وزیر کار تعیین مدیر عامل بانک توسعه تعاون را فراموش کرد!

بانک توسعه تعاون ۴ ماه است مدیرعامل ندارد!

کدخبر: 2073358

در حال حاضر،حجت الله مهدیان، سید باقر فتاحی و رحیم اسماعیلی دانا در ترکیب هیات مدیره این بانک حضور دارند، بنابراین علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی باید جدای از تعیین تکلیف مدیرعامل، دو عضو دیگر را هم به این ترکیب اضافه کند.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین»، کانال تلگرامی "نودِ اقتصادی" نوشت با گذشت پنج ماه از خداحافظی "محمد علی سهمانی اصل" و تعیین "حجت الله مهدیان" به عنوان سرپرست، همچنان بانک توسعه تعاون برای شناختن مدیر عامل قطعی خویش لحظه شماری می‌کند.

هشتم تیرماه سالجاری، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با صدور حکمی، محمد علی سهمانی اصل، مدیر عامل پیشین بانک توسعه تعاون را راهی بانک رفاه کارگران کرد تا جایگزین علی صدقی در این بانک شود.

از همان زمان حجت الله مهدیان، عضو هیات مدیره، به عنوان سرپرست بانک توسعه تعاون منصوب شده است.

در این بین بارها، از اسامی مختلفی برای تصدی سمت مدیریت عاملی بانک توسعه تعاون یاد شده که یکی از آنها "محمدرضا رستمی"، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بوده که هم او، چندی پیش در گفتگو با « نسیم آنلاین » تصدیق کرد که وزیر تعاون صحبت های مقدماتی را با او انجام داده، اما هنوز حکم نهایی برای پذیرش مسئولیت در بانک مذکوربرای وی صادر نشده است.

با اینحال، با گذشت چهار ماه، به نظر می رسد علی ربیعی، همچنان برنامه مشخصی برای تعیین تکلیف مدیر عامل بانک توسعه تعاون در دستور کارخود ندارد. جالب تر اینکه از لحاظ قانونی یک مجموعه دولتی فقط سه ماه می تواند با سرپرست اداره شود و در مواردی این حکم برای سه ماه دیگر فقط قابلیت تمدید دارد.

تعیین نکردن مدیر عامل برای بانک توسعه تعاون، با توجه به نحوه فعالیت این بانک و نقش افرینی آن در سرنوشت بنگاههای ریز و درشت تولیدی و تعاونی، به طور قطع لطمات جبران ناپذیری را برای آنها در پی خواهند داشت.

درحال حاضر، حجت الله مهدیان، سید باقر فتاحی و رحیم اسماعیلی دانا در ترکیب هیات مدیره این بانک حضور دارند، بنابراین علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی باید جدای از تعیین تکلیف مدیرعامل، دو عضو دیگر را هم به این ترکیب اضافه کند.

ارسال نظر: