پیروز ازجمند در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

"دا" و "۲۳ نفر" به ادبیات دفاع مقدس رونق بخشیدند

کدخبر: 2067167

پیروز ارجمند، آهنگساز "سفر به چزابه" درباره برترین آثار دفاع مقدسی حوزه نشر گفت: آثاری چون "۲۳ نفر" و "دا" از هر حیث نسبت به سایر آثار مکتوب حوزه دفاع مقدس برتری خاصی دارند.

پیروز ارجمند، آهنگساز در گفتگو با «نسبم آنلاین» در خصوص کتابهای شاخصی که در حوزه دفاع مقدس مطالعه کرده است گفت: خوشبختانه طی سال های اخیر آثار شاخصی در حوزه ادبیات دفاع مقدس منتشر شده است که اغلب آنان از سطح کیفی مناسبی برخوردار هستند که این مهم، انتخاب آثار برتر در این حوزه را بسیار سخت میکند.

وی گفت: با تمام این تفاسیر شاید یکی از بهترین کتابی که در حوزه دفاع مقدس مطالعه کرده ام، کتاب شاخص "آن 23 نفر" عباس یوسف زاده است که با قلمی ساده، صمیمی و شیوا به روایت مستند گونه اسرا در دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخته است و بسیار در ارائه اصل مطالب به مخاطبان موفق بوده و در واقع با نثری ساده توانسته مخاطبان را جذب کند و اتفاق های رخ داده برای اسرا به دل مخاطبان کتاب مینشیند.

وی ادامه داد: به اعتقاد من کناب "آن 23 نفر" توانست به خوبی شناخت و نگاه نسل جوان از شرایط دوران اسارت اسرا در دوران دفاع مقدس را به خوبی با شرایط واقع بینگانه ای اصلاح کرد و معتقدم این اتفاقی که توسر این اثر صورت گرفت، بزرگترین خدمتی بود که پدیدآورندگان آن به ادبیات دفاع مقدس کردند.

ارجمند در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: کتاب "دا" نیز از کتابهای بسیار موفق حوزه دفاع مقدس محسوب میشود که سبک جدید و دلنشینی از خاطره نگاری دوران دفاع مقدس را به مخاطبان ارائه داد.

این هنرمند ادامه داد: کتاب "داد" که چند وقتی است سخن از ساخت اثر سینمایی آن نیز به میان آمده است از نثر بسیار قوی و محکمی برخوردار است و به صورت کامل همه اتفاق های داستان در دوران دفاع مقدس پردازش شده و بسیار درماتیک و در عین حال واقع پذیر به مخاطب اراه میدهد که همین مسئله سبب جذب بسیاری از مخاطبان جوان شده است.

وی در پایان گفت: در مجموعه باید گفت، "دا" و "آن 23 نفر" از پرچمداران ادبیات نوین دفاع مقدس هستند و فروش ادبیات دفاع مقدس رونق خوبی بخشیدند.

ارسال نظر: