احتمال طوفان در تهران و مناطق غربی کشور

کدخبر: 2072013

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش سرعت باد و باران در ساعات پایانی امروز و تبدیل آن به شرایط طوفان خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی، احد وظیفه گفت: امروز سامانه‌ای در حال فعالیت در کشور است که از شمال غرب وارد شده و غرب کشور را در بر گرفته است و در استان‌های جنوب غرب، لرستان، ایلام، خوزستان، مرکزی، همدان، البرز و قزوین و تهران نیز فعال است که موجب بارندگی، رگبار و رعد و برق و وزش باد در این ا‌ستان‌ها شده است.

وی گفت: بارش باران به همراه وزش باد شدید از مشخصه‌های این سامانه است که در برخی نقاط سرعت باد بین 50 تا 80 کیلومتر بر ساعت هم ثبت شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: سرعت وزش باد امشب بیشتر می‌شود و به شرایط طوفانی هم می‌رسد.

سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه ای درباره رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در تهران و دیگر استان های کشور اخطاریه صادر کرد.

در این اطلاعیه وزش باد خیلی شدید گاهی با رگبار و رعد وبرق در استان های البرز و تهران بویژه در بعد از ظهر و شب پیش بینی شده است.

همچنین به رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در شمال و شرق خوزستان، کردستان، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، ایلام، و لرستان اشاره شده است.

همچنین در این اطلاعیه آمده است انتظار می رود که در جاده های کوهستانی شمال غرب و شمال کشور تردد جاده ای به سبب بارش برف، مه غلیظ و کولاک برف در گردنه های کوهستانی با اختلال همراه باشد.

از این رو توصیه می شود، ضمن رعایت نکات ایمنی اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی هم در این باره گفت: هم اکنون همه نیروهای سازمان آتش نشانی برای مقابله با طوفان احتمالی در تهران در آماده باش کامل قرار دارند.

ارسال نظر: