لاوروف: اقدامات خصمانه واشنگتن امنیت ما را به‌خطر انداخته است

کدخبر: 2067657

وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا باعث شده تا امنیت ملی روسیه به خطر بیفتد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا باعث شده تا امنیت ملی روسیه به خطر بیفتد .

در حالی که تنش‌ها بین روسیه و غرب بر سر سوریه ادامه دارد، سرگئی لاوروف امروز یکشنبه از اقدامات و مواضع سیاست خارجی واشنگتن انتقاد کرده است .

به گزارش اینترفکس، وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو استراتژی مشترکی با واشنگتن در قبال سوریه نمی‌بیند و برخی حلقه‌ها و محافل در آمریکا، حامی سناریوی نظامی در سوریه هستند .

دیپلمات ارشد روس با اشاره به اختلافات با آمریکا تاکید کرد که «تغییرات شدیدی» در روابط مسکو و واشنگتن پدید آمده است .

لاوروف همچنین اعلام کرد که مسکو به صبر استراتژیک عادت دارد اما رفتار آمریکا روابط دوجانبه را تخریب کرده است .

وی تاکید کرد که دلیل عدم اجرای توافقات مسکو- واشنگتن در قبال سوریه، اقدامات تهاجمی معارضان سوری بوده است .

وزیر خارجه روسیه افزود که آمریکا به دلیل ناتوانی در اجرای تعهداتش در توافق مذکور با مسکو، همکاری در قبال سوریه را به تعلیق درآورده است .

مقام ارشد روس البته تاکید کرد که برخی سیاستمداران آمریکایی، از بازگشت به روند توافقات آمریکا-روسیه بر سر سوریه حمایت می‌کنند .

لاوروف در ادامه تاکید کرد که در صورت «بمباران گسترده» فرودگاه‌های نیروی هوایی سوریه، مسکو ابزارهایی برای حفاظت از تاسیسات خودش در سوریه در اختیار دارد .

وی بار دیگر در انتقاد از مواضع واشنگتن در قبال تروریست‌ها در سوریه، گفت که روسیه شاهد مبارزه و جنگ جدی آمریکا با جبهه النصره نبوده است .

وزیر خارجه روسیه در ادامه به حمله چندی قبل جنگنده‌های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در دیر الزور اشاره و تصریح کرد که این حملات «حملاتی از روی اشتباه» نبودند .

لاوروف در ادامه با اشاره به اتهام‌های آمریکا به روسیه درباره حملات سایبری گفت مسکو خواهان آسیب زدن به هیچ کشوری در حوزه سایبری نیست و به واشنگتن برقراری مذاکرات و مشورت‌ها بین دو کشور بر سر این موضوع را پیشنهاد داده است اما واشنگتن به این پیشنهاد پاسخی نداده است .

ارسال نظر: