سازمان ملل: به دلیل مسائل امنیتی نتوانستیم عملیات خروج غیرنظامیان از حلب را آغاز کنیم

کدخبر: 2070070

سازمان ملل اعلام کرد که به دلیل مسائل امنیتی همچنان قادر به آغاز فرایند خارج سازی غیرنظامیان و زخمی‌شده ها از منطقه شرق حلب در سوریه نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «ینس لائرکه» سخنگوی دفتر امور انسانی سازمان ملل امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «ریانووستی» روسیه اعلام کرد، سازمان ملل به دلایل مسائل امنیتی همچنان قادر نیست خروج غیرنظامیان از شرق حلب را آغاز کند.

بنا بر این گزارش، سخنگوی سازمان ملل در ادامه تأکید کرد، با وجود اینکه این سازمان نتوانست امروز صبح این عملیات را آغاز کند، اما به طور فعال در تلاش است تا تضمین‌های امنیتی لازم را بدست آورد. وی همچنین گفت که سازمان ملل متحد به همکاری تمامی طرفین و کشورهای اثرگذار در بحران سوریه امیدوار است.

لائرکه ادامه داد: «امیدواریم روند خارج کردن زخمیان و آغاز امدادرسانی به غیرنظامیان و اعضای خانواده‌های بیماران و زخمیان باقی مانده در حلب به زودی آغاز شود».

وی افزود: «مسائل امنیتی و امنیت به طور کلی در حلب همچنان به شدت ضعیف است و تمامی طرفین روی این مسئله اتفاق نظر دارند. دفتر امور انسانی سازمان ملل آمادگی دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن که شرایط فراهم شود، این عملیات را آغاز کند».

بر اساس این گزارش، روسیه روز جمعه اعلام کرد که آتش‌بس در حلب را به مدت یک روز دیگر از ساعت 8 صبح تا 7 شب به وقت محلی در تاریخ 22 اکتبر (اول آبان ماه) تمدید کرده است. در همان زمان یک منبع نزدیک به گروه بین‌المللی حمایت از سوریه اعلام کرد که وزارت دفاع روسیه و سازمان ملل شرایط خروج دست‌کم 200 غیرنظامی زخمی شده در حملات گروه‌های مسلح و خانواده‌های آنها را از حلب فراهم کرده‌اند.

ارسال نظر: