باهنر در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین:

آمریکا و اسرائیل به دنبال ایجاد کشوری کردی هستند که اسرائیل دوم است

کدخبر: 2070057

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل علاقه دارند کشور جدیدی در منطقه تأسیس شود، گفت: آنها علاقه دارند کشور دومی برای کردها تأسیس شود و از نظر ما این کشور اسرائیل دوم خواهد بود تا فشار را از روی رژیم صهیونیستی بردارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهیانه این تشکل سیاسی با بیان اینکه ظرف یک ماه گذشته تحولات سنگینی در منطقه رخ داده است، گفت: بخشی از این تحولات ضمن ارتباط با مسائل بین‌المللی به مسائل داخلی نیز مربوط می‌شود.

وی افزود: اگر بخواهیم اوضاع فعلی منطقه را مروری کنیم، شاید در طول 30 تا 40 سال گذشته سابقه نداشته که ابرقدرت‌های جهان در این حد صحبت‌هایشان علیه همدیگر تهدیدآمیز باشد.

باهنر با بیان اینکه ظرف یک ماه گذشته سران قدرت‌ها تهدیدهای زیادی علیه یکدیگر انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: برخی اقدامات نیز غیرمعمول است و کمااینکه شاهد هستیم آقای پوتین طی اظهاراتی گفت اگر منافع روسیه تهدید شود و اگر نتوانیم با سلاح‌های متعارف به نتیجه برسیم، از امکانات هسته‌ای خود بهره خواهیم برد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه قدرت‌های جهانی در مذاکره و حتی حرف‌هایشان باهم خشن شده‌اند، گفت:‌ جالب این است که مرکز همه این نزاع‌ها منطقه خاورمیانه و بخشی از شمال آفریقاست.

وی افزود: اکنون عملاً هم ترکیه، هم عربستان و هم کشورهایی چون قطر از حالت انفعال بیرون آمده‌اند در صورتی‌که سال‌های گذشته چنین مناسبات خصمانه‌ای فقط بین ایران و آمریکا در جریان بود.

باهنر با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل علاقه دارند کشور جدیدی در منطقه تأسیس شود، گفت: آنها علاقه دارند کشور دومی برای کردها تأسیس شود و از نظر ما این کشور اسرائیل دوم خواهد بود تا فشار را از روی رژیم صهیونیستی بردارد.

وی ادامه داد:‌ امروز شاهد هستیم که آمریکایی‌ها قائل به تروریست خوب و بد هستند و برای مثال النصره را جزو تروریست‌ها را نمی‌دانند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه چند عملیات جدی که در سوریه و عراق اتفاق می‌افتد، حساب‌شده و موفق است. اکنون حتی رژیم صهیونیستی نیز شکست را پذیرفته و می‌داند داعش دیگر امکان ادامه حیات ندارد.

باهنر با بیان اینکه نیروهای حمایت‌کننده داعش به‌دنبال راه‌هایی برای خروج تروریست‌ها هستند، گفت: آنها به خاطر اطمینان از شکست داعش نمی‌خواهند شاهد هزاران جنازه در این مناطق باشند.

ارسال نظر: