«نسیم آنلاین» از فعالیت گسترده تراپین در ایران گزارش می‌دهد؛

وزارت ارتباطات با شرکت صهیونیستی معامله کرده است؟

کدخبر: 2074223

با روشن شدن دست پنهان تراپین در موضوع نفوذ اتفاق تعجب برانگیزی رخ داد، این بار مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات کشور رسما وارد معرکه شد و مسئولیت حمایت از همایش "پرداخت ایران" را عهده‌دار شده است.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »: از مدتی پیش گزارش‌‌‌هایی در رسانه‌های داخلی منتشر شد که خبر می‌داد ماه‌هاست شرکتی با ماهیت انگلیسی و بدون اخذ مجوز از نهادهای مرتبط با حوزه صنعت بانکی و پرداخت به تبلیغ برگزاری همایشی تحت عنوان "پرداخت ایران" ( Payments Iran ) در برج میلاد می‌پردازد. ( اینجا را ببینید )

براساس زمان‌سنجی که برای این همایش در چند سایت از جمله اینجا قرار گرفته است، همایش پرداخت از پنج روز دیگر یعنی از دوم آذرماه با موضوع فن‌آوری‌های مرتبط با پرداخت بانکی و کارت‌های اعتباری در برج میلاد تهران آغاز به کار می‌کند و تا بعد از ظهر روز بعد هم امکان آشنایی بازدیدکنندگان با جدیدترین فن‌آوری‌های حوزه بانکی را فراهم کند.

کنفرانس "پرداخت ایران" توسط یک شرکت انگلیسی به نام "تراپین" ( Terrapinn ) برگزار می‌شود و مدیریت شبکه‌ جهانی این شرکت برعهده فردی به نام "ساموئل منخوف" معروف به سام است که یک میلیاردر یهودی‌تبار و از اعضای لابی‌های صهیونیستی در آمریکا است. ( اینجا را ببینید )

مستندات مربوط به جرئیات، برنامه‌ها و سابقه حامیان پشت پرده این همایش نشان می‌دهد جریانی نزدیک به برخی مقامات در داخل اما مرتبط با خارج و دارای تابعیت دوگانه تلاش می‌کند تا شرکت‌های ارائه دهنده نرم‌افزارهای بانکی را وارد نظام مالی و بانکداری ایران کنند؛ بدین ترتیب درگاه اطلاعات نظام بانکداری به روی کشورهایی که پیش از این قصد داشتند با ابزارهایی نظیر FATF تراکنش‌ها و تبادلات مالی کشور را رصد کنند، گشوده خواهد شد.

با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری همایش "پرداخت ایران" در دوم آذر ماه، رشید جلالی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوره هفتم مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی که در اختیار « نسیم آنلاین »، قرار داده واقعیات بیشتری در خصوص این همایش را بدین شرح، تشریح کرده است:

در پی افشای چهره صهیونیستی شرکت تراپین که برگزاری غیرقانونی همایش پرداخت ایران در دوم و سوم آذرماه در برج میلاد را برنامه‌ریزی کرده است طی روزهای گذشته، این شرکت پشت شرکت‌های ایرانی مخفی شده و شیوه تبلیغات خود را طی سه مرحله تغییر داد.

در تبلیغات قبل از 20 آبان تراکت شماره یک توسط شرکت تراپین مورد استفاده قرار می‌گرفت که در این تراکت تنها برگزار کننده همایش پرداخت شرکت تراپین معرفی شده بود.

پس از افشای اسامی مسئولین و اهداف این شرکت، تبلیغات این همایش تغییر یافت و یک شرکت ایرانی به نام پارسان که صرفا برگزار کننده تداراکتی همایش‌ها است به عنوان همکار شرکت تراپین در همایش پرداخت معرفی شد.

طی گزارش‌های بعدی اینجانب موضوع تغییر تراکت‌های این همایش مورد بررسی قرار گرفت و این در شرایطی است که همین تغییر را می‌توان دلیلی بر اهداف غیرمتعارف این همایش برای نفوذ در شبکه بانکی کشور و تغیراتی بسیار قابل تامل دانست.

در پی این تغییر روش و روشن شدن دست پنهان تراپین در موضوع نفوذ اتفاق تعجب برانگیزی دیگری رخ داد و این بار مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات کشور در شرایطی رسما وارد معرکه شد که معلوم نیست به چه قیمتی و با چه نیتی مسئولیت کل همایش را عهده‌دار شده است.

این بار در تراکت سوم نه تنها نام شرکت تراپین حذف بلکه با استفاده از بیت‌االمال مسلمین، نام پست بانک جمهوری اسلامی که بانکی دولتی است و سازمان فناوری اطلاعات نیز وارد تراکت تبلیغات شدند که می‌توان اهداف از جمله موارد زیر را در خصوص تغییرات اخیر برشمرد:

یک: با معرفی پست بانک به عنوان یکی از این برگزار کنندگان همایش پرداخت ایران اصولا این سوال که چگونه ممکن است این همایش بدون مجوز از مراکز صنعت پولی کشور برگزار شود را پوشش می‌دهند.

دو: در شرایطی سازمان فناوری اطلاعات حامی رسمی این همایش قرار گرفته که هرچند تراکنش یک فناوری انفورماتیک است اما الزاما باید در یک سیستم مالی تعریف، و دارای مجوز باشد نه اینکه صرفا از منظر انفورماتیک مورد توجه قرار گیرد.

سه: هدف سوم تغییر را می توان القای این مساله که همایش پرداخت شکل داخلی دارد و مربوط به خارج نیست دانست.

اکنون این سوالات مهم مطرح می‌شود که اولا چرا شیوه تبلیغات همایش و برگزارکنندگان آن به شکل پی‌در‌پی تغییر شکل می‌دهند و ثانیا سازمان فناوری اطلاعات و بالاخص جناب آقای جهانگرد مدیر سازمان فناوری اطلاعات چه منافع شخصی و یا عمومی در این شبکه نفوذ یافته‌اند که اینچنین خود، سازمانهای دولتی مطبوع خود و همچنین پست بانک را که متعلق به مردم است به حراج پشتیبانی از یک شرکت صهیونیستی گذاشته و با وجود مخاطراتی که این همایش در پی دارد تمام قد در پشتیبانی آن ایستاده‌اند.

آیا نباید مسئولین اطلاعاتی، امنیتی و قضائی این سوالات را پیگیری کرده و حداقل تا رفع این ابهامات و شبهات همکاری‌های شائبه‌آمیز سازمان‌های دولتی با شرکت‌های خاص مرتبط با این همایش را متوقف کنند؟

ارسال نظر: