قائم مقام وزیر کشور در سنندج مطرح کرد

از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخابات سال آینده استفاده نشود

کدخبر: 2069665

مقیمی گفت: نباید از امکانات دولتی علیه و یا به نفع کانادیداهای انتخابات سال آینده استفاده کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد‌حسین مقیمی پیش‌ از ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور مسئولان و مدیران و فرمانداران استان در سالن پیامبر اعظام استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: دو اصل مهم باید در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: اصل اول حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای به عنوان یک پشتیبان برای نظام اسلامی لازم و ضروری است و حضور مردم برای نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم است.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: اینکه 70 درصد مردم کشورمان در انتخابات امسال حضور داشتند نشانه اهمیت این موضوع است و در شرایط فعلی که کشورمان در وضعیت خاص منطقه‌ای قرار دارد ما از نظر امنیتی در وضعیت خوبی قرار داریم و حضور نیروهای نظامی و انتظامی در مرزهای ما حضور دارند.

وی گفت: در شرایطی که کشور برای توسعه و رسیدن به سند چشم انداز توسعه حرکت می‌کند حضور مردم در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی بسیار پرمعناست و به خصوص حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و بالا بردن میزان مشارکت از اهمیت خاصی برخوردار است.

مقیمی افزود: رضایت‌مندی مردم در انتخابات موجب می‌شود که مردم بیشتر پای صندوق‌های رای بیایند و یکی از راه‌های حضور و مشارکت حداکثری مردم، عملکرد خوب مدیران دولت است که باید فعالیت‌های خود را گسترده و سطح رضایتمندی مردم را افزایش دهند و در ادارات و سازمان‌هایی که حضور دارند به گونه‌ایی با مردم برخورد داشته باشند که رضایت‌مندی در مردم ایجاد کنند.

افزایش نشاط سیاسی در بین مردم اصل دوم انتخابات سال 96

وی به دومین اصل مهم در انتخابات سال آینده اشاره داشت و اظهار کرد: باید در مردم نشاط سیاسی ایجاد شود که هم‌اکنون این نشاط در بین مردم وجود دارد و باید آن را افزایش دهیم و از سیاسیون و فعالیت‌های احزاب و گروه‌های رسمی که دارای مجوز هستند پشتیبانی کنیم تا در انتخابات اردیبهشت سال 96 یک انتخابات شکوهمند و در طراز نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی با حضور حداکثری مردم داشته باشیم.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: توجه به اصل حق‌الناس بودن رای مردم و بی‌طرفی در انتخابات باید مورد توجه همه مسئولان و مدیران اجرایی قرار گیرد تا انتخابات پرشوری با حضور و مشارکت زیاد مردم و رضایت‌مندی آنان شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید کارها را به خود مردم سپرد، گفت: نباید از امکانات دولتی علیه و یا به نفع کانادیداهای انتخابات سال آینده استفاده کرد.

قائم مقام وزیر کشور به اصل مهم بی‌طرفی از طرف مجریان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: از فرمانداران و بخشداران خواستیم در برگزاری این انتخابات تلاش کنند که در بین مردم اعتماد ایجاد کنند تا مردم احساس کنند که شما در انتخابات بی‌طرف هستید و پس از انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری فقط در یک دو مورد بر ما شکایت کرده بودند.

وی گفت: امروز ترکیب نمایندگان در مجلس شورای اسلامی بحث زیربنایی و تخصصی مجلس با نمایندگان نخبه در مجلس شورای اسلامی به خوبی تصمیم‌گیری می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه سال آینده انتخابات رئیس جمهور و شوراهای اسلامی را در پیش رو داریم، افزود: از برگزار کنندگان انتخابات درخواست کردیم که ما را کمک کنند و خواهشا از امکانات دولتی به نفع و یا به ضرر داوطلبان انتخاباتی استفاده نشود.

وی اظهار کرد: در این دوره انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی اصل بر این بود که مردم حضور داشتند و داوطلبان رقابت نزدیکی در مناطق مختلف داشتند و یکی از اصل مهم در انتخابات این دوره این بود که رای حق‌الناس تلقی شد و باید همه در همه انتخابات از حق‌الناس بودن انتخابات صیانت و حراست کنیم و این امر مهم در کل کشور همچنان مورد توجه بوده است.

قائم مقام وزیر کشور گفت: در اکثر حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری رضایت‌مندی داوطلبین و مردم شاهد بودیم و یکی از مسئولیت‌های مهمی که وزارت کشور برعهده دارد ایجاد نشاط سیاسی در کشور است و فعالیت‌هایی که موجب می‌شود مردم حضور بیشتری در فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی و اقتصادی و به تبع آن ایجاد نشاط سیاسی داشته باشند.

وی افزود: تلاش وزارت کشور و دولت یازدهم از ابتدای پذیرش این مسئولیت این بوده که حضور مردم در صحنه‌های سیاسی پررنگ‌تر داشته باشیم و اقداماتی که مردم با علاقمندی بیشتر به مسایل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بپردازند و در ابعاد سیاسی به آن توجه داشته باشیم.

قائم مقام وزیر کشور خاطرنشان کرد: توجه به گروه‌های سیاسی احزاب و فعالان سیاسی جزو مسایلی است که در وزارت کشور از ابتدای تشکیل دولت یازدهم به آن توجه شده است و شرایط نسبتاً خوبی در سراسر کشور به خاطر مشی اعتدالی که این دولت ایجاد کرده بود و همه فعالان سیاسی در برنامه‌ها ورود پیدا کردند و احزاب و گروه‌های سیاسی فعال‌تر شدند.

ثبت‌نام 12 هزار داوطلبین در انتخابات مجلس

وی از راه‌اندازی مجدد خانه احزاب در دولت خبر داد و گفت: خانه احزاب که سال‌ها فعالیتی نداشت و تعطیل بود برای اعتلای فعالیت‌های حزبی و نشاط سیاسی این خانه مجدداً شروع به فعالیت کرد و همه سلایق رسمی کشور در آن حضور پیدا کردند و جریانات اصولگرایان، اصلاح طلبان، مسقلین این مجمع را فعال کردند تا فعالان سیاسی را پشتیبانی کنند.

مقیمی به ثبت‌نام 12 هزار داوطلبین مجلس شورای اسلامی در این دوره انتخابات اشاره کرد و افزود: اوج این نشاط در انتخابات سال گذشته دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شاهد بودیم و در این دوره 12 هزار نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند و داوطلبان خبرگان رهبری نسبت به دوره‌های قبلی 60 درصد افزایش ثبت‌نام داشتند.

ارسال نظر: