آیت‌الله جوادی آملی:

رسانه‌ها نه دروغ بگویند و نه حق را کتمان کنند

کدخبر: 2070076

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه عقلانی کردن جامعه تنها به این نیست که ما امنیت نظامی داشته باشیم عنوان کرد: یک گوشه از عقلانیت به امنیت نظامی است، زندگی انسان وقتی همراه با عقلانیت است که رسانه‌ها نه دروغ بگویند و نه حق را کتمان کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله عبدالله جوادی آملی در درس تفسیر امروز خود در مسجد اعظم با اشاره به اینکه جامعه‌ای که به حرف یکدیگر اعتماد نمی‌کنند و ایمان ندارند، جامعه‌ای لرزان و غیر عقلانی است، اظهار داشت: این در حقیقت یک نوع جاهلیت است؛ جاهلیت گاهی به راهزنی، گاهی به بی‌عفافی و بی‌حجابی و گاهی هم به نبود اعتماد به یکدیگر است. اگر جامعه بخواهد عقلانی باشد باید حرفش مطمئن باشد و دروغ در آن وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: دروغ گفتن و بر اساس حرف دروغگو برنامه‌ریزی کردن از جهل نشأت می‌گیرد. فرمود نه دروغ بگویید و نه به دروغ اعتماد کنید؛ بی‌تحقیق سخن نگویید و بی‌تحقیق سخنی را نپذیرید.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر این نکته که تلاش ائمه در راستای عقلانی کردن جامعه است تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) سعی می‌کنند جامعه را عقلانی و آرام کنند، تنها موضوع درگیری‌ها نظامی نیست که جامعه را ناامن می‌کند بلکه یک خبر دروغ را منتشر می‌کنند بعد بلافاصله تکذیب می‌کنند، سپس توضیح می‌دهند و با این کار جامعه را دچار التهاب می‌کنند؛ همه این امور مسئولیت الهی را به همراه دارد. فرمود این کار را نکنید دروغ نگویید و تا برای شما ثابت نشده است خبری را اعلام نکنید.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه عقلانی کردن جامعه تنها به این نیست که ما امنیت نظامی داشته باشیم عنوان کرد: یک گوشه از عقلانیت به امنیت نظامی است، زندگی انسان وقتی همراه با عقلانیت است که رسانه‌ها نه دروغ بگویند و نه حق را کتمان کنند.

وی افزود: کتمان گزارش حق جلوی امنیت جامعه را می‌گیرد. رسانه وقتی رسانه عقلانی است که اگر نقصی در جامعه شد فوراً آن را حل کند و اگر موفقیتی نصیب یک ملت شد آن را بگوید که این جامعه آرامش پیدا کند و امنیت جامعه فراهم شود.

ارسال نظر: