بنیاد علمی بزرگ‌ترین تشکل اقتصادی جهان اسلام به جمع واقفان جایزه مصطفی (ص) پیوست

کدخبر: 2067358

بنیاد علمی اکو در سومین نشست هیئت‌امنای خود در اسلام‌آباد طرح عضویت در صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) را به تصویب رساند و به جمع واقفان این جایزه پیوست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بنیاد علمی اکو (ECOSF) سازمانی بی‌دولتی متشکل از ۱۰ کشور اسلامی است که هدف اصلی آن توسعه اقتصادی در منطقه اکو بر پایه ارتقاء علم، فناوری و نوآوری است. سازمان اکو با پوشش ۳۶۰ میلیون نفر که یک‌چهارم جمعیت مسلمانان جهان را تشکیل می‌دهد، بزرگ‌ترین تشکل اقتصادی جهان اسلام محسوب می‌شود.

بنیاد علمی اکو پس از پیوستن به جمع واقفان جایزه مصطفی (ص) در بیانیه‌ای اظهار داشت: هیئت‌امنا به مذاکره و تبادل‌نظر در مورد پیشنهاد مطرح‌شده پرداخت و ضمن تمجید از ابتکار عمل دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) در خصوص تقدیر و تجلیل از آثار دانشمندان و محققین کشورهای اسلامی از طریق این جایزه، تصویب کرد که بنیاد علمی اکو به‌منظور معرفی، ترویج و اشاعه جایزه مصطفی (ص) در میان جامعه علمی منطقه اکو، آماده هرگونه حمایت فنی و معنوی خواهد بود.

بنابراین گزارش، صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) (MPIEF) به‌منظور معرفی و تقدیر از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، همچنین حمایت از توسعه علم و فناوری در جهان اسلام به‌ویژه در حوزه‌های مرتبط با جایزه مصطفی (ص) در قالب گرنت‌های پژوهشی و تحقیقاتی و تسهیلات مالی جهت تجاری‌سازی طرح‌های فناوری، تشکیل‌شده است.

ارسال نظر: