«نسیم آنلاین» از یک "برنامه‌" برای معامله بر سر سوریه می‌گوید

برجام سوری و خیانت جماعتی پشت جبهه

کدخبر: 2073594

ریشه خوشحالی و جشن سرور رسانه‌های رژیم کودک کش سعودی از مصاحبه مصطفی تاج‌زاده که گفته نقش ایران در سرکوب مردم سوریه و ظهور داعش فاجعه‌آمیز بود را باید در جملات ضد امنیت ملی آن مقام مسئول در سفر به شمال و در توئیت معروفِ موشک جستجو کرد.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »- محمد زعیم‌زاده: : اینکه چقدر تعریف منافع ملی برای دستگاه اجرایی و مجموعه‌هایی مربوط به صیانت از آن، روشن و صریح و البته مستدل باشد، نسبت مستقیمی با سلیقه‌ای عمل نکردن خود این دستگاهها با موارد نقض امنیت ملی از یک سو و پایبندی گروه ها و افراد مختلف به آن مصادیق دارد،بگذارید یک مقدار شفاف تر بگویم اینکه یک روزنامه یا یک خبرگزاری با زدن فلان خبر اقتصادی متهم به اقدام علیه امنیت ملی می‌شود اما یک مقام مسئول ماشین عملیات رسانه ای برای خالی کردن پشت رزمندگان اسلام در جبهه مبارزه با تکفیری ها را آتش کند و جریانی هم به تبع آن در پشت جبهه خیانت کند و به نفع جریان تکفیری عملیات انجام دهد و آتش تهیه برای العربیه و العبریه آماده کند و هیچی به هیچی، یعنی در تعریف منفعت ملی یک جای کار اساسی می لنگد.

ریشه خوشحالی و جشن سرور رسانه‌های رژیم کودک کش سعودی از مصاحبه مصطفی تاج‌زاده که گفته نقش ایران در سرکوب مردم سوریه و ظهور داعش فاجعه‌آمیز بود را باید در جملات ضد امنیت ملی آن مقام مسئول در سفر به شمال و در توئیت معروفِ موشک جستجو کرد، امروز خیلی حرجی به بازداشتی فتنه 88 و عامل موثر کودتای 78 نیست او فقط یک ایده را تکرار کرده است که قبلا هم بلند گفته شده و خیلی در گوشی تکذیب شد اما انگاره های مختلفی وجود دارد که در لایه هایی خیلی جدی پی گیری شده است، در واقع تنها خاصیت مصاحبه تاجزاده این است که خیلی شفاف نقشه رو لو داده است.

نقشه هنگامی لو رفت که رسانه ی رسمی دولت سعودی ضمن بازنشر بخش هایی از مصاحبه مصطفی تاج زاده با یک نشریه اصطلاحا اصلاح طلب ،دست افشان و پای کوبان از نسخه برجامی تاج زاده و دوستانش برای سوریه استقبال کرد. البته شبکه سعودی برای این کار خیلی سختی حرفه ای به خود نداد، تاج‌زاده در این گفتگو صراحتا می گوید منظور از اعمال مدل برجام در سوریه، دست کشیدن از مقاومت در این کشور است. جالب اینجاست که تیتر این نشریه اصلاح‌طلب برای گفتگوی خود با تاج‌زاده هم خیلی پیچیدگی ندارد تیتر این است: "سوریه هم برجام می‌خواهد".

تاج زاده هم نوا با سعودی ها نقش آفرینی ایران در سوریه را ناصحیح و مخل امنیت ملی ایران می داند، استدلالی که فارغ از تحلیل محتوای چرایی بیان آنها امروز دیگر نه در نخبگان سیاسی که حتی در بین توده های مردم هم استدلالی مخدوش است، این استدلال جناب تاج زاده تنها می تواند بر یک پایه استوار و قابل توجه باشد باشد و آن هم این است که ما با اسرائیل مشکلی نداریم و البته اسرائیل هم با ما هیچ مشکلی ندارد! چون در غیر این صورت هر عقل نیمه سلیمی هم می داند که بردن جبهه نبرد به بیخ گوش اسرائیل و جنگیدن با نیروهای تکفیری در خارج از مرزهای ایران حتما اقدامی پیش گیرانه نسبت به تهدید های موشکی رژیم صهیونیستی و جنگیدن در کرمانشاه و همدان با جریان تکفیری است، جناب تاج زاده احتمالا خوب می داند که برجام در سوریه یعنی کنار رفتن پیش از موعد اسد و چند نکته درباره این پیشنهاد:

اولا ایشان و رفقایشان با چه حقی 5 سال قبل از اتمام ریاست جمهوری اسد می خواهند از طرف مردم سوریه تکلیف کار را روشن کنند و ثانیا جناب تاج زاده و سایر دوستان برجامی در سوریه لطفا به این سوال جواب بدهند که آیا در صورت رفتن اسد آیا قبول می کنند یک جریان تکفیری از جنس داعش اعتدالی هم چون النصره و ... در سوریه به قدرت برسد؟ جریانی که نه اهل گفتگوست نه هیچ چیز دیگر و نه قواعد بین المللی را به رسمیت می شناسد و یا یک سوال مبنایی تر اگر همین امروز اسد از ایران و حزب الله جدا شود به تل آویو برود و یک قهوه با نتانیاهو بنوشد آیا بحران سوریه در چشم بهم زدنی حل نمی شود؟ چرا دوستان اصلاح طلب رودرواستی را کنار نمی گذارند و یک‌باره این راه را به اسد پیشنهاد نمی کنند که نه دیگر زحمت برجامی در کار باشد نه گلایه های حاصل از بد عهدی های بعدش و نه التماس و تمنا برای حل مشکل منافع تقریبا هیچش ؟

حالا مسئله اصلی این است که چطور یک جریان اینقدر وقیحانه در روز روشن از پشت جبهه خیانت می کند و به هیچ کجا حساب نمی شود ؟موضع صریح حضرات دولتی نسبت این نوع رویکرد ها چیست ؟ موضع آقایانی که نگران امنیت ملی هستند و به نام نامی امنیت ملی از تیترهای تبیینیِ اقتصادی روزنامه ها خبرگزاری ها حساب می کشند در برابر این خیانت کاران چیست ؟

ارسال نظر: