حجت‌الاسلام رویوران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

۴۳۰ هزار زائر تا شب گذشته از مرز شلمچه خارج شده‌اند

کدخبر: 2073929

رئیس اداره تبلیغات سازمان خرمشهر گفت: تا دیشب ۴۳۰ هزار نفر از مرز شلمچه خارج و به سمت کربلا حرکت کرده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه مشکل در این مرز نداشته‌ایم.

حجت الاسلام عادل رویوران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، درباره وضعیت مرز شلمچه گفت: تا دیشب 430 هزار نفر از این مرز خارج و به سمت کربلا حرکت کرده اند، خوشبختانه تا این لحظه مشکل در این مرز نداشته ایم و کارها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از خروجی برخی زائران به خاطر نداشتن ویزا جلوگیری شده است، ادامه داد: شلمچه تنها مرزی است که برای خروج اتباع غیرایرانی اختصاص داده شده، از این رو از 22 کشور دنیا به شلمچه می آیند که بیشترین آمار نیز برای زائران افغانستانی و پاکستانی است.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان خرمشهر با اشاره به ظرفیت مرز شلمچه تصریح کرد: این مرز ظرفیت خروج زوانه 100 هزار نفر را به صورت غیر رسمی دارد ولی به طور رسمی باید بگوییم که ظرفیت مرز 50 هزار نفر است؛ از سوی دیگر امسال پیش بینی خروج یک میلیون زائر از مرز شلمچه را کرده ایم که به احتمال زیاد 700 تا 800 نفر از مرز شلمچه خارج می شوند.

حجت الاسلام رویوران تصریح کرد: ظرفیت اسکان مان در شلمچه حدود 20 هزار نفر است و تا امروز مشکل خاصی برای اسکان و تغذیه زائران نداشته ایم؛ البته اگر تعداد زائران از 4 هزار نفر فراتر برود، جای جدیدی برای اسکان زائران نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین 11 پارکینگ برای خودرو در نظر گرفته شده که یکی از آنها در زمینی به مساحت 50 هزار و ظرفیت 75 هزار خودرو است که تا به امروز نیمی از این ظرفیت پر شده است.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان خرمشهر خاطر نشان کرد: قطار نیز هر دو ساعت یک بار با ظرفیت 800 نفر از راه آهن خرمشهر به نقطه صفر مرزی می آید که ظرفیت حمل و نقل زائران از این طریق نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش داشته است.

ارسال نظر: