افتتاح چهار طرح راداری و ناوبری در شیراز

جدیدترین رادار ایرانی با نام "مطلع‌ الفجر ۳" و با ۵۰۰ کیلومتر برد رونمایی شد + ویژگی‌ها و تصاویر

کدخبر: 2070028

چهار طرح راداری و ناوبری از خانواده سامانه‌های ناوبری هوایی در شیراز افتتاح شد؛ این طرح‌ها شامل دو سامانه راداری معراج ۴ و مطلع الفجر ۳ و ۲سامانه dme و سامانه سطح سنج راداری در خانواده سامانه‌های ناوبری هوایی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، چهار طرح راداری و ناوبری از خانواده سامانه‌های ناوبری هوایی در شیراز افتتاح شد. این طرح ها شامل دو سامانه راداری معراج 4 و مطلع الفجر 3 و 2سامانه dme و سامانه سطح سنج راداری در خانواده سامانه های ناوبری هوایی است.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع در مراسم رونمایی از این سامانه‌ها افزود: سامانه راداری معراج چهار، دارای قابلیت کنترل، هشدار اولیه، مراقبت هوایی برد بلند، زمین پایه و ردگیری سه بعدی است.

رادار مطلع الفجر 3 (راست) و رادار معراج 4 (چپ)

وی افزود: این سامانه مجهز به تکنیک‌های روز ضد جنگ الکترونیک است و قابلیت آشکار سازی و ردگیری 200 هدف را دارد و مجهز به اتاق کنترل فرماندهی است.

وزیر دفاع همچنین اظهار داشت: رادار مطلع فجر سه، سامانه دیگری است که امروز افتتاح شد و این رادار قابلیت مراقبت هوایی برای کشف و شناسایی اهداف دو بعدی و برد 500 کیلومتر را دارد.

رادار مطلع الفجر 3

سردار دهقان افزود: سامانه dme یک سامانه کمک ناوبری رادیویی است که در فرودگاه های غیرنظامی استفاده می‌شود که برای تماس ایستگاه زمینی با کابین خلبان ساخته شده است.

وی افزود: سامانه سطح سنج راداری نیز سامانه ای است که با استفاده از فناوری های موج میلیمتری، میزان سطح مایعات را در مخازن مورد استفاده در پالایشگاه و صنایع پتروشیمی محاسبه می کند و دقت اندازی گیری این سامانه بین یک تا پنج میلیمتر است.

وزیر دفاع اظهار داشت: این محصول پیش از این از خارج از کشور وارد می‌شد که اکنون با تلاش متخصصان داخلی ، کاملا بومی سازی شده است. این سامانه از نظر کیفیت، دقت و قیمت با جدیدترین محصولات جهانی رقابت می‌کند.

ارسال نظر: