اطلاعیه شماره یک ستاد مرکزی اربعین

لغو روادید در دستور کار نیست/ اقامت بیش از ۲۰ روز مشمول پرداخت جریمه به عراقی‌هاست

کدخبر: 2073590

ستاد مرکزی اربعین با اعلام اینکه صدور روادید اربعین فقط تا ۲۸ آبان‌ماه امکان پذیر است اعلام کرد بازه زمانی اربعین از روز ۲۰ محرم تا ۲۰ ماه صفر است و زائران می‌بایست قبل از اتمام ۲۰ روز خاک عراق را ترک کنند. در غیراین صورت مشمول جریمه و یا مراحل قانونی خواهند شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ستاد مرکزی اربعین حسینی اطلاعیه شماره یک خود را در راستای اطلاع رسانی بیشتر به زائران و در 8 بند صادر کرد.

مشروح این اطلاعیه به شرح زیر است:

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در راستای بسط و گسترش فرهنگ عاشورا و ارزش‌های معنوی با هدف برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی برگزاری مراسم اربعین و همچنین به منظور تامین نظم و امنیت و با مشارکت حداکثری زائران و مردم محوری؛ با اتخاذ تدابیر بهینه در این مهم اهتمام ورزیده است.

توصیه‌ها و تدابیر مورد نظر ستاد مرکزی با توجه به آغاز مراسم راهپیمایی (20/08/1395 مصادف با 10 صفر 1438) به منظور بهره‌گیری و اجرا در نوبه‌های متعدد ابلاغ و کلیه دست اندرکاران در برگزاری این مراسم اعم از کمیته‌ها و اعضای ستاد مرکزی و زائران گرامی ملزم به رعایت آنها هستند.

1. از ابتدای ماه صفر تا صبح 12 صفر (مصادف با 22 آبانماه 1395) 714 هزار و 872 گذرنامه صادر شده که نسبت به سال گذشته 66 درصد افزایش داشته است. خروج از مرز نیز در همین بازه زمانی 644 هزار و 432 نفر بوده که به نسبت سال قبل افزایش 100 در صدی یافته است.

مهران 232 هزار و 141 نفر،‌ شلمچه 223 هزار و 878 نفر و چذابه 137 هزار و 773 نفر و 50 هزار و 640 نفر از مرز هوایی خروج داشته‌اند.

2. کلیه زائران معزز صرفا با داشتن گذرنامه و روادید کشور عراق از طریق مرزهای قانونی امکان خروج از کشور و بازگشت به وطن را خواهند داشت.

3. بازه زمانی اربعین از روز 20 محرم تا 20 ماه صفر است و زائران گرامی می‌توانند با مدیریت زمان نسبت به حضور در مراسم اقدام کنند. مدت اعتبار روادید و اقامت در خاک عراق 20 روز است و زائران می‌بایست قبل از اتمام 20 روز خاک عراق را ترک کنند. در غیراین صورت مشمول جریمه و یا مراحل قانونی خواهند شد.

4. مراکز صدور روادید در ایران بنا به اعلام ستاد مرکزی 16 نقطه (سفارت؛‌ کنسولگری‌های اهواز،‌ مشهد،‌ کرمانشاه و 12 دفتر موقت در ورامین، رشت، تبریز، قم، اصفهان، کرج، شیراز،‌ ساری،‌ کرمان، ‌سوسنگرد، ‌آبادان، ایلام) برنامه‌ریزی و تعیین شده لذا زائران بدون داشتن روادید از حرکت به سمت مرزها اکیدا خودداری کنند.

5. هزینه روادید 40 دلار از سوی دولت عراق تعیین شده و به هیچ عنوان برنامه‌ای به منظور لغو روادید در ایام اربعین سال جاری در دست اقدام نیست.

6. هزینه صدور روادید و بیمه در سراسر کشور، یکسان است و ضروری است تا زائران به علت وجود احتمال بروز خسارت در سفر،‌ نسبت به اخذ بیمه زائر اقدام کنند تا در صورت بروز حوادث غیر قابل پیش بینی نسبت به جبران آن توسط شرکت بیمه گر اقدام شود.

7. «بیمه دانا» به عنوان مجری بیمه زائران اربعین حسینی تعیین شده و برابر توافقات به عمل آمده،‌ تعهدات بیمه‌گر به قرار زیر می‌باشد:

فوت و نقص عضو اعم از حوادث،‌ حادثه تروریستی و بیو تروریستی تا سقف یک میلیارد و 930 میلیون ریال برای هر نفر

فوت به هر علت 150 میلیون ریال برای هر نفر

تعهدات درمان_بستری تا سقف 150 میلیون ریال برای هر نفر

تعهدات درمان_سرپایی تا سقف ده میلیون ریال برای هر نفر

هزینه بیمه 18 هزار و 800 تومان بوده که به منظور تامین خدمات بهداشتی و سرپایی سازمان هلال احمر 6 هزار تومان دیگر نیز به آن اضافه می‌شود که در مجموع هر زائر بابت بیمه و هزینه خدمات سرپایی بهداشتی،‌ جمعا مبلغ 24 هزار و 800 تومان پرداخت خواهد کرد.

زمان پوشش بیمه‌ای زائران اربعین حسینی (ع)‌ به مدت 42 روز از 01/08/1395 تا 12/09/1395 است و اعتبار آن به محض خروج فرد بیمه شده از خاک ایران شروع و به محض خروج از خاک عراق و ورود به کشور تا عمق 15 کیلومتری می‌باشد.

8. هموطنان برای اخذ ویزا هر چه زودتر اقدام کرده و این مهم را به روزهای پایانی موکول نکنند. ویزا صرفا تا 28 آبان ( 2 روز پیش از مراسم اربعین) توسط مراکز صدور روادید صادر می‌شود.

ارسال نظر: