انتقاد یک بازیگر از سیاه‌نمایی در سینما؛

گلزار: برخی فیلم‌ها بدون هیچ دلیلی فقط نقاط تاریک جامعه را به تصویر می‌کشند

کدخبر: 2069983

محمدرضا گلزار گفت: برخی از فیلم‌ها در این سال‌ها بدون هرگونه دلیل قانع‌کننده‌ای فقط نقاط تاریک جامعه را به رخ کشیدند که تعددشان می‌توانست برخی از واقعیات را نادرست مطرح ‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدرضا گلزار، بازیگر سینما در گفتگویی با روزنامه شرق به انتقاد از سیاه نمایی در سینما پرداخت.

وی در این گفتگو با اشاره به این که فیلم "بوتیک" واقعیت های جامعه را نشان می داد اما برخی آثار فعلی سینما فقط به سیاه نمایی می پردازند گفت: برخی از فیلم‌ها در این سال‌ها بدون هرگونه دلیل قانع‌کننده‌ای فقط نقاط تاریک جامعه را به رخ کشیدند که تعددشان می‌توانست برخی از واقعیات را نادرست مطرح ‌کند.

گلزار با اشاره به فیلم "ابد و یک روز" آن را هم به نوعی سیاه نمایی دانست و گفت: این فیلم را خیلی دوست دارم. ولی اعتقادی ندارم این همه داستان توأمان در یک خانواده رخ بدهد. چنین فیلم‌نامه‌ای از دیدگاه من وجود خارجی ندارد که این همه مصیبت گریبان‌گیر یک خانواده شود. حجم مصیبت و مشکلات آن قدر زیاد است که نمی‌توان به همه آنها در یک فیلم پرداخت. هر کدام از آن اتفاقات می‌تواند بن‌مایه داستان فیلم جداگانه‌ای باشد.

این بازیگر سینما، "ابد و یک روز" را آغاز کننده موجی از فیلم های تقلیدی صرفا سیاه دانست و گفت: حالا پس از موفقیت چنین فیلمی باید منتظر سری فیلم‌هایی باشیم که می‌خواهند شبیه «ابد و یک روز» ‌شوند و به احتمال زیاد فاقد نکات قوت این فیلم نیز هستند. آنچه می‌ماند تعدادی فیلم با داستان‌های به اصطلاح سیاه هست که در سطح مانده‌اند.

ارسال نظر: