در صورت تایید محرومیت،عمیدی تنها یک سال محروم می‌شود

ذوالقدری: داروی مصرفی عمیدی نیروزا نیست اما ممنوعه است/ هنوز محرومیت او قطعی نشده است

کدخبر: 2072631

مدیر سازمان تیم‌های ملی گفت: بتامتازون از داروهای نیروزا به حساب نمی‌آید اما در لیست داروی‌هایی قرار دارد که مصرف آن ممنوع است.

غلامحسین ذوالقدری در گفتگو با « نسیم آنلاین »، در خصوص خبر دوپینگ امید عمیدی اظهار داشت: در مسابقات فجیره از این ورزشکار آزمایش دوپینگ گرفته می‌شود و بعد از آن به ما اعلام می‌شود این ورزشکار داروی بتامتازون مصرف کرده است. این دارو از داروهای نیروزا به حساب نمی‌آید اما در لیست داروی‌هایی قرار دارد که مصرف آن ممنوع است.

وی ادامه داد: تنها در زمانی ورزشکار مجاز به مصرف این دارو است که یک ماه پیش از مسابقات به اطلاع فدراسیون جهانی و کمیته مسابقات این فدراسیون رسانده باشد. به هیچ وجه این دارو، از مواد نیروزا نیست و جهت تقویت انرژی مصرف نشده است. اولا ورزشکار ما اطلاع از مصرف این دارو نداشته است و حتی نمی‌داند در چه تاریخی این دارو را مصرف کرده است.

مدیر سازمان تیم‌های ملی تکواندو تصریح کرد: این ورزشکار فقط می‌داند در مقطعی بیمار بوده است و به پزشک مراجعه کرده است و چون پزشک او نیز ورزشی نبوده است برای درمان آلرژی این دارو را تجویز کرده است. این عمل کاملا سهوی بوده است و ورزشکار گناهی ندارد اما چون مصرف این دارو ممنوع بوده است باید برای مصرف آن فدراسیون جهانی را در جریان قرار می‌داد.

ذوالقدری با تاکید بر اینکه مدارک لازم در این خصوص به مقامات فدراسیون جهانی تکواندو تحویل داده شده است، گفت: ما بعد از اعلام این موضوع از طرف فدراسیون جهانی مدارک لازم را ارائه کردیم اما در روزهای اخیر به ما اعلام کردند مدارک را کافی ندانستند ولی فرصت برای تجدید نظر برای ما وجود دارد و رای قطعی نیست. ما به هرشکلی که از دستمان بر بیاید فرصت داریم تا از حقانیت این موضوع دفاع کنیم.

مدیر سازمان تیم‌های ملی تکواندو در خصوص دعوت این ورزشکار به اردوی تیم ملی عنوان کرد: در تاریخ 5 آبان ماه از طریق فدراسیون جهانی رسما به نامه زده شد و افرادی که به مسابقات فینال گرندپریکی دعوت شده‌اند را اعلام کردند که نام این ورزشکار نیز در میان دعوت شده‌ها دیده می‌شد که ما این دعوت‌نامه را در اختیار شما قرار خواهیم داد. ما باز هم با وجود این دعوت‌نامه در همان تاریخ با فدراسیون جهانی نامه‌نگاری کردیم تا از تکلیف رای این ورزشکار اطلاع کافی کسب کنیم .

وی ادامه داد: بعد از نامه ما تا تاریخ 8 آبان ماه ما جوابی دریافت نکردیم و مجددا در این تاریخ نامه دیگری به فدراسیون جهانی ارسال کردیم. ما در نامه دوم خواستار این شدیم تا سریعتر جواب نامه ما داده شود تا تکلیف خود را برای استفاده از این ورزشکار در مسابقات فینال گرندپری و جام‌جهانی بدانیم. در تاریخ 11 آبان ماه فدراسیون جهانی جواب نامه ما را داد و اعلام کرد فعلا اجازه استفاده از این ورزشکار نداریم. این مراحل نشان می‌دهد فدراسیون تکواندو هیچ مشکلی نداشته است و اگر به اردوی تیم ملی دعوت شده است به واسطه دعوت نامه فدراسیون جهانی بوده است.

ذوالقدری خاطر نشان کرد: تا زمانی که اجازه درخواست تجدید نظر خواهی در خصوص این پرونده وجود دارد یعنی محرومیت او هنوز قطعی نشده است اما متاسفانه دو رسانه سریعا از محرومیت چهار ساله آنها خبر دادند . این در حالی است که اگر رای محرومیت این ورزشکار به دلیل مصرف داروی بتامتازون قطعی هم شود با توجه به اینکه فقط داروی ممنوعه بوده است تنها یک سال خواهد بود.

مدیر سازمان تیم‌های ملی تکواندو در خصوص حضور این ورزشکار در مسابقات لیگ گفت: خبر عدم حضور و رای او در تاریخ 11 آبان ماه به ما اعلام شده است و این در حالی است که 5 آبان ماه او به مسابقات گرندپری دعوت شده بود و بر همین اساس در مسابقات لیگ نیز حضور داشته و در مسابقات قهرمانی کشور نیز شرکت کرده است.

ارسال نظر: