نماینده سوریه در جلسه شورای امنیت:

ترکیه، قطر و عربستان به شکل بی‌سابقه از تروریست‌ها حمایت می‌کنند/ با تروریسم نمی‌توانند حلب را به قندهار تبدیل کنند

کدخبر: 2076034

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه ترکیه، قطر و عربستان به شکل بی‌سابقه از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، گفت: تروریسم نمی‌تواند ابزاری شود که حلب را به قندهار تبدیل کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "بشار الجعفری"، نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نقاطی در سوریه، تلاشی ناامیدانه برای بالا بردن روحیه شکست‌خورده تروریست‌ها بود.

بر اساس گزارش «المیادین»، الجعفری در سخنان خود در مقابل شورای امنیت گفت: قطر همچنان در صدر لیست حامیان تروریسم قرار دارد و عربستان و ترکیه به شکلی بی‌سابقه از نظر مادی و رسانه‌ای از این تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

وی افزود: نمایندگان جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی در راستای تلاش برای کمک به این تروریست‌ها، به برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای امنیت فرا‌خوانند و این موضوعات در سایه پیروزی های ارتش سوریه و متحدان این انجام می‌شود.

تروریسم نمی‌تواند ابزاری برای تبدیل حلب به قندهار شود

نماینده سوریه در ادامه گفت: ادامه تجارت با خون مردم سوریه توسط این اطراف، مسأله‌ای انسانی صرف است و دولت سوریه با حمایت متحدانش از انجام وظیفه قانونی خود در مبارزه با تروریسم و نجات سوری‌ها دست برنمی‌دارد.

الجعفری حمایت‌های روسیه بویژه دستور اخیر ولادیمیر پوتین برای استقرار بیمارستان‌های سیار در حلب را ستود و افزود، مردم حلب پس از چهار سال امید به زندگی شرافتمندانه و احساس امنیت را بازیافتند و تروریسمی نمی‌تواند ابزاری برای تبدیل حلب به قندهار شود.

وی تأکید کرد دهها تن از غیرنظامیان که تلاش می‌کردند در حلب به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه منتقل شوند توسط گروه‌های مورد حمایت غرب کشته شدند و آزادی بیش از 8 هزار نفر از سکانان حلب هیچ زمانی بخشی از سیاست‌ها و نقشه‌های غرب نبوده؛ غربی که گمان می‌کرد از این غیرنظامیان حمایت می‌کند.

برخی زنان به کمتر از 40 دلار در بازار برده‌ها فروخته می‌شوند

الجعفری در ادامه گفت داعش و النصره لیستی برای قیمت زنان بر اساس سن آنها، در بازار برده‌فروشی تهیه کرده‌اند و برخی از این زنان به کمتر از 40 دلار فروخته می‌شوند.

فیلی در اتاق است

بشار الجعفری در ادامه ضرب‌المثل «فیلی در اتاق است» (وجود یک موضوع بسیار آشکار اما نادیده گرفتن عمدی آن توسط عده‌ای) را به کار برد و گفت فیلی در اتاق است اما هیچ کسی نمی‌خواهد آن را ببیند؛ «استیفن اوپراین» نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه می‌گویند گروه‌های مسلح و نمی‌گویند تروریست‌ها؛ مانع خروج غیرنظامیان در شرق حلب می‌شوند.

الجعفری یادآوری کرد که این بدان معناست که این گروه‌های تروریستی از غیرنظامیان به عنوان سپرهای انسانی استفاده می‌کنند.

ارسال نظر: