اوحدی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مرزهای کشور خارج شدند/ ویزای زائران از زمان صدور ۲۰ روز اعتبار دارد

کدخبر: 2074112

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تا این لحظه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مرزهای کشور خارج شده و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار ویزا هم صادر شده است.

سعید اوحدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، گفت: امسال شاهد افزایش جدی زائران برای مراسم پیاده روی اربعین بوده ایم به گونه ای که آمار ثبت نام در سامانه سماح به مرز یک میلیون و 300 هزار زائر نزدیک شده است، در حالی که سال گذشته این آمار 950 هزار نفر بود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: یک میلیون و 100 هزار نفر از طریق ثبت نام در سامانه سماح ویزا گرفته اند و این مهم نشان دهنده اطمینان مردم به این سامانه است؛ البته میزان رویداد صادر شده در مجموع به بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: تا این لحظه یک میلیون و 500 هزار نفر از مرزهای کشور خارج شده اندو به خاطر حضور مردم عرب زبان در موکب های تعبیه شده در مرزهای عراقی، فضای پرشوری را در این مرزها شاهد هستیم.

اوحدی با اشاره به سفر وزیر ارشاد به مرزهای کشور افزود: صالحی امیری اولین سفر استانی خود را با رفتن به مرزهای کشور و حضور در جمع زائران حسینی آغاز کرد که نشان دهنده این مهم است که وزارت ارشاد مبنای اصلی حرکت فرهنگی را فرهنگ حسینی و عاشورا گذاشته است.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره وضعیت مرز مهران بیان داشت: روز گذشته تراکم بسیار بالایی را در این مرز شاهد بودیم که متاسفانه علی رغم توصیه های جدی سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین و اطلاع رسانی رسانه ها تعداد قابل توجهی از مردم بدون داشتن ویزا و حتی گذرنامه به این مرز آمده بودند و همین مسئله باعث کندی حرکت و حتی در مقاطعی بسته شدن مرز از سوی عراقی ها شد.

وی تصریح کرد: توصیه جدی ما این است که زائرانی که به عراق رفته اند، برای بازگشت به کشور عجله نکنند و ویزای زائران از زمان صدور 20 روز اعتبار دارد؛ طبق پیش بینی ما 5 آذر ماه شاهد بیشترین آمار ورود زائران به کشور خواهیم بود و به همین توصیه مان این است که دستگاه های مرتبط از جمله کمیته حمل و نقل و اسکان یکی و دو روز قبل و بعد از اربعین و به ویژه 5 آذر ماه را مدنظر داشته باشند .

اوحدی درباره امکان ورود زائران به خاک عراق بدون داشتن ویزا میسر شده است، خاطر نشان کرد: اینگونه نیست و اگر زائری بدون ویزا به خاک عراق وارد شود، نیروهای عراقی با آن برخورد می کنند و حتی جمعیت بالایی که روز گذشته بدون ویزا به مرز مهران آمده بودند، توسط نیروهای انتظامی به شهرها بازگردانده شدند تا نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند؛ همچنین در این ایام یک روز ویزا برای زائران صادر می شود، از این رو توصیه می کنیم که با ویزا اقدام به خروج از مزرهای کشور کنند.

ارسال نظر: