سران اتحادیه اروپا در حال بررسی وضع تحریم‌هایی علیه طرفداران سوریه هستند

کدخبر: 2069658

سران اتحادیه اروپا در حال بررسی وضع تحریم‌هایی علیه طرفداران بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه هستند که در صورتی که آنچه توقف خشونت‌ها می‌خوانند محقق نشود، صورت می‌گیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، طبق پیش‌نویس بیانیۀ سران اتحادیۀ اروپا که پنجشنبه (29 مهر) پیش از نشست سران این اتحادیه خبرگزاری فرانسه آن را دریافت کرد، «اتحادیۀ اروپا در حال بررسی تمامی گزینه‌ها ازجمله وضع تدابیر محدود‌کنندۀ بیشتر است که افراد و مؤسساتی را که از دولت سوریه حمایت کنند در صورت تداوم جنایات کنونی‌شان دربرمی‌گیرد .»

پیش‌نویس این بیانیه از اظهارات دوشنبۀ وزرای خارجۀ اتحادیۀ اروپا فراتر رفته‌است که صرفاً از هدف قرار گرفتن سوریه و افراد و مؤسسات سوری طرفدار دولت سخن گفته بودند .

به گزارش پرس تی وی، هر چند در پیش‌نویس این بیانیه به صراحت از مسکو نام برده نشده‌است اما با لحن شدیدی به نقش روسیه در مناقشۀ سوریه اشاره شده‌است .

در این پیش‌نویس بیانیه آمده‌است «کسانی که مسئول نقض قوانین و حقوق بشردوستانۀ بین‌المللی هستند باید پاسخگو باشند .»

روسیه پیشتر اینگونه اظهارات غربی‌ها را رد کرده‌ و اعلام کرده‌است حملات هوایی ارتش این کشور تروریست‌ها را در سوریه هدف قرار می‌دهد .

سران 28 کشور عضو اتحادیۀ اروپا از فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه و کمیسیون اروپا نیز خواستند به همراه سازمان ملل، تخلیۀ بیماران و زخمی‌ها از حلب را دنبال کنند.

ارسال نظر: