شنیده‌های خبرنگار «نسیم آنلاین»

آیا "پاستور" به دنبال برکناری مدیرعامل جدید "شستا" است/ "عبدالعلی‌زاده" جایگزین"نوروز زاده" می‌شود؟

کدخبر: 2071637

شنیده شده که ارکان اصلی پاستور به دنبال برکناری نوروز زاده هستند، اما یکی از معاونان رئیس جمهوری در مقابل برکناری "نوروز زاده" مقاومت جدی از خود نشان داده است

گزارش‌های دریافتی « نسیم آنلاین» حاکی از این بوده که جریانی در بدنه دولت به شدت به دنبال برکناری سید رضا نوروز زاده مدیرعامل تازه برکشیده شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است.

سیدرضا نوروز زاده پیش از این به عنوان رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مشغول به فعالیت بوده که پس از تغییرات در این سازمان، در اسفند ماه سال گذشته با حکم نعمت‌زاده به سمت مشاور وزیر منصوب شد.

اوایل تیرماه امسال و طبق حکم صادره از ناحیه مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی، سیدرضا نوروز‌زاده، علی عبدالعلی‌زاده، رضا راعی، مرتضی لطفی و غلامعلی عابدی به عنوان اعضای هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) منصوب شدند.

شنیده شده که ارکان اصلی پاستور به دنبال برکناری نوروز زاده هستند، اما یکی از معاونان رئیس جمهوری در مقابل برکناری "نوروز زاده" مقاومت جدی از خود نشان داده هر چند که طیف دیگری از جریان موجود در بدنه دولت در تلاش است تا با حذف نوروز زاده، "عبدالعلی زاده"، رئیس کنونی هیات مدیره شستا را همزمان به سمت مدیریت عاملی این شرکت بزرگ اقتصادی برساند.

هلدینگ شستا همواره به عنوان یک بنگاه بزرگ در اقتصاد کشور تاثیرگذار بوده، شرکتی که سهامدار 400 شرکت ریز و درشت بوده و از این مقدار، در مدیریت 150 شرکت به صورت مستقیم دخالت داشته و در مابقی شرکت‌ها هم سهامی زیر 50 درصد دارد؛ در برخی از شرکت‌ها هم سهمی در محدوده 2 تا 5 درصدی دارد. به عبارت بهتر، سهم این شرکت از تولید دارو، 32 درصد، سیمان 35، نفت و گاز 32 ، حمل ونقل دریایی 20 و ریلی 50 درصد است.

ارسال نظر: