لاریجانی:

شورای هسته‌ای باید تشکیل شود/ کمیته نظارت در روزهای آینده در قبال اقدامات آمریکا تصمیم‌گیری می‌کند

کدخبر: 2076600

رئیس مجلس اعلام کرد کمیته نظارت بر اجرای برجام در روزهای آینده نسبت به اقدامات آمریکا در راستای اجرای برجام تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رئیس مجلس در واکنش به تمدید تحریم های 10 ساله آمریکا گفت؛ از لحاظ قانون گذاری ما پیش بینی کرده ایم و الآن هم روشن است و باید شورای هسته ای تشکیل شود و مسیری که آمریکایی‌ها در این زمینه می‌روند ، بررسی شود.

لاریجانی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به این سؤال که واکنش مجلس در صورت تمدید تحریم های 10 ساله آمریکا چه خواهد بود؟ افزود: در قانون مجلس مشخص کردیم که چه اقداماتی باید انجام داده شود مثل بند 3 و مخصوصاً بند 7.

رئیس مجلس گفت: مجلس در قانونی که درباره اجرای برجام تصویب کرد کاملاً به این موضوع توجه کرده است که اگر در شرایطی طرف مقابل مفاد توافق را نقض کرد یا در اجرا اهمال کند، دولت باید چه اقدامی انجام دهد.

این موضوع هم در برجام آمده و هم درقانونی که مجلس تصویب کرده است.

خبرگزاری فارس نیز گزارش داد: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه برگزاری همایش ملی سبک زندگی که در محل هتل لاله تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره واکنش ایران نسبت به تمدید 10 ساله تحریم‌ها علیه کشورمان توسط مجلس سنای آمریکا، اظهار داشت: باید توجه داشت در شرایطی که دیگران هر نوع نقض و اهمال‌کاری انجام دهند، دولت باید چه اقدامی صورت دهد، این موضوع در قانون مصوب مجلس و همچنین برجام آمده است و مشخص شده که دولت در این شرایط چه اقدامی باید انجام دهد.

وی با بیان اینکه در بندهای 3 و 7 قانون مصوب مجلس از نظر تقنینی مشخص کرده‌ایم که چه اقداماتی در قبال نقض برجام از سوی طرف مقابل می‌تواند انجام دهد،‌تصریح کرد: باید کمیته نظارت بر اجرای برجام تشکیل شود و بررسی کند مسیر کار توسط آمریکایی‌ها چطور انجام شده است و سپس تصمیم‌گیری‌هایی را چه از نظر شکایت به آن شورا یا اقدامات متقابل داشته باشد که این موضوع هم ان‌شاءالله در روزهای آینده انجام می‌شود.

ارسال نظر: