آخرین خبرها از انفجار در سامرا

منابع رسمی: ۹ زائر ایرانی شهید و ۹۷ نفر مجروح شدند/ انتقال ۸۸ مجروح به کشور/ اعزام زائر به سامرا ممنوع شد

کدخبر: 2072625

بر اثر وقوع دو حادثه تروریستی در سامرا در مجموع ۱۳۲ زائر مجروح شدند که ۹۷ نفر از آنها ایرانی هستند و ۹ زائر ایرانی نیز در این حوادث به شهادت رسیدند

به گزارش « نسیم آنلاین »، بر اثر وقوع دو حادثه تروریستی در سامرا در مجموع 132 زائر مجروح شدند که 97 نفر از آنها ایرانی هستند و 8 زائر ایرانی نیز در این حوادث به شهادت رسیدند.

دوشنبه 17 آبان 1395

آمار شهدای زائران ایرانی حادثه تروریستی سامرا به 9 نفر افزایش یافت

10:13- حمیدرضا گودرزی سخنگوی ستاد اربعین گفت: آمار شهدای انفجار تروریستی روز گذشته در پارکینگ اتوبوس های زائرین در سامرا به 9 نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: کار انتقال مجروحان حادثه به داخل کشور ادامه دارد و تمامی امکانات درمانی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

به گفته گودرزی اعزام زائران به سامرا تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.

داعش تصاویر عاملان شهادت زائران ایرانی را در سامرا منتشر کرد

10:04- گروه تروریستی داعش تصاویر مربوط به دو عامل انتحاری روز یکشنبه در شهر سامر را که موجب شهادت چندین زائر ایرانی شد منتشر کرد.

وزیر بهداشت: اعزام تیم‌های درمانی به عراق/ درمان اصلی مجروحان سامرا در ایران انجام می‌شود

09:58- سیدحسن هاشمی درباره اقدامات انجام شده برای انتقال مجروحان انفجار عراق، اعلام کرد: تعداد ۸۸ نفر از مجروحان ایرانی مجروح در این جنایت به ایران منتقل شدند و انتقال ۱۱ نفر دیگر که امکان جابجایی آنها در حال حاضر وجود ندارد در اولین فرصت به کشور اعزام می شوند.

وی افزود: در کشور همه امکانات برای بستری و درمان مجروحان آماده است و علاوه بر ۱۰ بیمارستان اختصاص یافته برای بستری و مداوای مجروحان، چند تیم تخصصی نیز به عراق اعزام شده اند که اقدامات اولیه درمانی را از همان جا انجام دهند.

هاشمی تاکید کرد: با توجه به محدودیت های درمانی در عراق و همزمانی این انفجار با عملیات آزادسازی موصل و محدودیت بیشتر، ترجیح ما بر این است که مجروحان ایرانی به کشور منتقل شده و با بهترین امکانات مورد مداوا قرار بگیرند

وزیر بهداشت در مورد انتقال پیکر قربانیان این جنایت نیز گفت: سازمان حج و زیارت وظیفه انتقال پیکر قربانیان را بر عهده خواهد داشت و اولویت اول وزارت بهداشت رسیدگی به درمان مجروحان است.

هاشمی، از آمادگی پزشکی قانونی کشور برای شناسایی قربانیان احتمالی ای که امکان شناسایی آنها وجود ندارد نیز خبر داد و گفت: طبق آمار اولیه ارائه شده این انفجار ۹ کشته به جا گذاشته که از این تعداد هفت نفر از هموطنان ما بوده اند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی خبر داد: اوضاع در سامرا به حال عادی بازگشت/آخرین شمار شهدای ایرانی 8 نفر

03:58- سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه در حال حاضر با تدابیر ویژه مأموران امنیتی عراق، شرایط در سامرا به حالت عادی برگشته است، گفت: هم اکنون دو هواپیمای مجهز امدادی از ایران به کشور عراق اعزام شده اند تا با تسهیل بخشی به اقدامات امدادی، پیکر شهدای ایرانی را به وطن منتقل کنند.

حمیدرضا گودرزی افزود: براساس آخرین آمار واصله از شهر سامرای عراق، براثر انفجار انتحاری بمبی در یک پارکینگ عمومی، تعدادی از زائران و مسافران از جمله هشت نفر از هموطنانمان به شهادت رسیده و تعداد قابل توجهی از حاضران در صحنه نیز مجروح شدند.

وی ادامه داد: این زائران در حال پیاده شدن از اتوبوس در پارکینگ سامرا بودند که براثر حمله عوامل انتحاری دچار حادثه شدند.

گودرزی درخصوص هویت این افراد گفت: از آنجایی که این زایران جزو کاروان‌های آزاد بوده‌اند، اسامی دقیق تمامی آنها مشخص نیست اما براساس تحقیقات اولیه تیم اعزامی کشور، تعدادی از این زایران از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و همچنین اصفهان بوده‌اند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اعلام این خبر که در همان لحظات نخست انفجار، یک هیات از سفارت ایران در عراق برای اطلاع از جزییات حادثه و اتخاذ تدابیر فوری و همچنین انتقال سریع مجروحان ایرانی این حادثه به بیمارستان در محل انفجار حاضر شدند، افزود: دو هواپیمای امدادی نیز از فرودگاه تهران در حال اعزام به کشور عراق است تا اقدامات امدادی را تسهیل بخشیده و پیکر شهدای ایرانی را به وطن منتقل کنند.

وی در پاسخ به نگرانی هموطنانی که اقوام آنها در کشور عراق به سر می‌برند، گفت: در حال حاضر با تدابیر ویژه مأموران امنیتی عراق، اوضاع در شهر مقدس سامرا تحت کنترل امنیتی است و هیچ‌گونه خطری این شهر و مرقدهای 'امامین عسکریین' (ع) را تهدید نمی‌کند. بطوری که پس از تدابیر امنیتی اولیه که در محل انفجار و اطراف حرم امامین عسکریین (ع) به اجرا درآمد و اطمینان از نبود هرگونه تهدید تروریستی در این شهر، شرایط در سامرا به حالت عادی برگشته است.

یکشنبه 16 آبان 1395

اوحدی: در دو انفجار تروریستی در سامرا ۷ ایرانی شهید و ۹۷ نفر مجروح شدند/ اعزام زائرین ایرانی به سامرا ممنوع شد

22:22- سعید اوحدی در ارتباط مستقیم با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک گفت: ساعت ۹ صبح امروز عوامل داعش بعد از شکست های سنگینی که در موصل داشتند مرتکب جنایت بسیار فجیعی در سامرا شدند که به دنبال آن دو عملیات انتحاری به وقوع پیوست که انفجار اول در محل پارکینگ اتوبوس زائرین در سامرا اتفاق افتاد و انفجار دوم در محل تردد زائرین به سمت حرم بود.

رئیس سازمان حج افزود: در مجموع ۹ تن از زائرین به شهادت رسیدند که هفت تن از آن ها زائرین ایرانی بودند و ۲ نفر نیز راننده اتوبوس بودند.

وی اظهار کرد: در این انفجارها ۱۳۲ عزیز زائر مجروح شدند که ۹۷ نفر از آن ها ایرانی بودند. بلافاصله هلال احمر ایران و عوامل ستادی حج و زیارت به همراه سفارت ایران خود را به محل حادثه رساندند و با هماهنگی با اورژانس عراق، چهار فروند هلی کوپتر سریعاً زائرین را به بیمارستان های کاظمین و بغداد منتقل کردند.

اوحدی در ادامه گفت: تعدادی از زائرین مجروح سرپایی درمان شدند و در حال حاضر ۵۸ زائر ما در بیمارستان های کاظمین و بغداد بستری هستند. در حال حاضر همه عوامل امدادی هلال احمر و حج و زیارت در بیمارستان ها حضور دارند و امور درمانی تحت نظر است. امیدواریم در روزهای آینده با بهود وضعیت زائرین تعدادی از آن ها زودتر مرخص شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره وضعیت امنیتی سامرا در آستانه اربعین و محدودیت اعزام کاروان های آزاد به این شهر گفت: ۹ کاروانی که از طرف حج و زیارت به سامرا اعزام شده بودند در زمان انفجار در حرم بودند که با توجه به هماهنگی با عوامل امنیتی این کاروان ها در حرم نگه داشته شدند و بعد از ظهر به بغداد انتقال یافتند.

وی در پایان اعلام کرد که امروز طی هماهنگی با مجموعه ستادی و نماینده جمهوری اسلامی در بغداد تردد زائرین در سامرا به صورت کامل ممنوع اعلام شد.

سرپرست اورژانس کشور خبر داد: ۸۸ مجروح حادثه سامرا به کشور منتقل شدند/ ۱۱ مجروح قابل انتقال نبودند

22:00- پیرحسین کولیوند اظهار داشت: ۱۲تن از مجروحان به دلیل شرایط جسمی‌شان، قابلیت انتقال نداشتند. وضعیت این مجروحان را پیگیریم و به محض استیبل شدن شرایط‌شان، جهت ادامه روند درمانی به کشور منتقل خواهند شد. همچنین در صورت لزوم جهت رسیدگی به وضعیت این ۱۱ مجروح، پزشک و جراح به کشور عراق اعزام خواهیم کرد.

وی افزود: حدود ۱۰ بیمارستان در تهران که خدمات تروما را ارایه می‌دهند، این مجروحان را پذیرش خواهند کرد و روند درمانی آنها را ادامه می‌دهند.

به گفته وی، عملیات انتقال مجروحان از فرودگاه به بیمارستانها نیز توسط ۲۰ آمبولانس و ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس انجام شد.

سرپرست اورژانس کشور گفت: حال تمامی این ۸۸ مجروح تقریبا خوب است.

کولیوند تاکید کرد که چگونگی رسیدگی به مجروحان در بیمارستان‌ها را به طور جد پیگیر خواهد بود و با حضور در بیمارستانها، از نزدیک روند درمان آنها را پیگیری خواهد کرد.

بیمه دانا: زائران اربعین تا 193 میلیون تومان بیمه هستند

18:15- مسئول طرح قرارداد زائرین اربعین بیمه دانا گفت: تمام زائرین اربعین حسینی که از طریق سامانه سماح برای دریافت ویزا اقدام می کنند ، در صورت حوادث تروریستی و یا تصادفات تا سقف 193 میلیون تومان بیمه می شوند.

عزت الله حقیقتی بروجنی در مصاحبه خبرگزاری صدا و سیما گفت : این بیمه نامه از اول آبان تا 12 آذر مخصوص زائران اربعین حسینی است و برای یک بار سفر به کشور عراق و در مدت اقامت قانونی 21 روزه در این کشور صادر می شود.

وی با بیان اینکه از هنگام ورود به عراق تا خروج از این کشور زائرین تحت پوشش این بیمه قرار دارند ، گفت : زمانی که زائران به سامانه سماح مراجعه می کنند علاوه بر هزینه ویزا 18هزار و 800 تومان برای خرید این بیمه نامه و 6 هزار تومان نیز برای خدمات رسانی هلال احمر پرداخت خواهند کرد و در مقابل تا سقف 193 میلیون تومان در حوادث تروریستی و تصادفات بیمه خواهند شد.

وی گفت : هزینه بستری در بیمارستان و سرپایی نیز تا مبلغ 16 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

بروجنی افزود : در صورتی که زائر به صورت عادی در طول این سفر فوت کند 15 میلیون تومان به وراث وی تعلق خواهد گرفت .

مسئول طرح قرارداد زائرین اربعین بیمه دانا گفت : در صورتی که زائرین در کشور عراق دچار حادثه یا بیماری شدند ، کافی است به یکی از پایگاه های هلال احمر ایران در عراق مراجعه کنند تا به کارشناسان بیمه دانا معرفی شوند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ما در شهرهای کوت ، حله ، نجف و کربلا حضور دارند ، گفت : در مجموع 150 نفر از کارشناسان و رابطان بیمه دانا در عراق حضور دارند تا به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی کنند.

حقیقتی بروجنی با بیان اینکه سفارت عراق در ایران تاکید دارد همه کسانی که ویزای اربعین می گیرند باید بیمه نامه کامل سلامت داشته باشند ، افزود : ستاد اربعین وزارت کشور با بیمه دانا قراردادی جهت بیمه سلامت زائرین اربعین امضا کرده است و زائرین می توانند از خدمات این بیمه نامه استفاده کنند .

وی با تاکید بر اینکه امسال تنها بیمه دانا متکفل بیمه سلامت زائران اربعین حسینی است ، گفت : شنیده شده است که برخی از دفاتر بیمه ای اقدام به بیمه زائرین با هزینه های کمتر می کنند که هشدار می دهیم در صورت حادثه برای این زائران ، سقف تعهدات بیمه ای بسیار کم و ناچیز است و در صورت بیمه کردن در این دفاتر مسئولیت هر گونه حادثه و جبران مالی آن بر عهده خود زائران خواهد بود.

سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه اعلام کرد: ۹۷ ایرانی در انفجار تروریستی سامرا مجروح شدند + لیست مجروحین

17:33- سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه ای اعلام کرد؛ در جریان انفجارهای تروریستی صبح امروز که در محل پارکینگ اتوبوس های زائران در سامرا و همچنین در مسیر زائران رخ داد، متاسفانه تعدادی از زائران ایرانی مجروح و تعدادی به شهادت رسیدند.

براساس این اطلاعیه ، سازمان حج و زیارت با اعزام فوری نیروهای ستاد کاظمین به سامرا به کمک مجروحین شتافت و با همکاری مرکز پزشکی حج و زیارت و تیم درمانی عراقی توسط 4 فروند بالگرد به بیمارستان های بغداد انتقال داده شدند.

بر اساس این اطلاعیه طی این حادثه 7 نفر زائر به شهادت رسیدند که 5 نفر از آنان ایرانی و دو نفر دیگر عراقی هستند همچنین 102 نفر در این حادثه مجروح شدند که 97 نفر آنان ایرانی هستند.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با توجه به اینکه زائران مذکور از کاروان های سازمان حج و زیارت نبوده اند، اطلاعات دقیقی از آنان در دست نیست و اسامی دقیق مجروحین و شهدای این حادثه توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق اعلام خواهد شد اما اسامی تعدادی از مجروحان این حادثه که از مراکز درمانی عراق دریافت شده است به شرح ذیل می باشد:

(زهرا اسماعیلی ، عباس حیدری ، بلقیس حداد زاده ، گلشن طالبی ، زیاده ربیعی، صفر محمودی، فاطمه ذاکری، شکوه مساعی) از استان هرمزگان؛ (رجبعلی جعفرزاده، ابوالفضل قصابی، حسن قربانی، مهدی سلیمانی، پری گل ابراهیمی) از استان اصفهان ؛ (امید مسرور، علی اکبر زنده دل، حسن قاسمی) از استان مرکزی؛ مرتضی کاظمی ازاستان گلستان؛ بهروز اسلامی از استان فارس؛ حلیمه صابری از استان خوزستان؛ (پری نظری، سیف الله عزیزی، فاطمه رییسی، محمود ملکی، آتیه ملکی) از استان کرمانشاه و حمیدرضا حافظی از سیرجان استان کرمان.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: متاسفانه خانم زینب دستیار و آقای محمدرضا حافظی (از سیرجان) در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند و اسامی دیگر شهدا در دست نیست.

در این اطلاعیه اعلام شده است : بهنگام وقوع حادثه امروز ، 9 کاروان از زائران سازمان حج و زیارت در سامرا حضور داشتند که همگی به سلامت به کاظمین بازگردانده شدند.

سازمان حج و زیارت شهادت هم وطنان عزیزمان در این حادثه تروریستی را تسلیت عرض نموده و شفا و بهبودی مجروحین این حادثه را از درگاه ایزدی مسئلت دارد.

ورود مجروحان‌ حادثه تروریستی سامراء به تهران، امشب‌ (یکشنبه)

17:30- بنا بر‌ اعلام وزارت بهداشت تدارک کامل برای انتقال این مجروحان به بیمارستان های تهران پیش بینی شده است . آقای قاضی‌ زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و‌ آموزش پزشکی هم از این مجروحان استقبال و عملیات انتقال آن ها از طریق آمبولانس ها به چند بیمارستان را مدیریت می کند‌.

ایران انفجارهای تروریستی در سامرا و تکریت را به شدت محکوم کرد

13:51- بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انفجارهای تروریستی سامرا و تکریت در عراق که به کشته و زخمی شدن دهها تن از انسانها و زائران بی گناه منجر شد را به شدت محکوم کرد.

قاسمی ضمن تسلیت این وقایع دردناک، با بازماندگان این اقدامات شوم تروریستی ابراز همدردی کرده و بار دیگر مسؤولیت جامعه جهانی در مقابله با گسترش تروریسم و اقدامات وحشیانه گروههای تکفیری را مورد تأکید قرار داد.

وی ضمن ابراز تاسف از شهادت و زخمی شدن تعدادی از زائران ایرانی در حوادث تروریستی سامرا این ضایعه دردناک را به ملت ایران و خانواده های داغدار این شهدای مظلوم تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت خارجه، این اقدامات وحشیانه را ناشی از ناکامی های مکرر تروریست ها در پیشبرد اهداف پلید خود در عراق دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران تا شکست کامل و پاکسازی تروریسم، در کنار دولت و ملت عراق خواهد ایستاد.

آخرین اخبار درباره شهدا و مجروحان ایرانی حمله تروریستی سامرا

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن محکومیت شدید حمله تروریستی به زائران مظلوم و بی گناه در سامرا توسط تروریست های جنایتکار و ابراز همدردی مجدد با خانواده شهدا و مجروحان این حادثه دردناک، اظهار داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده توسط سفارت کشورمان در عراق مشخص شد هموطنان شهید و مجروح حادثه تروریستی صبح امروز در سامرا، از زائران کاروان های حج و زیارت متعلق به استان های اصفهان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بودند.

وی افزود: طی اقدامات بعمل آمده، مجروحانی که دارای وضعیت وخیمی بودند با سه فروند بالگرد به بیمارستان‌های کاظمین منتقل و مابقی مجروحان با آمبولانس انتقال داده شدند. پیکر شهدای این حادثه دردناک نیز بعد از طی مراحل قانونی به بغداد انتقال خواهد یافت.

قاسمی در پایان اظهار داشت: وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد به جد پیگیر رسیدگی به حال مجروحان این حادثه شوم هستند.

در حالی که نیروهای عراقی در جنوب شهر موصل به 4 کیلومتری شهر رسیده‌اند و در داخل شهر نیز نیروهای یگان مبارزه با تروریسم توانسته‌اند پیشروی خوبی داشته باشند، نیروهای داعش دست به عملیات‌های ایذائی و حملات تروریستی به شهرهای دیگر زده‌اند تا از حجم فشارها در جبهه موصل بکاهند.

ارسال نظر: