اعزام قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی برای توقیف کشتی "زیتونه"

کدخبر: 2066927

در حالی که کشتی "زیتونه" هرچه بیشتر به ساحل غزه نزدیک می‌شود، ارتش رژیم صهیونیستی وعده داده آن را متوقف کند و قایق‌های جنگی را برای مقابله با آن اعزام کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در حالی که انتظار می‌رود کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه «زیتونه» با هدف شکستن محاصره چندین ساله نوار غزه امروز (چهارشنبه) به سواحل این منطقه برسد اما ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده هرگز اجازه این اتفاق را نداده و به کشتی حمله خواهد کرد.

کشتی زیتونه اوایل ماه جاری (اکتبر) از بندر «بارسلون» در اسپانیا به همراه 15 فعال حقوق بشری که همگی «خانم» هستند برای شکستن محاصره غزه به سمت بندر این شهر حرکت کرده و گفته می‌شود اکنون (ساعت 12 ظهر چهارشنبه) در 90 مایلی غزه هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای شدیدالحن اعلام کرده به هیچ وجه اجازه نخواهد داد کشتی زیتونه به لنگرگاه غزه برسد و رسانه‌های اسرائیلی دقایقی پیش از اعزام قایق‌های جنگی صهیونیستی برای درگیر شدن با این کشتی خبر می‌دهند.

با اینکه برنده جایزه صلح نبول در سال 1976 از ایرلند شمالی نیز در بین سرنشینان این کشتی حضور دارد اما سخنگوی گروه شکست محاصره غزه می‌گوید بیم آن دارند که رژیم صهیونیستی با بی‌رحمی به آنها حمله کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیروی دریایی آماده است تا ضمن متوقف کردن زیتونه، آن را به سمت بندر «اشدود» در اراضی اشغالی تغییر مسیر داده و تمام فعالان حقوق بشری حاضر در آن را بازداشت کند.

رژیم صهیونیستی که سابقه حمله به کشتی‌های کمک‌های انسانی برای غزه را دارد، در سال 2010 به کاروان دریایی «آزادی غزه» متشکل از 6 کشتی حامل 663 فعال حقوق بشری از 37 کشور در آب‌های آزاد یورش برد که درپی آن 60 فعال زخمی و 9 تبعه ترکیه کشته شدند. اکنون نیز نگرانی‌ها از احتمال تکرار واقعه 6 سال قبل وجود دارد.

ارسال نظر: