جام‌جهانی فوتسال - کلمبیا

فوتسال ایران تاریخ‌ساز شد/ سومی شاگردان ناظم‌الشریعه با برتری مقابل پرتغال

کدخبر: 2065942

تیم ملی فوتسال ایران با برتری مقابل پرتغال برای نخستین بار به مقام سوم جام‌جهانی فوتسال دست یافت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در دیدار رده‌بندی جام‌جهانی فوتسال در کلمبیا، امشب(شنبه) و از ساعت 20:30 تیم ملی فوتسال ایران به مصاف تیم ملی فوتسال پرتغال رفت و با برتری 6 بر 5 مقابل این تیم در ضربات پنالتی برای نخستین بار به مقام سومی جام‌جهانی فوتسال دست یافت.

نیمه نخست این دیدار ابتدا با حملات پرتغالی‌ها آغاز شد که صمیمی موفق به مهار چند موقعیت شد اما در ادامه شاگردان ناظم الشریعه بر بازی مسلط شدند و در چند نوبت تا فروپاشی دروازه پرتغال پیش رفتند که به‌به سنگربان این تیم ما در امر گلزنی ناکام گذاشت.

اما با آغاز نیمه دوم تیم ملی پرتغال دو بار توسط کاردینال به گل دست یافت و با نتیجه 2 بر صفر پیش افتاد. بعد از گل‌های پرتغال، تیم ملی ایران حملاتی را روی دروازه این تیم انجام داد اما هر بار در سد به‌به ناکام ماند.

در حالی که 5 دقیقه از نیمه دوم گذشته بود به دنبال درگیری سنگ‌سفیدی با میگوئل داور هر دو بازیکن را اخراج کرد تا تیم ایران در حالی که با کمبود بازیکن روبرو است برای دقایق باقیمانده بازی نیز این بازیکن را در اختیار نداشته باشد. بعد از این اتفاق سرانجام تیم ملی فوتسال توسط افشین کاظمی در دقیقه 25 صاحب گل اول خود شد.

تیم ملی فوتسال در دقایق باقیمانده بر فشار حملات خود اضافه کرد و بازیکنان پرتغال برای مهار فوتبالیست‌های کشورمان دست به خطاهای متعدد زد تا محدودیت‌های خطای این تیم به پایان برسد. با خطای ششم پرتغال،تیم ملی صاحب ضربه پنالتی شد و در فاصله 4 دقیقه تا پایان مسابقه مهدی جاوید گل دوم ایران را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و بازی مساوی شود.

بعد از این گل دو تیم در دقایق پایانی محتاطانه به بازی ادامه دادند تا این دیدار در وقت‌های قانونی به تساوی 2-2 برسد. با توجه به قوانین مسابقات در دیدار رده‌بندی بدون برگزاری وقت‌های اضافه این دیدار به ضربات پنالتی کشیده شد و تیم ملی ایران با درخشش سپر محمدی، سنگربان ذخیره خود که در ضربات پنالتی دو پنالتی پرتغال را مهار کرد با نتیجه 4 بر 3 و در مجموع 6 بر 5 به برتری برسد و برای نخستین بار در جایگاه سوم جام‌جهانی قرار گیرد.

اصغر حسن‌زاده، حسین طیبی، افشین کاظمی، مهدی جاوید در این دیدار پنالتی‌های ایران را گل کردند و محمد طاهری و حمید احمدی ضربات خود را از دست دادند.

ارسال نظر: