عرضه کننده برنج ایرانی در گفتگو با «نسیم آنلاین»: دلال‌ها تمام برنج‌های ایرانی را خریدند!

برنج شب عید امسال ۱۷ هزار تومان می‌شود/ گرانی ۲۵ درصدی برنج ایرانی!

کدخبر: 2068330

اسماعیل‌پور شیروانی گفت: چنان چه افزایش قیمت ادامه داشته باشد در آستانه نوروز همین برنج کمتر از ۱۴ هزار تومان عرضه نخواهد شد و شب عید به ۱۷ هزار تومان نیز خواهد رسید.

علیرضا اسماعیل‌پور شیروانی، عرضه کننده برنج ایرانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: از آن جهت که برنج ایرانی اعلا و با کیفیت بالا تولیدش محدود بوده و از آن طرف تقاضای زیادی برای آن وجود دارد، همین موضوع موجب شده است تا دلال‌ها دست به انبار کردن آن‌ها بزنند.

وی افزود: سال گذشته نیز قیمت این نوع برنج صعودی افزایش یافت اما امسال در کمال تعجب و برای اولین بار شاهد این هستیم که در اوج تولید برنج درجه یک ایرانی در شمال کشور که محل تولید این محصول است، نایاب شده و قیمتش بسیار بالاتر از آن چیزی است که انتظار می رفت و به صورت صعودی نیز بالا می رود.

در حال حاضر هیچ گونه باری در دست کشاورز باقی نمانده و هر چه هست در دست تجار، دلال‌ها و واسطه‌ها و در انبار است، جالب این است که دلال برنج را با قیمت 7 هزار تومان از کشاورز خریده اما همین الان همان نوع برنج را در شمال کشور با قیمت 9 هزار تومان به فروش می رساند.

این عرضه کننده برنج تصریح کرد: چنان چه این افزایش قیمت ادامه داشته باشد در آستانه نوروز همین برنج با قیمت 14 هزار تومان کمتر عرضه نخواهد شد یعنی چیزی حدود دو برابر قیمت واقعی آن و برنجی که الان در تهران با قیمت 12 هزار تومان عرضه می شود شب عید به 17 هزار تومان نیز خواهد رسید.

اسماعیل پور اظهار داشت: همین الان بنده که خودم عرضه کننده برنج هستم اگر به 100 کارخانه شالیکوبی سر بزنم حتی نمی توانم 100 کیلو برنج تهیه کنم، در واقع کسی الان حاضر نیست برنج انبار خود را عرضه کند زیرا دلال‌ها برنج را خریداری کرده آن را در انبار نگه می دارند و انتظار دارند تا با قیمت 4 هزار تومان بالاتر آن را وارد بازار کنند.

عرضه کننده برنج تأکید کرد: دولت هم قادر نیست برنجی تهیه کند و در تعاونی‌ها ارائه دهد تا کمی قیمت را بشکند. البته برنج درجه دو و سه ایرانی طرفدار زیادی ندارد بنابراین این اتفاقات برای برنج درجه یک صورت گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان در هیچ یک از سال‌های گذشته سابقه نداشته برنج در این موقع سال این چنین گران شود در واقع 25 درصد بر روی قیمت این محصول کشیده شده است.

ارسال نظر: