعالیت‌هاى هسته‌اى خودمان را على‌رغم عمل کرد ضعیف و احتمالاً مغرضانه دولت در تنظیم سند اجرایى برجام، از صفر تا رسیدن به صد به حربه‌هایى حتى وقوع جنگ شروع کرده و پاى هیچ مذاکره‌اى من بعد ننشینیم مگر حضرت آقا بفرمایند.

سایر صنایع وابسته را به قوت تعالى دهیم و حتماً اقتصاد مقاومتى مورد نظر آقا که تا به حال کارى از طرف دولت و سایر سازمان‌ها در خصوص آن انجام نشده، دیده‌بانى مداوم شود، رسانه‌ها کنترل گردد. خصوصاً در مورد مدیریت، ساختار و مأموریت جدید رسانه ملى در مقابله بارسانه‌هاى خارجى که من بعد جدى‌تر خواهد شد فکرى سریع و اساسى شود. در هرحال اعمال و حرکات سیاسى دولت به شدت زیر نظرگرفته شده تا ان‌شاءالله در دولت حزب‌اللهى آینده عقب ماندگى حداقل بیست ساله کشور را در جهت حفظ نظام جمهورى اسلامى که واجب شرعى است، جبران کنیم.

حجت الاسلام حسین انصاری، مرس حوزه؛

سلام علیکم برگشت به قبل از برجام

عزیزی، نماینده مجلس نهم؛

اگر هیات نظارت بر برجام با آمریکا برخورد نکند ما هم باید مقابله به مثل کنیم و یا حتى از عضویت آژانس بین‌المللى انرژى اتمى هم خارج شویم.

مومنی، خطیب دینی؛

سلام قبل از واکنش خارجی آقای روحانی باید از مردم عذرخواهی کند و در این چند ماه باقیمانده از ریاست جمهوری ولایت‌مداری و تبعیت بی‌چون و چرا را سیاست خود قرار دهد

عطارزاده، کارشناس مدیریت؛

سلام با توجه به سوابق برجام وعدم شناخت دیپلماسی دشمن توسط اقای ظریف و روحانی، بهترین زمان عبور از این خطای محرز که باعث اسیب رسیدن شدید به وجهه امریکا ستیزی ایران در بین دوستداران انقلاب و آزادگان دنیا و نیز ضربه شدید به متخصصین نخبه هسته‌ای شده است می‌باشد که ما با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری مقابله با حرکت مجلسین و خصوصا رئیس جمهور فعلی همه جانبه از دولت، شورای عالی امنیت ملی، مجلس و خصوصا راهپیمایی‌های مردمی را صراحتا اعلام بکنیم مطمئنا اگر در این دولت امریکا این مقابله صورت نگیرد در اینده خیلی سخت تر می گردد ضمنا باتوجه به شعاری بودن بهبود های اعلام شده هیچ وضعیت بدتری مواجه نخواهیم گشت.

عضو شورای عالی فضای مجازی؛

با سلام هرچند توافق صرفا میان آمریکا و ایران نبود و کشورهای دیگر هم باید پاسخگوی نقض باشند ولی با این حال عمده بی‌اعتمادی به آمریکا بوده و خواهد بود به نظر باید اجماع عمومی و حقوقی مناسب علیه نقض فرجام در کشور ایجاد گردد و علاوه بر رسانه‌ها، ائمه جمعه و جماعت و تشکلهای دانشجویی در مجلس مطالبه جدی و اساسی از مسئولین اجرایی انجام شود

بختیاری، مدیر عامل سابق قطارهای مسافری رجاء؛

سلام

شروع بی قید و شرط کلیه فعالیت‌های غنی‌سازی بر اساس شرایط قبل از قبول برجام و تکیه بر نیروی مردمی و استفاده از حمایتهای رهبری

اخوان، کارشناس سیاسی

اعلام نقض برجام و اقدام متقابل

سیدابوالحسن حسینی، امام جمعه بندر دیلم؛

باسلام مجلس شورای اسلامی هم دست بکار شود و مصوبه‌ای داشته باشد که در صورت اجرائی شدن تحریم‌ها نقض توافقات برجام را اعلام نماید و اگرتعهدی در این ارتباط از آنها نداریم ما هم راهی برای فعالیت‌های هسته‌ای بیابیم و راه فراری را بجوییم و فعالیت هسته‌ای رادوباره برقرار کنیم.

هاشمی کارشناس سیاسی

می‌دانیم برجام سندی بین ایران و چندین کشوراست و آثاربین المللی دارد -بنابراین آمریکانمی‌تواند برجام را نقض نماید تمدید تحریم‌ها در آمریکا نمی‌تواند موجب نقض برجام در سایرکشورها شود براین اساس آمریکا میخواهد ایران را تحریک نماید که ایران برجام را لغو نماید چون ایران یکطرف و بقیه کشورها طرف دیگرند لهذا ایران باید هوشمندانه برخوردکند و از لغو برجام خوداری نماید آن را کماکان نافذ بداند

شریفی،کارشناس رسانه؛

باسلام البته باید منتظرتصمیم اوباما باشیم.

غلامی، کارشناس فرهنگی؛

کشور ما به رغم وعده‌های فریبنده غربی‌ها و در راس آنها امریکا، هنوز نفع مشخصی از برجام نبرده این در حالی است که به طور کامل به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است. به نظر می‌رسد ادامه نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها مستلزم آغاز مجدد فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای از سوی جمهوری اسلامی و پیشبرد قوی برنامه‌های قبلی مطابق با مصالح ملت ایران است. دولت مردان ما نیز باید بدانند اگر از ابتدا به توصیه های دلسوزان توجه کرده بودند و تجربه بی‌ثمر گذشته را دوباره به ملت ایران تحمیل نمی کردند، وضع کشور به مراتب بهتر از قبل از برجام می شد.

حجت الاسلام حسین حاجیلری، امام جمعه آبدانان ؛

سلام. بهترین کار از سرگیری مباحث هسته‌ای هست. از سر گیری غنی‌سازی هسته‌ای با غنای 20 درصد

کریمیان قائم مقام سابق صدای سازمان صداوسیما

سلام.پاسخ این سوال ساده نیست.

1. باید عاقلانه و باصبر و حوصله ابعاد کار را بررسی و هزینه و فایده هر مدل پاسخ را سنجید و بگونه‌ای باید پاسخ داد که دشمن بفهمد بانقض برجام هزینه جبران ناپذیری خواهد پرداخت.

2. برای پاسخ باید بین همه جریانهای سیاسی اتحاد کلمه وجود داشته باشد. خسارت هرگونه تشتت بیشتر از نقض برجام ازسوی دشمن است.

عباس معمارنژاد، کارشناس مدیریت؛

سلام استفاده از مکانیزم اعتراض و شکایت طبق برجام

حجت الاسلام اصغرعرفانی،مدرس حوزه؛

باسلام، منویات رهبری هرچه باشد بعنوان ولایت فقیه اجرایی کنند مسئولین و مردم هم حمایت کنند و دوباره اقدامات نیروگاه اتمی در جهت اقتدار نظام مقدس اسلامی از سربگیرند ود شمن را اولیاء و دوست خود نگیرند.

معظمی، کارشناس نفت و انرژی؛

سلام

متاسفانه امریکایها یکبار دیگر بد عهدی خود را ثابت کردند با توجه به اینکه این موضوع یک کار جمعی پنج بعلاوه یک بوده هست باید ما کار را در سطح اتحادیه اروپا و سایر اتحادیه‌های بین‌المللی دنبال کنیم و همچنین از دیپلماسی عمومی حداکثر استفاده را کنیم

البته در داخل هم باید همه یک صدا با وحدت هر چه بیشتر ضمن محکوم کردن اقدام امریکا گوش به فرمان حضرت آقا باشیم

رهبری همیشه در طول مذاکرات به این موضوع اشاره داشتند منتها خوشبینی بیش از حد به امریکا در عمل ثابت شد که اشتباه بوده

تاکید می‌کنم هر اقدامی باید در چهار چوب شورای عالی امنیت ملی صورت گیرد

سعیدی، نماینده مجلس نهم و دهم؛

سلام

1. راه اندازی نسل 4 سانتریفیوژها

2. شروع غنی سازی 20%

3. احیاءپروژه اب سنگین

مختاری، مدیرعامل فرودگاه پیام؛

باسلام حقیر هیچگاه در اموری که تخصص ندارم اظهار نظر نمی‌کنم اما اعتقاد دارم کشور داری دراین برهه بسیار دشواراست اگر اجازه دهیم آگاهان سیاسی ومتخصصین ذیصلاح بررسی وتصمیم بگیرند قرین به مصلحت نظام و کشور باشد

مهدی مجدفر، کارشناس مالی؛

در صورتیکه بحث عدم تمدید در برجام لحاظ شده ایران باید اقدام مقابله به مثل انجام دهد

متقی‌فر، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری؛

سلام بهترین اقدام تولید اورانیوم 20 درصد است که موجبات نگرانی سران رژیم صهیونیستی فراهم می‌کند

عبدی، مسئول انجمن اسلامی دانشگاه خوارزمی؛

باسلام. ایران باید عملیات متقابل را اعمال کند و دوباره به همان سمت غنی‌سازی بیست درصد برود و بتن اراک را خارج و در دهان آمریکا بزند.

تهران‌فر، کارشناس بازار سرمایه؛

سلام با توجه به موضع منفی اروپا در مقابل این تصمیم که حتما اتفاق می‌افتد و واکنشهای قابل انتظاری را در آینده نزدیک از طرف مقامات اروپایی شاهد خواهیم بود بهتر است در موضع ایران در مورد برجام هیچ تغییری ندهیم و از وضعیت پیش آمده حداکثر استفاده فعالانه را بکنیم رعایت برجام از طرف ایران بسیار موثر است

حجت الاسلام عباس عاقلی، امام جمعه زید آباد؛

سلام علیکم ورحمه‌الله با اعتماد بی جا به آمریکا توان صلح آمیز هسته‌ای را به نزدیک صفر تنزل دادند با این پیمان شکنی امریکا باید 190000سو قاطعانه و بدون واهمه دردستورکارقراربگیرد (ان الله مع الذین اتقوا)

سیداحسن علوی، کارشناس آموزش و پرورش؛

باسلام؛ باید با ارایه لایحه یا طرحی مجددا فعالیت هسته‌ای خارج از تقیداتی که در برجام آمده بود با رعایت سه مولفه عزت، حکمت و مصلحت شروع کرد و توصیه حضرت آقا را دراین روند کاملا ملحوظ نظر داشت

حجت الاسلام سیداحمدی، مدرس حوزه و دانشگاه؛

با سلام. بایدجواب محکمی به انها داده شود گرچه اعتماد کردن به کسانی که عهدشکنی آنها محرز بوده کار اشتباهی بوده. امیدوارم درس دیگری باشد برای کسانی که دل به دشمن خوش کرده بودند

ساجدی، فعال رسانه؛

بازگشت به دوران قبل از تحریم و حرکت به سمت ار سرگیری کامل فعالیتهای هسته ای با قوت و قدرت بیشتر و در اولین فرصت خروج سازمان انرژی اتمی ایران از زیر مجموعه دولت و تحت نظر حاکمیت.

توحیدیان، خبرنگار؛

لغو برجام

حجت الاسلام صفر یوسف زاده، امام جمعه نمین؛

با این همه بازی آمریکا با بر جام باید بلا فاصله غنی سازی 20درصد را شروع کنیم

علیرضا طاری بخش؛ کارشناس مالی و اقتصادی

با سلام با توجه به اینکه تمدید تحریمها منافع ایران، اروپا روسیه و چین را تهدید می‌کند، باید ایران برای مقابله با آمریکا، با کشورهای مذکور رایزنی و تدابیر واحد و لازم را اتخاذ نمایند.

میرزاحسینی؛ کارشناس رسانه‌ای

گریه و زاری

محمدبارانی؛ امام جمعه مهدی‌شهر

ازسرگیری برنامه هسته‌ای ایران

مجدالدین تجرد؛ امام جمعه شهرک های غرب شیراز

سلام عجله دولت در مذاکرات و خودشیفتگی دولت آنها را از جزئیات غافل کرد لذا عکس العمل ما برگشت به شرایط قبل از مذاکرات باید باشد تا آنها را دوباره به پای میز مذاکرات بکشانیم و با مدیریت جدید نبض مذاکرات را به دست بگیریم و ان شاءالله دیگه عجله نکنیم

عمادی؛ خبرنگار

احیای گام به گام توان هسته‌ای کشور

عبادی نماینده مجلس نهم

غنی سازی 20%

حسینی‌نیا؛ کارشناس اقتصادی

باید تا تایید آن توسط رییس جمهور آمریکا موارد برجام را نقض نکرد. لیکن مواردی که نقص برجام محسوب نمی شود را با شدت و حدت بیشتری انجام داد مواردی مثل تولید آب سنگین با تمام ظرفیت و عدم خروج آن از کشور تا زمان پیدا شدن مشتری

حجت الاسلام حسین رضاپور؛ مدرس حوزه

شروع برنامه هسته‌ای ایران

بابایی؛ کارشناس سیاسی

باتوجه به روحیه و فرهنگ استکبار، پاسخ قوی، قاطع و بموقع صبرکنیم و پس از قطعیت در عمل رفتار قطعی انجام بدهیم. فعلا بعنوان هشدارچند حرکت باید از سوی قوای مجریه و مقننه انجام گیرد تابحال همه بجز رهبرشعارداده‌اند نظیراعلام مشروط کردن کلیه توافقات و قراردادها به عدم تصویب از سوی رئیس جمهورآمریکاو وتوی آن شود.

حجت الاسلام محمدحسن ایزدی؛ امام جمعه فریمان

باسلام بهترین واکنش بی اهمیت دانستن اینگونه مصوبات است چراکه امریکا ازدرون درحال پوسیدگی و اضمحلال است به سند انتخاب اخیر خود مردم امریکا وروی آوردن جدی به اقتصاد مقاومتی

صابری، نماینده سابق مجلس

سلام

ایران بایستی اقدام متقابل انجام داده و سیاستهای انفعالی خارج و به اقدام عملی وارد شود این اقدام کنگره و سنای آمریکا نشان از خوی استکباری آمریکاست

تقدسی؛ مدیرمسئول ایران دیپلماتیک

اعتراض به سازمان ملل

اربابی، نماینده مجلس نهم

تصویب طرح اقدام متقابل در مجلس شورای اسلامی و تشکیل جلسه فوق العاده با گروه 5+1

فریدونی؛ نماینده مجلس نهم

سلام تقویت غنی‌سازی هسته‌ای و افزایش سانتریفیوژها‌، تحریم تمام کالاهای امریکایی وارداتی.

عاقلی؛ خبرنگار خبرگزاری فارس

توقف اجرای برجام و بازگشت به دوران پیش از برجام

اسدی؛ سردبیر همشهری دیپلماتیک

1. محاکمه خائنین به وطن

2. از سرگیری صنعت هسته‌ای

موسی جعفرپور منصوری؛ امام جمعه بستک

با سلام؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب در این زمان بیشتر از پیش باید اذهان عمومی را نسبت به بدعهدی آمریکا و متحدانش؛ آگاهی بخشید

دستجردی کارشناس سیاسی

با توجه به اینکه آمریکایی ها بالاتفاق اصرار بر تمدید تحریم ها دارند در مقابل این حرکت مسیولین باید یک صدا شوند و از تفرقه و موضع گیری های غیر همسو بپرهیزند و عکس العملی کوبند داشته باشند. بنظر می آید حتی اگر اوباما وتو کند باز سیاست بر تحریم مجدد است بنظر تولید مجدد اورانیوم 20درصد جواب درخوری باشد

عرب؛ کارشناس رسانه

سلام برابر قانون و تعهدات مندرج در برجام و مطابق با منافع ملی

کریمی؛ رئیس بسیج اصناف کشور

سلام البته بدعهدی امریکاییها و نقض برجام تکراری اشکاراست وهرگونه کوتاه امدن باعث جری ترشدن انهاست. بایداقدامات تقابلی دندان شکن داده شود.

نوری؛ نماینده مجلس نهم

سلام برخورد قاطع و عدم مسامحه

محبیان؛‌ مدیرعامل سابق شرکت پست

سلام

با احترام و بی پرده این اتفاق کاملا از قبل مشخص بود و باور من این است که برطبق خواسته مسئولان کشور می‌باشد نمی‌شود گفت زیر نظر رهبری برجام انجام شد ولی مقام معظم رهبری ده‌ها بار پیام دادند این کار سرانجامی ندارد ولی مطمئن هستم مسئولین باز هم سیاسی برخورد می‌کنند نه عقلانی و مدیریتی!

وقتی ملاک بودجه برپایه دلاراست وقتی پایه همه قراردادها دلار است! وقتی فروش نفت و فراورده براساس پول خارجی است تا صد سال دیگر تغییرات مدیریتی بین‌المللی نخواهیم داشت اگر اعلام شود آمریکا و اروپا وقتی می‌تواند نفت از ایران بخرند که معادل آن ارز قابل انتقال و در اختیار قرار دهند و یا فقط باید ریال ایران را تهیه و خرید کنند آن وقت تقاضا برای ریال افزایش و ارزش پول ایران در برابر دلار و یورو بشدت افزایش می‌یابد. با کمی تامل و تفکر کاملا مشخص است این تحریم در اصل جنگ دلار با ریال ایران است که در 50 سال قبل هم وجود داشته است نه چیزی دیگه ولی به نظر من کلا مسئولین کشور ما مطابق نظر و نقشه آمریکا رفتار می‌کنند نه چیزی دیگر ؟!!!!

حجت الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان

طبق تعهدات و مذاکرات برگشت به ادامه غنی‌سازی با توکل به خدا و اطاعت از رهبری معظم

حجت الاسلام مهدی سلیمانی‌تبار امام جمعه مشهد اردهال

باید واکنش سریع و قاطعانه قانونی مبتنی برتصمیم مجلس و برگشت به قبل از برجام و ترجیح احیای صنعت هسته‌ای ولو باتحریم

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند

سلام باید کاغذ برجام را بسوی آمریکا پرتاب و فناوری هسته‌ای را بسرعت آغاز کرد و باپشتیبانی ملت هرکس هم دنبال رابطه با شیطان اعظم باشد باید به زیر کشیده شود

شهدایی؛ کارشناس بورس

مرغ زیرک گر به دام افتد تحمل بایدش

همچنان باید با تعامل با جامعه جهانی و با استراتژی دو گام به پیش و یک گام به عقب کار را ادامه داد

اسدی؛ مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران

با سلام

برخورد معقولانه با نظر سنا و پرهیز از تصمیم عجولانه

رضا سالاری؛ امام جمعه جبال بارز

نظر حقیر، نظر آقا، مقام معظم رهبری است. آقا فرمود آنها اگر پاره کنند ما آتش می‌زنیم. آمریکای‌ها برجام را در واقع نقض کرده است

طاهری؛ خبرگزاری بحر نیوز

راه اندازی آب سنگین. اراک بدون معطلی

سیدمحمدرضوی؛ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

تداوم دیپلماسی و استفاده از ظرفیت های دولت های عضو اروپایی برجام و جلوگیری از تفرقه جناح‌های داخلی له یا علیه و عقلانیت بیش از پیش

علی اصغر امینی؛ امام جمعه بردسکن

باید به پیروی از مقام معظم رهبری اقدام مقابل انجام داد و غنی‌سازی 20 درصدی و افزایش سانتریفیوژها به قبل ازبرجام رساند و این بهترین فرصت برای خروج از زیر بار ذلت برجام است.

انصاری؛ کارشناس سیاسی

سلام دولت مردان آمریکا که منطق ندارند باید مثل خودشان برخورد کرد و ایستاد تا بفهمند مردم ایران با سایر کشور فرق می‌کنند.

عظیمی؛ رادیو معارف

سلام علیکم

بهترین واکنش به نقض صریح برجام، فعال سازی تمام فعالبت های هسته ای کشور، تحریم و توبیخ نیروهای داخلی که علیرغم تذکرات رهبری به آمریکا اعتماد کردند.

حجت الاسلام عباس معصومی؛ امام جمعه سابق بسطام

طبق آیه 193 سوره بقره شما نیز مقابله به مثل کنید

حجت الاسلام علی طالبی‌نژاد؛ امام جمعه پاسارگاد

ادامه غنی سازی فراتر از تعهد برجام

حجت الاسلام سیدعلی حسینی؛ امام جمعه خرمدره

سلام علیکم دو گروه در کشور هستند اول:دولت، باید بعضی از اقایان طی نامه‌ای از دولت آمریکا توهین و تحریم بیشتری برای ملت درخواست کند. در عوض دولت آمریکا اجازه دهد آقازاده‌ها با پول بیت‌المال در آنجا زندگی و احیانا ادامه تحصیل دهند ولی گروه دیگر مردم هستند که بار تحریم‌ها را تحمل می‌کنند که خواست اکثر مردم جواب عملی و جدی و در پی آن مقصر اصلی که آمریکاست را در مجامع جهانی نشان و معرفی کنیم و شرمنده کرده برای خود شریکانی برای احقاق حق تدارک کنیم

کارخانه مسئول ستاد روحانی در همدان

من فکر نمی‌کنم نقض برجام باشد. ما نمی‌خواهیم با آمریکا رابطه داشته باشیم و آنها نیز

ای برادر بهترین واکنش حرکت در مسیر ایجاد رابطه با امریکا و کاهش تنش است.

مزاریان؛ خبرنگار

با سلام

در گام اول باید قانون ممنوعیت واردات هر گونه کالا از امریکا در مجلس تصویب شود و در گام بعدی مقابله به مثل صورت گیرد و ما نیز تعهداتمان در برجام را ادامه ندهیم

حجت الاسلام علیرضاحسینی؛ امام جمعه درمیان

با سلام

قدم به قدم

1. شکایت به شورای حل اختلاف برجام

2. فراهم سازی و اطلاع رسانی در راستای مقدمات برگشت به شرایط قبل از برجام در صنعت هسته‌ای موازی با پیشنهاد قبلی

حجت الاسلام محمدصادق عاشوری؛ امام جمعه سیراف

باید عزت و اقتدار خودمان همیشه در صحنه جهانی به نمایش بگذاریم و این با کار انقلابی صورت می‌پذیرد. تقابل به مثل و آنچه دشمنان اسلام به خشم می‌آورد انجام دهیم و احیاء آنچه از بین بردیم یا توافق کردیم که عقب‌نشینی کنم امروز وقت آن است با برخورد شدید اقتدار خود نشان دهیم.

کاشفی؛ کارشناس سیاسی

مطابق نظر امام خامنه‌ای عمل کنیم از عجله پرهیز کنیم

از سر گیری تمام فعالیت‌های هسته‌ای

حجت الاسلام سیدمحمد قاسم‌زاده؛ استاد حوزه

همان فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند برجام را اتش می‌زنیم بهترین واکنش است

قادری؛ نماینده مجلس نهم

تحریم تفکر وابستگی به امریکا به عنوان تنها راه حل مشکلات

حجت الاسلام عباس بابائیان؛ امام جمعه بابلکنار

باسلام

اول اقدام براساس شروط نه گانه مقام معظم رهبری

دوم اقدام مناسب و متناسب براساس مصوبات مجلس سوم اقدام براساس مصوبات شورای امنیت ملی و اخراج همه‌ مزدوران و جاسوسان آژانس از نیروگاه‌های هسته‌ای ایران

حجت الاسلام علیرضاکشاورز بارگاهی؛ امام جمعه سعدآباد

با سلام بهترین واکنش برگشت ایران به قبل از برجام است و دادن پاسخ دندان شکن به آمریکایی‌ها است

رسول‌پور؛ کارشناس سیاسی

سلام علیکم، فکر کنم امروز آیت‌الله موحدی آیه‌ای که خواندن بهترین جواب بود، فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم

حجت الاسلام سید محمد بخشایش پور؛ امام جمعه فلارد

سلام علیکم، ما هرچه به جلو پیش بریم تحلیل‌های حکیمانه مقام معظم رهبری به وضوح روشن‌تر می‌‌شود، فلذا به دلیل بدعهدی‌های مکرر آمریکا در اجرای برجام و پسا برجام دستگاه دیپلماسی طبق وعده‌ای که دادند تأسیسات هسته‌ای باید به شرائط قبل از تعطیلی سرمایه‌های هسته‌ای برگردد، علی کل حالٍ هرگونه سکوت براقتدار این نظام می‌کاهد و شورای عالی امنیت ملی و وکلای ملت باید این مطالبه به حق پلایت و مردم رو در دستور کارخود قرار دهند.

آصفری؛ نماینده مجلس نهم

باسلام اولا باید با کسانی که به نظرات منتقدان توجه نکردند و با این کار خود کشور را با مشکل مواجه کردند که طرف غربی وقتی دید دیگر دست ما خالی است شروع به تهدید و تمدید تحریم‌ها کرد برخورد شود و آنها بگویند چه می‌توان کرد چون به غیر از شعار و رجز خوانی کاری نمی توان کرد برای بدست اوردن توانمندی که ده سال ملت تحمل سختی‌ها راکشید دیگر چه می‌شود کرد

پرویز قربانی؛ کارشناس اقتصادی

به نظر من باید منتظر بود و دید واکنش اتحادیه اروپا چى است سپس واکنش مناسب نشان داد

حسین زاده؛ کارشناس رسانه

باسلام و احترام

جمهوری اسلامی با اقدام به موقع و با طرح سه فوریتی در مجلس با رای قاطع نمایندگان پاسخ لازم به رای سنا داده وغنی‌سازی را از سر بگیرند.

حجت الاسلام مظفر تاجی؛ امام جمعه چناران

باسلام

اولا: رییس جمهور باید از رهبری و ملت بزرگ ایران عذرخواهی رسمی کند.

دوما: رییس مجلس هم همینطور چون بدون توجه به دغدغه دلسوزان در 20دقیقه برجام را در مجلس تصویب کرد.

سوما: خوشحالم چون دیگر رییس جمهور در هر سخنرانی آسمان و ریسمان را به هم نمی بافد تا از آفتاب برجام بگوید.

چهارما: ایران پس از فراهم نمودن زمینه های قبل از توافق باید غنی‌سازی بیش از 20درصد را شروع کند.

خسروی سهل آبادی؛ نماینده مجلس نهم

بر اساس سه اصل عزت حکمت و مصلحت تابع رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب با توکل و اعتماد به خداوند و وحدت بر اصول و ارزش‌های اسلام و ولایتمداری یک دل و یک صدا منافع نظام اسلامی و اقتصاد مقاومتی را با مدیریت جهادی عمل کنیم

اگر با ایمان به خدا و وحدت و انسجام ملی حرکت کنیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

در 37 سال انقلاب اسلامی در هر مقطعی که با تفکر جهادی عمل کردیم نصرت الهی نصیب شده هر گاه عناصر غرب گرا و مرعوب و روشنفکرنما از موضع ضعف وارد شده اند دچار شکست و ذلت شدیم (لله العزه و للرسول و للمومنین)

حجت الاسلام مهدی حجتی‌نیا؛ امام جمعه دورود

سلام علیکم

بهترین عکس العمل‌ها می‌‌تواند بازگشایی مراکز اتمی کشور باشد

حجت الاسلام محمدبحرینی؛ امام جمعه کنگان

راه اندازى نیروگاه هسته‌ای و غنى‌سازى اورانیوم با در صد بالا

افشار؛ خبرنگار

اعلام نقض برجام توسط آمریکا، همچنین طبقه محروم و قشرخاکستری باید نسبت به آمریکا، برجام و نگاه دولت به دست بیگانه ناامید شده و به اقتصاد درون‌زا و شعارهای جبهه انقلاب خوشبین شود. در نهایت اقدام متقابل و عاجل از سوی دولت عملیاتی شود

حجت الاسلام محمود دهقان؛ امام جمعه زارچ

بنظرم نشستی با سایر مذاکره کنندگان بدون آمریکا برگزار شود و با آنها به توافق برسیم چون برجام صنعت هسته‌ای ما را نابود کرد و نقض برجام از جانب ما هیچ دردی را دوا نمی‌کند ما در این بازی مات شدیم و خدا از مسببین آن نخواهدگذشت

یوسفی؛ خبرنگار واحد مرکزی خبر

به نظرم دولت در همه مراحل با دلخوش کردن به لبخند فریب امریکایی ها عجولانه رفتار کرد. دولت اکنون با ایجاد سر و صدا فقط می‌خواهد مردم را راضی نگهدارد و هنوز به آمریکایی‌ها دلخوش است. به نظرم باید تمام فعالیت‌های هسته‌ای تعلیق شده با همان شاخص‌ها از سر گرفته شود. لبیک یا خامنه‌ای.

حجت الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده؛ امام جمعه ورزنه

باسلام. به نظراینجانب باید بعد از تصویب روحانی و ظریف و فریدون و... محاکمه و بشدت برخورد شود.

فولادگر؛ نماینده مجلس

سلام می‌توان طرحی تهیه کرد که در صورت اجرایی شدن قانون تمدید تحریم ها isa دولت ملزم به از سرگیری فعالیتهای هسته‌ای با شرایط قبل از برجام باشد

حجت الاسلام مهدی بخشی؛ امام جمعه بهاران

سلام از سرگرفتن غنی‌سازی

حجت الاسلام علی محمد لروند؛ امام جمعه ایوان

سلام دولتمردان باید از سه جهت اقدام انجام بدهند اول که باید با توجه به نقض صریح برجام توسط دولت استکباری امریکا و باتوجه به اینکه روح سلطه‌گری و استکباری آمریکا باعث این بدعهدی‌ها شده لذا با توجه به صراحت قانون اساسی مبنی‌بر استکبار ستیزی و نفی هرگونه سلطه‌پذیری دولت جمهوری اسلامی باید اقدام قاطع را دربرگشت به شرایط قبل برجام را انجام دهد و دوم از رهبر عزیز انقلاب در حضور ملت ایران عذرخواهی کنند که توصیه معظم له را در فریب کار بودن و عهد شکن بودن امریکا را جدی نگرفتند و سوم اینکه از ملت ایران عذرخواهی کنند که با دادن مدال و برگزاری جشنها و وصل کردن تمام مشکلات به برجام و رفع تحریم‌ها افکار عمومی را فریب دادند

اکبری؛ خبرنگار

سلام.

ایران باید سریعا درخواست برگزاری نشست وزرای خارجه 5+1 را در خواست کند و در این جلسه به طرح نظرات و راهکارها بپردازد و حتما باید از اقدام متقابل بدون هماهنگی خودداری کند.

پس از نشست می‌توان تصمیم درست گرفت

حجت الاسلام حسینی؛ مدرس حوزه

سلام علیکم

باید با بی اعتنایی کامل به آمریکا و طبق منویات مقام معظم رهبری به فعالیتهای صلح آمیز هسته‌ای ادامه دهیم.

آزادبخت؛ فعال رسانه

به نظر بنده ایران باید در یک اقدام متقابل ضمن تحریم خرید و فروش کلیه کالاهای آمریکایی در داخل هرچه سریع‌تر نسبت به بازگشت سطح غنی‌سازی به قبل از برجام و از سرگیری دوباره فعالیت های راکتور اتمی اقدام و همزمان با فعالیت رسانه ای و دیپلماتیک بدعهدی آمریکایی ها را در سطح کشورهای جهان عیان کند.

بابایی؛ کارشناس سیاسی

اگر مکانیزم‌های متن برجام قابلیت های لازم را دارد، از این طریق وگرنه شرایط توان هسته‌ای خود را به همان شرایط قبل از برجام برگردانیم.

البته جهت سوق دادن افکار عمومی دنیا خوب است نظر اعضای 1+5 را از طریق "دیپلماتیک و رسانه‌ها" بخواهیم

دمیرچی؛ سازمان استاندارد

واکنش ها باید متنوع و فراگیر باشد

1. نامه سران قوا به همطرازهای خود در همه کشورها و معرفی بد عهدی امریکا

2. مصوبه مجلس در جلوگیری از واردات هر نوع محصول امریکایی

3. شروع به نصب سانتریفیوژهای نسب جدید و اغاز غنی سازی

4. جلوگیری از صادرات اورانیوم غنی شده

زیادعلی؛ خبرنگار روزنامه جوان

شکایت به کمیته نظارت بر برجام و از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای

حجت الاسلام مهاجریان؛ امام جمعه طبس

نظر ان است که در مقابل امریکا باید ایستاد و احد شکنى امریگا براى اعضا 5 به اضافه 1 و سایر دولتها و مردم توضیح داد و راجع به انرژى هسته‌اى به حال قبل از برجام برگشت وسلام

تقی‌زاده؛ ستادمرکزی قاچاق کالا و ارز

سلام واکنش باید قاطع، معقول (به نوعی که سایر اعضای 5 کشور را منفعل و روسیه و چین را محق برای انصراف از اجماع کند)، قابل اجرا و در داخل با حداکثر اجماع باشد.

حجت الاسلام محمدباقر مقدمی؛ امام جمعه حسن آباد یاسکوند

بنده چه بگویم در مقابل آن همه امتیازی که ایران داده است از اول مشخص بود که آمریکا دنبال حیله و فریب است رهبری بارها تذکردادند ولی گوش بعضی‌ها بسیار سنگین بود دیگر برجام فرجام شد ونقض و هیچ و مسئله به حالت اولی برگشت

محمدجواد شریعتی‌نژاد؛ امام جمعه قاضی

باسلام اولا با دشمن باید با سیاست اشدا و اخم برخورد کرد. ثانیا دولت انقلابی باید تشکیل بدهیم تا دشمن رابزانو دراورد. ثالثا واردات قطع و تنگه هرمز بسته تا لغو همه تحریم‌‌ها

آقایی؛ روابط عمومی فرودگاه‌های کشور

سلام باید توسط نخبگان کشور تعیین گردد تا کمترین آسیب را متحمل شویم و در مقابل آمریکا بیشترین هزینه را بپردازد

حسن‌پور؛ عضو شورای مرکزی بسیج اصناف کشور

سلام باتمام ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم را شروع کنیم و کسانی که خطوط قرمز ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب را رعایت نکردند تعقیب قضایی کنیم.

کولیوند؛ نماینده مجلس

سلام با قید فوریت طرح سه فوریتی برای اقدام متقابل با این عمل غیراصولی و نقض کامل برجام مدنظر قرار گیرد

حسین لطفی؛ سایت مشرق

فشار ایمیلی ظریف به جان کری حتما جواب میده

قاسم میرشکاری؛ امام جمعه مزایجان

سلام

برجام را آتش بزنند و مجلس دولت را ملزم نماید با سرعت و قدرت بیشتر از سابق فعالیت‌های تعطیل شده را از سر بگیرند

صادقی فروشانی؛ موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی

چون برخی حقوق‌دانان معتقدند تمدید تحریم های اولیه نقض برجام نیست، لذا فرایند داوری و رسیدگی به شکایات تخلفات در برجام مشخص است بهترین گزینه در مرحله اول انعکاس اعتراض و شکایت ایران به مرجع فوق مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است تا به بلحاظ حقوقی آمریکا را در مقابل سایر اعضای 5+1 قرار دهیم در غیر اینصورت هر عمل غیرحقوقی و احساسی باعث میشود که آمریکاییها ما را ناقض برجام جلوه دهند و مظلومیت ما لوث خواهد شد پس اول بایستی موضوع نقض برجام از سوی آمریکا را در مجامع بین المللی دنبال آن را دنبال کنیم آنگاه که جهان به صحت موضع ما رای داد وپی برد اقدام متقابل کنیم یا لغو تحریم‌ها را دنبال کنیم اینجا جای تحرک دیپلماتیک است درعرصه بین المللی و طرحهای شتاب زده دو فوریتی سیاسی دقیقا انچیزی است که ما را از هدف مغلوب کردن حقوقی و عملی آمریکا دور می‌کند

حجت الاسلام علی اکبرموحدی‌پور؛ امام جمعه بخش هلالی جغتای

دولت و مجلس باید قاطعانه مقابله به مثل کنند و عزت نظام اسلامی را به استکبار نشان بدهند

حجت الاسلام مهدی بهره‌مند؛ امام جمعه رشتخوار

واکنش صریح و جدی مسئولین را می‌طلبد انتظار معقول نیست

چگینی؛ روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی

به نظر بنده بایستی پاسخی دندان شکن به آمریکا داده شود

از این رو بایستی غنی سازی 20 درصد دوباره از سرگرفته شود و راکتور اراک هم دوباره توسعه پیدا کند

واکنش صریح وجدی مسئولین را می‌طلبد انتظار معقول نیست

حسینى هاشمى؛ مدیرعامل سابق بانک سرمایه و صادرات

دولت سرمایه گذاریهاى زیادى روى مذاکره با کشورهاى 1+5 کرده به نظرم باید هیجانى عمل نکنیم چون توافق ما فقط با امریکا نیست باید طورى رفتار کنیم که از حمایت و همکارى پنج کشور دیگر برخوردار باشیم ضمن اینکه هنوز دولت جدید در امریکا روى کار نیامده موقعییت منطقه اى ما به گونه اى هست که به کمک و نقش ما در کل منطقه خاورمیانه نیازمند هستند لذا بهتره ارتباط نیم‌بندى هم که با امریکا داریم را براى مذکرات احتمالى با دولت جدید امریکا حفظ کنیم.

در هر حال حتى در صورت برهم زدن یکطرفه توافق از سوى امریکا ما نزد جامعه بین الملل برنده ایم و در مقابل هزینه سنگینى براى امریکا از منظر اعتبار و وجهه بین المللى خواهد داشت و بعید اونها در عمل خیلى مصصم باشند و ممکنه قصد عصبى کردن ایران را داشته باشند تا بهانه‌اى بدست بیارند

علی یوسف‌پور؛ صاحب امتیاز سیاست روز

سلام باید مجلس و دولت به شدت از خودشان عکس‌العمل نشان دهند تاریخ نشان داده است که اگر محکم در مقابل استکبار به ایستیم مانند سگ هار فرار خواهند کرده‌اید به خداوند متکی بود نتیجه آمید به کدخدا داشتن، اثبات پیش‌بینی مقام معظم رهبری

حجت الاسلام محسن ملک‌پور، امام جمعه سامان

سلام چند تا کمپرسور اجاره کنند برای کندن اون بتنهایی که با عجله ریختند روی خون شهدای هسته‌ای

شالباف؛ خبرنگار

سلام

لطفا ابتدا بررسی بفرمائید تمدید تحریم ها نقض برجام هست یا خیر؟ بنده متن انگلیسی برجام رو خوندم آنچه که نقض برجام هست اعمال تحریم های جدیده نه تمدید تحریم های قبلی (بازی با کلمات)

در ضمن هر چه در برجام لغو شده تحریم های هسته‌ای است... تحریم داماتو یا همون ایسا تحریم هسته‌ای نیست و مربوط به قبله... این مسائل رو باید از آقای ظریف پرسید

حجت الاسلام برادران؛ فعال حوزی

1. برگشتن صنایع هسته ای به حالت قبل ازتحریم

2. فشار جدی و حتی رسوا نمودن عاملان به وجود آورنده قرار داد ننگین برجام

حجت الاسلام ابوالقاسم ارمی؛ امام جمعه قمصر

با سلام فعلا صبر کند و بعدا پاسخ این بدعهدی را بدهد

حجت الاسلام سیدکمال موسوی؛ امام جمعه ایذه

مملکت را دو دستی تقدیم به شیطان بزرگ کنیم تا 4 سال دولتمردان ما بی‌خود دنبال کدخدا ندوند و نتیجه‌اش هم این باشه

حجت الاسلام علی اکبرسنجری؛ امام جمعه سربیشه

مقابله

نظری؛ مسئول سابق روابط عمومی سایپا

اجازه بدهید دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران کارشان را بکنند این تحریم در چهارچوب برجام نبوده

علیزاده؛ فعال سیاسی

باعرض سلام بهترین واکنش ایران بازگشت ایران به وضعیت قبل از برجام می‌باشد و از آن بهتر اینکه از اعتماد به آمریکا و غرب اجتناب کند

بابک هاشمی‌پور؛ رئیس انجمن فنی دفاتر مشاوره شغلی

از طریق سازمان ملل اقدام شود

منظری توکلی؛ نماینده مجلس نهم

سلام مقابله به مثل

حامد سوری؛ روابط عمومی شبکه خبر دانشجو

سلام

باید اصل برجام رو پاره کنیم و با مسببین داخلی و خارجی اش یک جا آتش بزنیم

تا ان‌شاءالله جنگی مفصل راه بیوفته و دودمان همشون رو به باد بدیم

بیاتیان؛ نماینده مجلس نهم

سلام

معتقدم واکنش ایران باید سریع و صریح و قاطع باشد.

وقتى هیچ اتفاق مثبتى رخ نداده و نه تنها تحریمى لغو نشده بلکه تمدید شده ما چرا به یک نوشته به نام برجام که هیچ ضمانت اجرایی از جانب طرف مقابل نداشته دلخوش باشیم.

آنها در حال پاره کردن برجامند پس ما باید برجام را آتش بزنیم.

محمد سجاد نصرتی، خبرنگار شبکه افق

اقدام عاقلانه و غیراحساسی در مقطع کنونی منتظر ماندن تا روز سرکار آمدن ترامپ و پاره کردن برجام در انظار عمومی به دست او است. چراکه در حال حاضر اختلاف نظرهایی در داخل و خارج آمریکا و همچنین ایران مبنی بر اینکه این اقدام نقض برجام بوده یا خیر وجود دارد. لذا باید این اتفاق نظر، برای همگان چه در ایران و چه خارج از ایران شکل بگیرد که آمریکا نقض کننده برجام است و کسی درخصوص آن شک و شبهه ای نداشته باشد و بدین ترتیب هزینه های نقض برجام متوجه ایران نشود.

عباسی‌زاده؛ خبرنگار واحد مرکزی خبر

درود بر شما

به نظر می رسید سیاستمداران باید تصمیم بگیرند.

علی اکبر ایمانی؛ امام جمعه البرز

باید ایران اقدامات داوطلبانه را کنار بگذارد برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود را توسعه دهد و طی 2 سال بر اساس نامه 9 ماده‌ای رهبری غنی‌سازی را به 190 هزار سو برساند

ناصری؛ کارشناس سیاسی

سلام.

از اول هم مقام معظم رهبری فرمودند به فرجام خوش بین نیستند. لذا باید با سرعت تمام برای جبران چند سال گذشته غنی سازی و... از سر گرفته شود.

حجت الاسلام عباس طلوع ثبوتی؛ امام جمعه کوچصفهان

سلام. حضرت امام فرمودند: امریکا شیطان بزرگ است، ما هم مأموریم با شیطان مبارزه کرده و او را به شدت سنگ‌سار نمایم، نه این که به او اعتماد کنیم، لذا باید تولید انرژی هسته‌ای را با تمام ابعادش ادامه دهیم.

محمد صمیمی؛ شاعر

بسم الله. ایران نباید منفعل باشد، واکنش شروع سلسه اتفاقاتی ست که ابتکار عمل را از دست ایران خارج می‌کند.

ارجمندی؛ خبرنگار

توجه جدی به فرمایشات مقام معظم رهبرى و اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی که این تکانه های 10 ساله تاثیری بر اقتصاد ما نداشته باشد هر چند تیّم اقتصادی دولت برنامه اَی برای اینکار ندارد

اکبریان؛ نماینده مجلس نهم

سلام و تشکر بهترین اقدام دستور شروع غنى سازى بیست درصد است واعلام رسمى آن به اژانس

مهدی مهرپور دبیر اقتصادی نسیم

از اول مشخص بود آمریکایی ها به تعهدات خود پایبند نخواهند ماند! دولتیهای خوش خیال به غرب باید پاسخگو باشند. هر چه سریعتر باید واکنش تندی در این باره از سوی جمهوری اسلامی به آمریکا داده شود

محسن شیرازی؛ فعال حوزوی

اعلام رسمی باطل کردن برجام و آتش زدن آن

حمید نورعلی زاده؛ کارشناس بیمه

سلام

از این چالش برای جدا کردن راه اروپا و چین از آمریکا استفاده شود.

رضوی؛ کارشناس سیاسی

با سلام باید اقدامات گام به گام و در عین حال بازدارنده از سوی مسولین به ویژه مجلس به فوریت اعمال شود گرچه از این مجلس امیدی نیست

محسنی‌راد؛ خبرنگار سیاسی

شروع فعالیتهاى هسته‌اى

فرهاد صالحیان؛ مدیرعامل پایانه‌های استان تهران

بنظر امریکا قابل اعتماد نیست. اصل ماجرا اشتباه هست

قاسم نبی‌پور؛ کارشناس مدیریت

سلام به نظر بنده آقاى ظریف باید اعتراض ایران به اتحادیه اروپا را اعلام و با یک فرجه زمانى درخواست تعیین تکلیف برجام را بنمایند

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی؛ امام جمعه سابق میاندوآب

باید ایران قاطعانه جواب دندان شکنی بدهد و باراه اندازی سانتیفیوژها دهن دشمن را خورد کند

فرشاد عالی؛ روابط عمومی بسیج سازندگی

سلام

طبق قرارداد باید به روز اول برگردیم و حتی زمان از دست رفته را هم جبران کنیم

فتوحی؛ رئیس سازمان حفظ نباتات

با دانایی محوری و برنامه‌ریزی مناسب روند توسعه‌ای را پیگیری و به دور از جنجال‌های داخلی و خارجی ایجاد جو مقابله با امریکا واستکبار جهانی در مردم ایجاد گردد

صفوی، رئیس روابط عمومی شرکت تاسیسات دریایی وزارت نفت

سلام ممنون به نظر می‌رسد بهتر است کار را با دیپلماسی و هماهنگی با اروپا و سازمان ملل متحد دنبال کرده و از رفتارهای غیر عقلانی پرهیز کند

نظری، مدیرکل روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید

در گام اول باید به دولت آمریکا اعتراض مکتوب و قانونی نقض برجام اعلام و درخواست تجدید نظر شود، قطعاً پاسخ مطلوب دریافت نخواهد شد، در این مرحله باید اقدامی هوشمندانه مشابه برای تلافی این موضوع ترتیب داد که بدانند ما دست و پا بسته و گوش به فرمان غربی ها نیستیم.

عارفی؛ نماینده سابق مجلس

اجرای دقیق شروط مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس

نعمت الهی؛ عضو روابط عمومی وزارت نفت

ما از این تحریمها لطمه زیادی دیدیم نباید بیفکر و احساسی تصمیم بگیریم

حسین یار فعال فرهنگی

باعرض ادب واحترام آمریکا هیچ وقت در هیچ شرایطی به هیچ چیزی عهد وفا ندارد چه برسد به بر جام

محمد آزاد؛ رئیس اتحادیه آهن و فولاد

بنظرمیآید بامصوبه سنای آمریکا که پیش بینی هم میشد، ایران باید به محدودیت های انجام شده با قرارداد برجام خاتمه دهد وبا نظر مقام معظم رهبری موقعیت وشخصیت ایران را بیش از پیش مستحکم نماید وباقدرت به تحقیقات وادامه به انرژی هسته ای بازگشت نماید وحتی عقب ماندن دوران بازی برجام را جبران نماید."

حجت الاسلام سیدعلی طالبی؛ امام جمعه صائین قلعه

سلام با صلابت و شدت غنی سازی را از سر گیرد

حجت الاسلام جعفر رحیمی ؛ امام جمعه ابهر

مادامی که دولت اینگونه رفتار می کند کاری نمیشودکرد جز انتخابات باید بساط اینها را جمع کرد

علی قدیانی؛ عضو هیئت مدیره کانون کارگری استان تهران

بهترین واکنش فعلا به نظر بنده این است که تا تحویل گرفتن کاخ سفیدتوسط ترامپ صبرکردتا حرکتهای بعدی را رصد کرد و درمجموع تصمیم گیری شود وغنی سازی را اغاز کنیم

حجت الاسلام خادم الحسین؛ کارشناس مذهبی

اونی که منو اذیت میکنه صحنه گردانی امریکاست وخروج سریع ومطمن از این بازی الزامیه، بعیدنیست همین حرکت یه مقدمه برا حرکت بعدی باشه

ولی پور، کارشناس نظامی

باسلام فقط نظریه مقام معظم رهبری وروشنگری معظم له اتمام حجت ماست

خسروی ، خبرنگار اقتصادی

سلام، عالم سیاست،عالم احساس نیست، واکنش باید عقلایی باشد.

ریاضت،‌استاد دانشگاه

رهبر معظم فرمودند نمی گذارند حقی از ملت ضایع شود بهترین واکنش تبعیت از اوامر رهبری در این زمینه است

علیرضا دلداده جاوید؛ عضو انجمن اقتصاددانان ایران

"ما نباید در زمین امریکا بازی کنیم ونقض برجام نباید از طرف ما باشد ، فعلا باید صبوری کرد"

حسن نژاد، نماینده سابق مجلس

از سر گیری تمام فعالیتهای صلح امیز هسته ای که به موجب برجام تعطیل یا سرعت ان کمتر شده است

حمید اشتری، کارشناس اقتصادی

استفاده از قوانین بین المللی ومذاکره مستقیم با امریکا بدون واسطه جهت حل بحران

حاجی؛ روابط عمومی شبکه خانه صنعت و معدن ایران

خویشتن داری تا وضعیت ریاست جمهوری آمریکا مشخص شود ما اکنون اروپا و آسیا را داریم فعلا مهره سوخته آمریکا می باشید با بلا تکلیفی دنیا با ترامپ

جهانی؛ خبرنگار اقتصادی

"قلب راکتور اراک رو همون هایی که برداشتند بذارند سرجاش ، تا مردم سرجاشون ننشوندنشون..."

قاسم‌علی حسنی، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی

سکوت و منتظر ماندن تا دستور اوباما

خسروی ؛ عضوکمیسیون عمران مجلس نهم

آن کسانی که برجام را سزارین کردند حق اظهار نطر نداشته باشند

حجت الاسلام شفیعی، کارشناس مذهبی

سلام اگر کسی به فکر ایران باشد هر چه سریعتر لغو شود ودستور امام مسلمین رهبری مظلوم اجرا شود

اسکندری؛ مدیر مسئول روزنامه راه مردم

"بهترین واکنش اعلام این موضوع است در صورت عدم وتو توسط رئیس جمهور امریکا میبایست ساخت امکانات هسته ای ادامه پیدا کند"

پروین پور؛ عضو شورای عالی مسکن

سلام از اول این توافق غلط غلط غلط بود و بوی وابستگی میداد شفیعی دفاتر مراجع تقلید و علما کارمند دفتر آیت الله مکارم شیرازی

برگرداندن فناوری هسته ای به وضعیت قبل از برجام و تولید دوباره سوخت 20 درصد و غنی سازی با خلوص بالاتر.

حجت الاسلام محمدباقرمحمدی لائینی؛ امام جمعه نکاء

"لا تقدموا بین یدی الله ورسوله

مسعود براتی؛ کارشناس اقتصادی

اجرای بند سه قانون مصوب مجلس

ارسال نظر: