رئیس تیم پزشکی آیت‌الله موسوی اردبیلی تشریح کرد

آخرین وضعیت جسمانی آیت‌الله موسوی اردبیلی

کدخبر: 2075029

ظفرقندی گفت: آیت‌الله موسوی اردبیلی سکته مجددی برای قلبشان اتفاق افتاده و بعد از آن سکته صلاح دیده شد که لوله تنفس مصنوعی برای ایشان تعبیه شود تا تنفس در هپودینامیک ایشان کنترل شود، بنابراین ایشان از حالت شوک و حالت عفونی خارج شدند، اما به لحاظ سکته قلبی که ایجاد شد مجبوریم که فعلاً بیمار را بر روی دستگاه تنفس مصنوعی نگه داریم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدرضا ظفرقندی رئیس تیم پزشکی آیت‌الله موسوی اردبیلی عصر امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت بیمار خود پرداخت و اظهار داشت: آیت‌الله موسوی اردبیلی به دلیل عارضه گوارشی، تب و کاهش فشار خون به تهران منتقل شدند و در اینجا نیز با یک علائم شوک عفونی تحت بستری و درمان قرار گرفتند.

وی افزود: آیت‌الله موسوی اردبیلی سکته مجددی برای قلبشان اتفاق افتاده و بعد از آن سکته صلاح دیده شد که لوله تنفس مصنوعی برای ایشان تعبیه شود تا تنفس در هپودینامیک ایشان کنترل شود، بنابراین ایشان از حالت شوک و حالت عفونی خارج شدند، اما به لحاظ سکته قلبی که ایجاد شد مجبوریم که فعلاً بیمار را بر روی دستگاه تنفس مصنوعی نگه داریم.

رئیس تیم پزشکی آیت‌الله موسوی اردبیلی در پاسخ به این پرسش که وضعیت هوشیاری آیت‌الله در چه وضعیتی قرار دارد، گفت:‌ نمی‌توانیم هوشیاری را بر روی دستگاه تنفس مصنوعی ارزیابی کنیم، چون دستگاه تنفس می‌دهد و داروهایی داده می‌شوند تا دستگاه را تحمل کنند. بنابراین در آن فازی که سکته قلبی صورت گرفته، فاز گذرای اسکیمی قلبی را داشتند، بنابراین ارزیابی دقیق سطح هوشیاری به دلیل دستگاه تنفس مصنوعی و داروها امکانپذیر نیست.

ظفرقندی در پاسخ به این پرسش که آیا بدن بیمار نسبت به داروها پاسخی داده است یا خیر، گفت: بله، از جهت فشار خون و کار کلیه جواب دادند، اما بحث مغز و قلب همچنان تحت کنترل است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی رسانه‌ها اعلام کردند هوشیاری آیت‌الله موسوی اردبیلی بر روی عدد 3 قرار دارد، خاطرنشان کرد: اینکه گفته‌اند آیت‌الله موسوی اردبیلی در وضعیت کما قرار دارند و یا هوشیاری ایشان 3 است، سخن صحیحی نیست. بنابراین وضعیت بیمار در حال کما را تکذیب می‌کنیم.

رئیس تیم پزشکی آیت‌الله موسوی اردبیلی تأکید کرد: وضع بیمار در حال کما و بیهوشی را نمی‌توان به حالت صد درصد اعلام کرد، در مورد جراحی هم باید بگویم ایشان اصلاً ‌نیازی به‌عمل جراحی ندارند.

ارسال نظر: