"حیدر العبادی" در افتتاحیه اجلاس مجمع جهانی بیداری اسلامی:

همه مردم عراق در مقابله با تروریسم متحد هستند/ ترکیه به دنبال نفوذ در عراق است

کدخبر: 2069953

"حیدر العبادی" نخست‌وزیر عراق، ترکیه را به تلاش برای توسعه نفوذ خود متهم کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "حیدرالعبادی" روز شنبه در افتتاحیه نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ترکیه نیروهای خود را برای جنگ علیه داعش اعزام نکرده، بلکه این اقدام به هدف توسعه نفوذ است .

وی افزود: ترکیه بدون دعوت، ما را با اعزام ارتش‌هایش تهدید می کند؛ درحالیکه قبلا کمک به ما برای مقابله با داعش را نپذیرفته بود .

العبادی تأکید کرد: ترکیه با اعطای سلاح مناسب و درخواست شده مخالفت کرد؛ این کشور در حال نبرد علیه داعش نیست، بلکه در حال نبرد برای توسعه دایره نفوذ خود است .

به گزارش العالم ، نخست وزیر عراق اظهار داشت: به کسانی که در عملیات آزادسازی موصل ابراز تردید می‌کنند می گوییم، هنگامی که داعش زنان این شهر را به بردگی گرفت و فرزندان اهل تستن به قتل رساند و مردم این شهر را کوچاند، شما کجا بودید؟

وی افزود: لحظه‌ای که به مرحلۀ نهایی نابودی تروریسم رسیدیم، برخی به بهانه نگرانی برای اهل سنت عراق، صدای خود را بلند کردند .

نخست وزیر عراق اظهار داشت: نخستین اولویت ما، دفاع از شهروندان و آزادسازی آنان از دست داعش است، هنگامی که چالش تروریستی بزرگ باشد، همه مردم باید در مقابل آن بأیستند .

وی تأکید کرد: همه عراقی‌‌ها در مقابله با تروریسم متحد هستند .

العبادی گفت: یکی از مهمترین کارهای بیداری اسلامی، باید تغییر چهره‌ای باشد که تروریستها به دنبال تحمیل آن بر اسلام هستند .

العبادی افزود: ما می توانیم در مقابل این چالش و تهدید بأیستیم، و به زودی تروریستم را نابود خواهیم کرد .

العبادی گفت: کدام دین و عقیده است که سوریه را ویران و مردم آن را آواره می‌کند .

وی با مطرح کردن این سؤال که آیا داعش ناگهان به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: برخی داعش را به وجود آورده، و آن را آموزش داده و از آن حمایت مالی کرده‌اند .

ارسال نظر: