وزیر اقتصاد:

شرایط به لحاظ تورم خوب است/ نماد معاملاتی بانک‌ها به زودی باز می‌شود

کدخبر: 2072875

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نوسانات آینده ارز محدود خواهد شد و همچنین بدهی‌های دولت نیاز به لایحه ندارد و ساماندهی خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در غرفه باشگاه خبری توانا (فارس) با اشاره به وضعیت لایحه بودجه 96 اظهار داشت: هنوز نرخ ارز در بودجه تعیین نشده و نرخی که در بودجه تعیین می‌شود.، صرفا نرخ محاسباتی است و هنوز به مرحله تصمیم‌گیری نرسیده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: در آینده نوسانات زیاد در نرخ ارز نخواهیم داشت و در این سال‌ها نوسانات در حد 4 تا 5 درصد بوده است.

طیب‌نیا در پاسخ به این سوال که برای یکسان‌سازی چه نرخی مدنظر دولت است، تصریح کرد:‌آنچه مدنظر بوده نرخ شناور مدیریت شده است که متناسب با شرایط بازار تعیین می‌شود اما نوسانات نرخ ارز در بازار محدود خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال ثبات بازار ارز است، درباره نرخ تورم تصریح کرد: شرایط به لحاظ تورم خوب است و امیدواریم بتوانیم شرایط را حفظ کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره متوقف بودن نمادهای معاملاتی بانک‌ها در بورس تصریح کرد: در آینده نزدیک نماد این بانک‌ها باز خواهد شد. ویژگی اصلی بورس قدرت نقدشوندگی است و هرچه به این موضوع لطمه بزند مطلوب ما نیست و سعی ما بر باز شدن آن است، اگر برای مدت کوتاهی بسته شده امیدواریم محدود و کوتاه مدت باشد.

وی در مورد بدهی‌های دولت به بانک‌ گفت: برای ساماندهی بدهی‌های دولت به بانک اقدام شده و نیاز به لایحه ندارد.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به مخدوش بودن اصالت گزارش حسابرسی یک ناشر در بازار سهام مردم باید از این پس به جای گزارش‌های حسابرسی شده به چه مستندات و یا اطلاعاتی اکتفا کنند، گفت: «مردم به خدا توکل کنند...»

ارسال نظر: