در راستای توسعه علم و فناوری در جهان اسلام:

نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی برگزار می­‌شود

کدخبر: 2073817

دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) با همکاری دانشگاه پوترا مالزی نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی را با حضور دانشمندان برجسته جهان اسلام در کشور مالزی برگزار می­کند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع­رسانی جایزه مصطفی(ص)، دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) اقدام به برگزاری نشست‌های علمی در جهت همکاری بیشتر دانشمندان برجسته جهان اسلام کرده است که در این راستا اولین نشست را با محوریت پروفسور یاغی، برگزیده نخستین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) در حوزه علم و فناوری نانو، به عنوان مدرس و سخنران اصلی و با مشارکت فعال برجسته‌ترین دانشمندان جهان اسلام در این حوزه برگزار می­کند.

از مهمترین موضوعاتی که در این نشست مطرح می­شود، می­توان به موضوع علم جهانی و ظهور آن به عنوان زبانی مشترک برای صلح و رفاه، بررسی وضعیت کشورهای اسلامی در تولید علم و فناوری نانو و مسائل و راهکارهای همکاری علمی میان کشورهای اسلامی اشاره کرد.

کاربردهای چارچوب­های فلز آلی در انرژی پاک، یکی از موضوعات سخنرانی پروفسور یاغی در این نشست می­باشد. همچنین پروفسور جکی یینگ یکی دیگر از برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) که در این نشست حضور دارد درباره نانو فناوری از تحقیق تا تجاری­سازی صحبت و سخنرانی خواهد کرد.

در این نشست تخصصی دو کارگاه و ورک شاپ آموزشی با موضوعات بایدها و نبایدهای پتنت( ثبت اختراع) و چگونگی چاپ مقالات با اثرگذاری بالا برای مدعوین برگزار خواهد شد.

این نشست به مدت 5 روز از 29 آذر الی 3 دی سال جاری و با همکاری دانشگاه‌ پوترا مالزی(UPM)، در کوالالامپور برگزار می­شود.

ارسال نظر: