یک اقتصاددان در گفتگو با «نسیم آنلاین»: مالکیت از دست ایرانی‌ها خارج می‌شود!

فروش زمین به خارجی‌ها خیانت و یک پروژه صهیونیستی است

کدخبر: 2066500

شیخی گفت: با فروش و واگذاری این زمین‌ها، مالکیت از دست ایرانی‌ها خارج شده و زمین‌ها متعلق به کسانی می‌شود که قانون اساسی ما را قبول ندارند.

عبدالمجید شیخی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » در رابطه با فروش زمین‌ در مناطق آزاد به سرمایه‌گذاران خارجی بیان داشت: مناطق آزاد دروازه‌ای برای ورود کالاهای مصرفی و بنجل، لوکس و لوازم آرایشی خارجی شده است.

وی ادامه داد: در حقیقت، این مناطق به انباری برای توزیع کالاهای خارجی و دروازه‌ای برای واردات این نوع محصولات تبدیل شده است.

شیخی تاکید کرد: فروش زمین در این مناطق نیز، یک نوع سیاست صهیونیستی است؛ زیرا مدتی است که صهیونیست‌ها شروع به خرید زمین در کشورهای منطقه کرده‌اند، بنابراین فروش این زمین‌ها نیز پیرو همین سیاست است.

این اقتصاددان افزود: این پدیده در منطقه‌ای مانند کردستان عراق، بسیار زیاد شده است؛ بنابراین، این مسلماً یک پروژه نفوذ دیگر است.

وی گفت: اگر بیگانگان در زمین‌های ما مستقر شوند، مالکیت و حیثیت ما را سلب خواهند کرد؛ بنابراین، فروش و واگذاری زمین به آنها نوعی خیانت است و باید قوه قضائیه به شدت از این امر جلوگیری کند.

شیخی اظهار داشت: کسانی که به نام آزادسازی، منطقه آزاد و توسعه اقتصادی چنین حرفهایی می‌زنند، اگر قصدی هم ندارند، باید آنها را آگاه کرد که چنین اقداماتی به صلاح کشور نبوده و از پروژه‌های نفوذ است.

این اقتصاددان تصریح کرد: با فروش و واگذاری این زمین‌ها، مالکیت از دست ما خارج شده و زمین‌ها متعلق به کسانی میشود که قانون اساسی ما را قبول ندارند و دیگر، هبچ گونه توانی برای جلوگیری از سوء استفاده از این موضوع توسط بیگانگان نخواهیم داشت.

شیخی اضافه کرد: درست است که اصولا ساز و کار اداری ما برای جذب سرمایه‌گذاری مخدوش و به شدت نامناسب است، اما در هیچ جای دنیا نیز نخواهید دید که سرمایه‌گذار زمینی را بخرد، اما سرمایه‌گذار خارجی سوله یا زمینی را اجاره می‌کند؛ بنابراین به عمد قصد دارند زمینه فروش زمین را فراهم کنند تا پروژه نفوذ را پیش ببرند.

ارسال نظر: