وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران:

لایحه سامانه مکانیزه فروش تهیه شده و به‌زودی تصویب می‌شود

کدخبر: 2066775

طیب‌نیا گفت: لایحه سامانه مکانیزه فروش با همکاری کامل اتاق اصناف تهیه شد و این لایحه امروز در مجلس است و به‌زودی تصویب می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علی طیب‌نیا عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در سمنان اظهار کرد: لایحه سامانه مکانیزه فروش با همکاری کامل اتاق اصناف تهیه شد و این لایحه امروز در مجلس است و به‌زودی تصویب می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام هزینه‌های مربوط به استقرار این سامانه، چه سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری را پرداخت می‌کنیم؛ 100 درصد هزینه‌ها را سازمان امور مالیاتی تقبل می‌کند و برای پنج سال کسانی که وارد این سیستم می‌شوند، از معافیت و تخفیف مالیاتی برخوردار می‌شوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: با استقرار این سیستم، این امکان را خواهیم داشت که کل مالیات بر ارزش‌افزوده را به مصرف کننده نهایی منتقل و تولید را از زیر فشار آزاد و رها کنیم.

طیب‌نیا بیان کرد: هدفمند کردن معافیت‌های مالیاتی بخش دیگری از اقدامات است که باید انجام دهیم؛ اما عمده تلاشی که در سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود، این است که نظام جامع مالیاتی را بر اساس اطلاعات سازمان‌دهی کنیم و در این سیستم تمام اطلاعات مؤدیان مالیاتی در یک سامانه مستقر می‌شود.

وی اظهار داشت: سازمان‌های مسؤول همه از طریق سیستم به هم مرتبط می‌شوند و بنابراین شناسایی درآمد و تشخیص مالیات بر اساس اطلاعات صورت خواهد گرفت و در این سیستم هیچ پرونده مالیاتی بدون ارائه اظهارنامه شناسایی نخواهد شد و اگر کسی هم اظهارنامه ارائه ندهد، سازمان امور مالیاتی برایش اظهارنامه تولید و اظهارنامه را به او ارائه می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: باید مبنای شناسایی و شروع تشخیص از اظهارنامه باشد و بر اساس اطلاعات، رابطه مؤدی و مأموران مالیاتی کاملاً معلوم است.

طیب‌نیا گفت: امیدواریم از این طریق درآمد مالیاتی را به‌صورت عادلانه شناسایی کنیم و قطعاً درآمد ما افزایش خواهد رفت و درآمد مالیاتی به‌صورت عادلانه شناسایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در سیستم مالیاتی وجود دارد، را می‌دانیم و می‌شناسیم و به آن وقوف داریم و برای اولین بار در دوره معاصر یک کار نرم‌افزاری با کمک بهترین مشاوران خارجی بین‌المللی انجام می‌شود.

ارسال نظر: