رسوایی سرمربی جدید تیم ملی انگلستان/ آلاردایس در آستانه برکناری

کدخبر: 2065186

سم آلاردایس، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال انگلستان تنها پس از ۲ ماه حضور در این تیم در آستانه برکناری قرار دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سم آلاردایس، سرمربی تیم ملی فوتبال انگلستان خیلی زود وارد حاشیه شده و شاید عمر حضورش روی نیمکت سه‌شیرها بیش از 2 ماه نباشد. او متهم است که به یک تاجر پیشنهاد داده تا در ازای دستمزد سالیانه 400 هزار پوندی، راه‌های دور زدن قوانین نقل و انتقالات اتحادیه فوتبال انگلستان را آموزش دهد.

روزنامه دیلی تلگراف انگلیس در شماره صبح امروز خود خبر از رسوایی بزرگی در فوتبال انگلستان داد. ماجرا از این قرار بود که خبرنگاران این نشریه در پوشش یه تاجر اهل آسیای شرقی با آلاردایس قرار ملاقات گذاشته و از او می‌خواهند راه‌هایی را برای دور زدن قوانین اتحادیه فوتبال انگلستان در مورد "مالکیت شخص سوم" بر بازیکنان به آنها بگوید. سرمربی انگلستان نیز درخواست دستمزد سالانه 400 هزار پوندی را مطرح می‌کند و همین موضوع باعث جنجال جدیدی در فوتبال این کشور شده است.

موضوع "مالکیت شخص سوم" نخستین بار در سال 2006 و زمان انتقال خاویر ماسکرانو و کارلوس توز، دو ستاره آرژانتینی تیم کورینتیانس برزیل به وستهام در فوتبال انگلیس مطرح شد. در آن زمان این دو بازیکن در مالکیت یک شرکت خصوصی بودند و وستهام پس از به خدمت گرفتن آنها به تنهایی قادر به تصمیم‌گیری در مورد فروش آنها نبود و این شرکت تعیین می‌کرد که آنها به چه تیمی منتقل شوند. بدین ترتیب بازیکنان بصورت یک کالا به تیمی منتقل می‌شوند که ویترینی برای معرفی آنها به تیم‌های بزرگ باشد و عملا درآمد خاصی از بابت فروش آنها نصیب این تیم نمی‌شود. پس از مشکلاتی که این کار در لیگ جزیره به وجود آورد، اتحادیه فوتبال انگلستان این کار را ممنوع کرد.

اتهام اصلی آلاردایس این است که از سمت خود برای کسب منافع مالی سوءاستفاده کرده است. از سوی دیگر او در این جلسه که فیلم آن از سوی دیلی تلگراف منتشر شده و وکیل و مدیر امور مالی او نیز حضور داشتند، حملاتی نیز به روی هاجسون و گری نویل، سرمربی و مربی سابق تیم ملی انگلیس داشته و الفاظ نامناسبی در مورد آنها به کار برده است.

اتحادیه فوتبال انگلیس نیز پس از این اتفاق اعلام کرد که در مورد آن تحقیق خواهد کرد و حالا رسانه‌های انگلیسی این احتمال را مطرح کرده‌اند که آلاردایس پس از گذشت تنها 2 ماه از قرارداد 3 میلیون پوندی‌اش با اتحادیه فوتبال انگلستان و حضور در یک مسابقه، از سمت خود برکنار می‌شود. از سوی دیگر وکیل آلاردایس اعلام کرده که او در این جلسه چندین بار تاکید کرده که برای امضای قرارداد با این تاجر جعلی باید با اتحادیه فوتبال انگلستان مشورت کرده و با تایید آنها این کار را انجام خواهد داد.

البته نیمکت سه‌شیرها برای مربیان قبلی نیز کم حاشیه نبوده و نفراتی چون گلن هادل(بدلیل توهین به معلولان)، اسون‌گوران اریکسون(بدلیل رسوایی‌های اخلاقی) و فابیو کاپلو(بدلیل امتناع از خواسته اتحادیه فوتبال برای دعوت از جان تری) پیش از این از مربیگری این تیم کنار رفته بودند.

ارسال نظر: