اکران دانشگاهی فیلم "نفس" از دانشگاه تهران آغاز شد

کدخبر: 2074013

اکران دانشگاهی فیلم "نفس" به کارگردانی نرگس آبیار با نمایش این فیلم در دانشکده فنی دانشگاه تهران آغاز شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نخستین اکران دانشگاهی فیلم سینمایی «نفس» عصر روز گذشته 24 آبان ماه با استقبال دانشجویان از این فیلم سینمایی در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی دانشگاه تهران آغاز شد.

پس از پایان نمایش فیلم «نفس» نرگس آبیار به روی صحنه آمد و به سوالات دانشجویان حاضر در سالن پاسخ داد.

در ابتدای این مراسم نرگس آبیار درباره اکران دانشگاهی آثار سینمایی ایران صحبت کرد و گفت: به اعتقاد من دانشجویان بخش نخبه جامعه هستند و نظرات آنها مهم و در میان اقشار مختلف جامعه تعیین کننده است. به همین دلیل با اکران دانشجویی آثار سینمای ایران در دانشگاه ها موافق هستم.

وی ادامه داد: از همین رو با اکران فیلم هایی که می سازم در دانشگاه ها و برای دانشجویان در رشته های مختلف تحصیلی استقبال می کنم و قطعا شنیدن نقطه نظرات دانشجویان برای من اهمیت دارد.

این کارگردان سینمای ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر تفاوت های فیلم «نفس» با «شیار 143» گفت: فیلم «نفس» در ادامه نگاه من به سینما ساخته شده است و از این جهت بی شباهت به فیلم «شیار 143» نیست اما از لحاظ ساختار و نوع روایت تفاوت های اساسی فیلمی که در گذشته ساختم دارد.

آبیار تصریح کرد: بعد از فیلم «شیار 143» می توانستم سه گانه بسازم و حتی فیلمنامه دیگری هم درباره حضور زن ایرانی در جنگ تحمیلی داشتم و می توانستم همین روند فیلمسازی را ادامه دهم. اما معتقدم که هر فیلم با فیلم بعدی باید تفاوت داشته باشد و تجربه ساخت فیلم «نفس» نشانگر این تفاوت بود و اگر روزی به ورطه تکرار در فیلمسازی بیافتم، آن زمان روز تمام شدن من است.

در بخش دیگری از این نشست دانشجویی آبیار درباره حضور غربتی ها در فیلم «نفس» توضیح داد: واقعیت این است که غربتی ها بخش مهمی از تاریخ معاصر ملت ما هستند و تا جاییکه اطلاع دارم تاکنون به زندگی و حضور غربتی ها در ایران در هیچ فیلم سینمایی اشاره ای نشده است و گمان می کنم فیلم «نفس» اولین فیلمی است که اشاره مستقیم به این جماعت شده است. ضمن اینمه بدم نمی آید روزی درباره غربتی ها فیلم بسازم.

پس از پایان جلسه پرسش و پاسخ نخستین اکران دانشگاهی فیلم سینمایی «نفس»، لوح تقدیر و تندیسی به رسم یادبود، از سوی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران به نرگس آبیار کارگردان این فیلم سینمایی اهدا شد.

«نفس» به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار ساخته شده و محمدحسین قاسمی، ابوذر پورمحمدی و شرکت نورتابان تهیه کنندگان این فیلم سینمایی هستند. «نفس» به تازگی اکران شده و بر پرده سینماهای کشور است.

نخستین اکران دانشگاهی فیلم سینمایی «نفس» به همت کانون فیلم دانشگاه تهران برگزار شد.

ارسال نظر: