سینما در هفته‌ای که گذشت؛

ایوبی تا پایان دولت یازدهم در سازمان سینمایی می‌ماند/ تلاش برای دیده نشدن "یتیم‌خانه ایران" خیانت است

کدخبر: 2073287

سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از صحبت حجت‌الله ایوبی مبنی بر ماندن در سازمان سینمایی تا پایان کار دولت و تعبیر خیانت برای عدم دیدن شدن آخرین ساخته ابوالقاسم طالبی از سوی وزیر اسبق ارشاد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از صحبت حجت‌الله ایوبی مبنی بر ماندن در سازمان سینمایی تا پایان کار دولت و تعبیر خیانت برای عدم دیدن شدن آخرین ساخته ابوالقاسم طالبی از سوی وزیر اسبق ارشاد.

تا پایان دولت یازدهم در سازمان سینمایی هستم

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به شایعه رفتن خود از سازمان سینمایی گفت: این موضوع صحت ندارد و طبق جلسه ای که با آقای صالحی امیری داشته ایم، قرار شد است تا پایان دولت یازدهم در خدمت سینماگران باشم .

وی درباره بازگشت برخی از سینماگران از شبکه های ماهواره ای به ایران اعلام کرد که حدود 40 نفر از هنرمندانی که فریب شبکه های ماهواره ای را خورده بودند به ایران بازگشتند و این سیل بازگشت همچنان ادامه دارد .

فشار برای دیده‌نشدن "یتیم‌خانه ایران" خیانت به مردم است

سید محمد حسینی، وزیر اسبق ارشاد با اشاره به فشارهایی که برای دیده نشدن فیلم یتیم‌خانه وارد شده است، گفت: فیلم یتیم‌خانه یک فیلم ارزشمندی است که یک واقعه مهم تاریخی را که در گذشته به آن پرداخته نشده بود یا کمتر پرداخته شده بود و نه حتی مردم بلکه بسیاری از خواص جامعه هم از آن بی‌اطلاع بودند به نمایش گذاشته است .

وی درباره اهمیت داستان فیلم یتیم‌خانه گفت: داستان این فیلم از این جهت که به مردم آگاهی می‌دهد که بیگانگان با ما چه تعامل و برخوردی داشتند بسیار حائز اهمیت است. بعضیها که ساده‌اندیش یا به‌تعبیر مقام معظم رهبری سهل‌اندیش هستند یا حتی بعضاً وانمود می‌کنند قصد داشته و دارند که به مردم این‌گونه القاء کنند که گویی ما مقصر بودیم و رفتار تندی با غرب داشته‌ایم و باید رفتارمان را اصلاح کنیم، این فیلم ادعای این گروه را ابطال می‌کند. فشار برای کمتر دیده شدن یتیم‌خانه، نوعی خیانت به مردم است .

حسینی با بیان وظایف وزارت ارشاد در قبال فیلم یتیم‌خانه و امثال آن گفت: این وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که سرمایه گذاری کنند برای ساختن فیلمی همچون یتیم‌خانه اما حالا که آنها سفارش چنین فیلمی را ندادند یا به ذهنشان نرسیده، یک هنرمند متعهدی مثل آقای ابوالقاسم طالبی این کار را شروع کرده و بعضی افراد هم از آن حمایت کردند، خوب، با این وضعیت نباید نسبت به آن فشار وجود داشته باشد تا دیده نشود و مانع و محدودیت در راه نمایش این اثر ایجاد کنند. به‌نظر من این فیلم، هم در ایران و هم در خارج از ایران ظرفیت دیده شدن را دارد .

«سرو زیر آب» تامین سرمایه شد

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره لزوم برگزاری جشنواره فیلم کودک در اصفهان گفت: تفاهمنامه‌ای که آقای ایوبی رییس سازمان سینمایی، من به عنوان مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و شهردار اصفهان امضا کرده‌ایم پنج ساله است در نتیجه این جشنواره باید در این مدت در اصفهان برگزار شود .

وی ادامه داد: زمانی که در رویدادهای سینمایی خارج از کشور شرکت می‌کنم بیشتر متوجه این موضوع می‌شوم که جشنواره فیلم کودک کشورمان را با شهر اصفهان می‌شناسند و لازم است این اعتبار همچنان حفظ شود. منتهی در حوزه اجرا ما باید مناسباتی را با اصفهان داشته باشیم که امیدوارم با جلسه خوبی که اخیراً با آنها داشته‌ایم این مناسبات شکلی حرفه‌ای به خود بگیرد .

تابش درباره جدیدترین خبرها درباره نوع برگزاری این جشنواره توضیح داد: امسال قرار شد همزمان با دهه فجر و با برگزاری جشنواره فیلم فجر در اصفهان، بخشی به مرور جشنواره سال قبل اختصاص یابد و رویدادهای جنبی مثل بزرگداشت، ورک‌شاپ و ... نیز تعریف خواهد شد. البته جشنواره مهمان بین‌المللی نخواهد داشت و امیدواریم در سال آینده همزمان با عید سعید فطر جشنواره‌ بین المللی فیلم‌ کودک را در اصفهان برگزار شود .

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به مهمترین تولیدات این بنیاد عنوان کرد: در حوزه دفاع‌مقدس فیلم «سرو زیرآب» از محمدعلی باشه‌آهنگر به زودی کلید خواهد خورد که با همکاری حوزه هنری و موسسه تصویر شهر و طی قرارداد سه‌جانبه تامین سرمایه می‌شود و بنیاد فارابی شروع به پرداخت سهم خود کرده‌ است .

تابش با اشاره به روند تولید این فیلم گفت: پیش‌تولید این فیلم شروع شده و مطالعاتی که باید در چند شهر کشور انجام بگیرد، در حال انجام است .

وی در پایان یادآور شد: در بنیاد سینمایی فارابی این توفیق را داشتیم که از چند زن فیلمساز که اولین فیلم‌ سینمایی خود را می‌سازند، حمایت کنیم و امیدوارم آثار این فیلمسازان امسال در جشنواره فیلم فجر مورد توجه قرار بگیرد .

«نفس» آبیار در نخستین روز اکران به سه سانس فوق العاده رسید

تازه ترین اثر سینمایی نرگس آبیار که از روز گذشته 19 آبان ماه در گروه سینمایی کوروش اکران شده است، در نخستین روز از اکران عمومی به سه سانس فوق العاده در سینماهای کوروش و آزادی و رسید . فیلم سینمایی «نفس » علاوه بر سانس های عادی در سینما کوروش به دو سانس فوق العاده در این مجتمع سینمایی رسید و سینما آزادی هم علاوه بر سانس های معمول، میزبان علاقمندان به این فیلم در یک سانس فوق العاده بود .

همچنین طبق آمار دریافت شده از سالن های سینما در شهرستان ها، مجموع سانس های سینماهای نمایش دهنده فیلم «نفس» با استقبال بسیار خوب مخاطب مواجه شده بود .

فیلم سینمایی «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی شرکت نورتابان، محمد حسین قاسمی و ابوذرپور محمدی تولید شده است و هم اکنون در سراسر کشور در حال اکران است .

«پل سفید» در سرخس جلوی دوربین رفت

علی قوی‌تن کارگردان و تهیه‌کننده درباره روند تولید فیلم سینمایی «پل سفید» گفت: مدت 40 روز است که در مناطق مختلف خراسان مشغول بازبینی لوکیشن و انتخاب بازیگر نقش اصلی فیلم هستم، تا بالاخره بعد از این که در مناطق مختلف بیش از 150 کودک و نوجوان را دیدم و با برخی از آن ها تمرین کردیم، بازیگر نقش اصلی فیلم بهاره نوروزی نقش یک کودک حدود 8 سال را بازی می‌کند انتخاب کردیم .

وی ادامه داد: از 13 آبان ماه فیلمبرداری را آغاز کردیم و اکنون مشغول فیلمبرداری صحنه‌های مربوط به بیابان در منطقه سرخس هستیم. ظرف 20 روز آینده تدوین فیلم توسط مهدی حسینی‌وند -که سال‌هاست با هم همکاری داریم- آغاز می‌شود که امیدواریم فیلم را برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده کنم .

قوی‌تن که سابقه بازی در فیلم‌های قبلی خود را دارد، درباره حضورش به عنوان بازیگر در فیلم گفت: قصد بازی در این فیلم را ندارم. صحنه‌های مربوط به بزرگسالان در این فیلم محدود است و تلاش می‌کنیم از بازیگران بومی برای این نقش‌ها استفاده کنیم‌ .

تعدادی از عواملی که در این فیلم همکاری دارند عبارتند از :

کارگردان و تهیه‌کننده: علی قوی‌تن، مدیر فیلمبرداری شهاب نوروزیان، تصاویر هوایی و حرکتی: میلاد مقدم، مدیر صدابرداری: احمد صالحی، طراح چهره‌پردازی: رحیم مهدی خانی، دستیار اول کارگردان: حسین محمدیان، برنامه ریز: بیژن موسوی کاشانی .

احمد مهران فر و بابک حمیدیان به «ماجرای نیمروز» مهدویان پیوستند

«ماجرای نیمروز» جدیدترین فیلم سینمایی محمدحسین مهدویان در آخرین مراحل پیش تولید قرار دارد و به تازگی احمد مهران فر و بابک حمیدیان به جمع بازیگران این فیلم اضافه شده اند . همچنین پیش از این حضور مهدی پاکدل، هادی حجازی فر و مهرداد صدیقیان قطعی شده بود .

» ماجرای نیمروز» دومین فیلم بلند سینمایی محمدحسین مهدویان پس از ساخت اثر موفق «ایستاده در غبار» است که در جشنواره فجر و در اکران عمومی با استقبال بسیار خوبی روبرو شد .

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:در محله های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیایان ها و کوچه ها و در پستوی خانه ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟-

«ماجرای نیمروز» با فیلم قبلی این کارگردان به جهت قصه گو بودن و فضا سازی بسیار متفاوت است .

از عوامل تولید «ماجرای نیمروز» می توان به:فیلمنامه:محمد حسین مهدویان و ابراهیم امینی، مدیر فیلمبرداری:هادی بهروز، طراح گریم:محسن دارسنج، طراح صحنه و لباس:بهزاد جعفری، صدابردار:هادی ساعد محکم، مجری طرح:کامران حجازی، مدیر تولید:سعید شرفی کیا، جلوه های ویژه:محسن روزبهانی، برنامه ریز:وحید کاشی، دستیار اول کارگردان:عبدالرحیم صاحب الفصول، عکاس:سحاب زری باف، مشاور رسانه ای:بیتا موسوی و تهیه کننده:سید محمود رضوی اشاره کرد .

این فیلم هم اکنون در مرحله پیش تولید قرار دارد و قرار است از اواخر آبان کلید بخورد. همچنین تمام صحنه ها در تهران و اطراف شهر فیلمبرداری می شود . « ماجرای نیمروز» محصول موسسه سیمای مهر است .

اتمام فیلمبرداری "زیر سقف دودی" سه هفته دیگر/ اولین اکران، در جشنواره فیلم فجر

پوران درخشنده در گفتگو با خبرنگار فرهنگی " نسیم آنلاین "؛ درباره آخرین وضعیت فیلم "زیر سقف دودی" گفت: در حال حاضر در وردآورد در حال فیلمبرداری سکانس های مربوط به کارخانه هستیم، البته لوکیشن اصلی فیلم در تهران است .

وی ادامه داد: پیش بینی مان این است که تا 3 هفته دیگر فیلمبرداری کار به پایان برسد و تمام تلاش مان را می کنیم تا اولین نمایش "زیر سقف دودی " در جشنواره فیلم فجر باشد .

کارگردان "زیر سقف دودی" اظهار داشت: به احتمال زیاد یک یا دو بازیگر دیگر به جمع ما اضافه می شوند ولی هنوز در این زمینه به جمع بندی نهایی نرسیده ایم، از این رو ترجیح می دهم فعلا در این باره صحبت نکنم .

درخشنده خاطر نشان کرد: تدوین و صداگذاری کار همزمان با فیلمبرداری در حال انجام است .

فیلمبرداری «بیست و یک روز بعد» به نیمه رسید

فیلمبرداری فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان و تهیه کنندگی باشگاه فیلم سوره با مدیریت فیلمبرداری علیرضا برازنده در دهکده المپیک به نیمه رسید و امروز نخستین تصویر از بازی ساره بیات در این فیلم منتشر شد.

هم اکنون تیم تولید «بیست و یک روز بعد» پس از محمدشهر کرج و قلعه حسن جان، برای تصویربرداری صحنه های داخلی به لوکیشن دفتر فیلمسازی در دهکده المپیک رسیدند.

«بیست و یک روز بعد» ملودرامی اجتماعی از قصه زندگی نوجوانی به نام «مرتضی» است که در راه تحقق آرزوی ناکام پدرش، با چالش بسیاری روبرو می شود.

ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ و امیرحسین صدیق از جمله بازیگران بزرگسال این فیلم هستند و مهدی قربانی و حسین شریفی دو بازیگر نوجوان «بیست و یک روز بعد» را تشکیل می دهند. مهدی قربانی، بازیگر نوجوان سینمای ایران، نقش اصلی این فیلم را برعهده دارد که سودای فیلمسازشدن در سر دارد. ساره بیات نیز در این فیلم با گریمی متفاوت در نقشی تازه در سینمای ایران جلوی دوربین رفته است. عوامل در تلاش اند تا با تدوین همزمان، این فیلم را برای سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده کنند.

در خلاصه داستان «بیست و یک روز بعد» آمده است: همیشه همینجوریه! آخرین بار هوا ابر شد. باد گرفت. درختا داشتن از جا کنده می شدن. اونقدر بارون شدید شد که سیل شهرو گرفته بود. پرنده ها دور و بر لونه هاشون جیغ می کشیدن. یکی از بچه ها قسم می خورد خودش دیده خورشید یکی دوبار نورش کم و زیاد شده...!

ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی، جلال فاطمی، رضا استادی، سینا رازانی، حسین شریفی، مسعود چوبین، مهسا هاشمی، راستین عزیزپور، امیرعلی محمودی، ارکین توتونچی، ابوالفضل باشی و پیمان رسولی از جمله بازیگرانی هستند که در نخستین محصول سینمایی باشگاه فیلم سوره نقش آفرینی خواهند کرد. باشگاه فیلم سوره زیر نظر سازمان سینمایی حوزه هنری است.

عوامل فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» عبارتند از کارگردان: سیدمحمدرضا خردمندان، نویسنده: سیدمحمدرضا خردمندان، احسان ثقفی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، طراح استوری بورد: محمد لطفعلی، طراح گریم: جلال موسوی، طراح صحنه و لباس: کامیاب امین عشایری، مدیر صدابرداری: امیر نوبخت، تدوین: بابک رضاخانی، مدیر تولید: ابراهیم زاهدی فر، مدیر برنامه ریزی: سعید عباسی، دستیار اول کارگردان: آرش حسن پور، دستیار اول فیلمبردار: محمد عزت خواه، دستیار اول صحنه: وهاب یحیی زاده، منشی صحنه: داریوش اسقایی، مدیر تدارکات: رسول سیدحاتمی، عکاس: نوید سجادی حسینی، تصویربردار پشت صحنه: محمد مهدی پور، مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی: هادی فیروزمندی، محصول باشگاه فیلم سوره حوزه هنری.

ارسال نظر: