ممنوعیت برقع برای کارکنان دولت آلمان

کدخبر: 2070073

هفته نامه "اشپیگل" با استناد به یک پیش نویس لایحه وزارت کشور از تصمیمات دولت آلمان برای ممنوعیت حجاب کامل چهره برای کارمندان در این کشور خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از هفته نامه اشپیگل نوشت: دولت آلمان ظاهرا می خواهد برای کارمندان دولت استفاده از پوشش نقاب و برقع را ممنوع کند.

بر اساس اطلاعات هفته نامه "اشپیگل"، دولت آلمان روی یک طرح قانونی جدید کار می کند که بر اساس آن برای کارکنان دولت پوشاندن کامل چهره باید ممنوع شود. همچنین در این باره برای شهروندان معمولی نیز قرار است قواعد جدیدی در نظر گرفته شود.

هفته نامه اشپیگل این خبر را با استناد به یک پیش نویس لایحه وزارت کشور آلمان منتشر کرده است. بر این اساس باید برای کارکنان دولت در آینده پوشیدن لباس های مذهبی مانند حمل نقاب و برقع ممنوع شود.

"اشپیگل" با استناد به این سند وزارت کشور نوشت: حجاب کامل چهره مسئله ادغام و هماهنگی در کشور را دشوار می کند. به همین دلیل کارکنان دولت موظف خواهند شد که هیچ پوششی را به کار نبرند که ارتباطات باز را سخت یا غیر ممکن می کند.

همچنین این طرح قانونی جدید پیش بینی می کند که همه شهروندان در زمان کنترل گذرنامه ها، مذاکرات رو در رو یا شعبه های اخذ رای باید بدون حجاب چهره حضور یابند. بر این اساس در مسئله تشخیص هویت افراد صورت افراد نباید با استناد به مسئله آزادی مذهب پوشانده شود. نقض این قوانین تخطی از قانون شمرده شده و مجازات دارد.

ارسال نظر: